GDDKiA nie planuje budowy skrzyżowania umożliwiającego wyjazd spod stacji w Zegrzu Południowym w kierunku Serocka

Parking stacji kolejowej w Zegrzu Południowym (fot. arch. GP)

Ze zrewitalizowanej stacji kolejowej w Zegrzu Południowym (gmina Nieporęt) korzysta wielu mieszkańców gminy Serock, którzy dojeżdżają tam samochodami i zostawiają je na parkingu. Problem pojawia się niestety później, kiedy kierowcy starają się wyjechać z parkingu stacji kolejowej w Zegrzu Południowym w kierunku gminy Serock. Wiąże się to z koniecznością jechania aż do ronda w Zegrzu Południowym i zawrócenia w kierunku gminy Serock, co w godzinach szczytu oznacza stanie w korkach. Serocki ratusza interweniował w tej sprawie w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

 

 

11 czerwca 2023 roku ze stacji w Zegrzu Południowym (gmina Nieporęt) ruszył pierwszy pociąg linii SKM S4 w kierunku Piaseczna po zrewitalizowanej linii kolejowej nr 28. Dzięki zrealizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycji po 29 latach wróciło kolejowe połączenie z Wieliszewa do Zegrza Południowego.

 

 

Od początku uruchomienia zrewitalizowanej stacji kolejowej w Zegrzu Południowym kierowcy dojeżdżający do niej z gminy Serock zgłaszają pewien istotny problem. Dokładnie chodzi o brak możliwości wyjazdu z parkingu stacji kolejowej w lewo w kierunku gminy Serock. Wiąże się to z koniecznością jechania aż do ronda w Zegrzu Południowym i zawrócenia w kierunku gminy Serock, co w godzinach szczytu oznacza stanie w korkach. Wielu mieszkańców powiatu legionowskiego narzeka na taką sytuację.

Serocki ratusza interweniował w GDDKiA

Urząd Miasta i Gminy Serock w październiku 2023 roku wnioskował do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) o przebudowę skrzyżowania na drodze krajowej nr 61 w Zegrzu Południowym w rejonie stacji kolejowej PKP w celu zapewnienia relacji lewoskrętnej z wlotu podporządkowanego w kierunku Serocka.

– Do Urzędu Miasta i Gminy w Serocku wpływają liczne pytania w zakresie zmiany organizacji ruchu i przebudowy obecnego wyjazdu z parkingu SKM w Zegrzu Południowym (gmina Nieporęt), w lewą stronę, na drogę krajową nr 61 w kierunku Serocka. Przypomnijmy: chociaż stacja i parking znajdują się w granicach gminy Nieporęt, to zarządcą wspomnianej drogi jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (…) Zwróciliśmy się do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z wnioskiem w przedmiotowej sprawie – rozważenia możliwości wybudowania lewoskrętu z wyjazdu z parkingu przy stacji w Zegrzu Płd. 27 lutego 2024 r. GDDKiA Oddział w Warszawie po rzetelnej analizie przekazała stanowisko, z którego jednoznacznie wynika, że wnioskowana rozbudowa DK 61 w Zegrzu Południowym poprzez utworzenie lewoskrętu w stronę Serocka jest niezasadna do realizacji. – poinformowali kilka dni temu seroccy urzędnicy.

Odpowiedź GDDKiA w tej sprawie. – Tutejszy Oddział jest w trakcie realizacji inwestycji dotyczącej przebudowy drogi krajowej nr 61 na odcinku od Legionowa do Zegrza w wraz z budową węzła dwupoziomowego na skrzyżowaniu drogi krajowej z drogą wojewódzką nr 631. Węzeł typu B przewiduje relację bezkolizyjną w ciągu drogi krajowej oraz skrzyżowanie typu rondo turbinowe, zapewniające relacje skrętne z drogą wojewódzką. Ponadto zostaną wybudowane bypassy z kierunku drogi wojewódzkiej w stronę łącznic drogi krajowej, które będą obsługiwały przedmiotowe relacje prawoskrętne. Rozwiązanie to poprawi warunki ruchu na rondzie, co będzie pozwalało na sprawne zawracanie m.in. dla pojazdów jadących drogą krajową od strony Zegrza Południowego, tym samym dla pojazdów korzystających z parkingu przy stacji, chcących jechać w kierunku północnym. W związku z powyższym wnioskowana rozbudowa skrzyżowania jest niezasadna dla klasy drogi GP i zachowania parametrów drogi krajowej o przekroju 2×2. – informuje w piśmie przesłanym do serockiego ratusza Leszek Sekulski, Zastępca Dyrektora Oddziału w Warszawie GDDKiA.

Z powyższej odpowiedzi GDDKiA wynika, że zaplanowana przebudowa ronda w Zegrzu Południowym ma umożliwić sprawny i bezpieczny ruch pojazdów we wszystkich kierunkach, także zawracanie w kierunku Serocka. Oznacza to, że osoby wyjeżdżające z parkingu stacji kolejowej w Zegrzu Południowym nie mają co liczyć na budowę lewoskrętu w kierunku gminy Serock.

Poniżej pełna treść pisma GDDKiA przesłanego do Urzędu Miasta i Gminy Serock w sprawie budowy lewoskrętu z parkingu stacji kolejowej w Zegrzu Południowym:

 

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 9

  1. I ma rację jak będzie estakada nad rondem to po co dodatkowe skrzyzowanie jedyne co miałoby sens to droga przez pętlę autobusową do przejazdu pod trasą ale to też nie jest ekonomicznie uzasadnione. A urząd przed wyborami to się obudził i wziął do roboty wybory powinny być co 2 lata wtedy byłoby się nam lepiej a tak to oddaj głos i 5 lat siedź cicho

    • Sekulski to jest idiota, taki czystej wody. Skrzyżowanie przy Groszkowskiego dla 10 samochodów na krzyż -ok, skrzyżowanie przy stacji będącej ważnym punktem przesiadkowym – nie ok. Przemnóż sobie 5km razy liczba samochodów razy liczba dni w roku i zobacz czy niezasadne. Koszty społeczne są ogromne, ale idota Sekulski wie lepiej.

      • Lewoskręt z taką drogą to potencjalne miejsce kolizyjne.
        Zdecydowanie zgadzam się z decyzją.

        • Jak GDDKiA chciała autostradę, to śmiało mogła trasę puścić estakadą albo w ogóle obwodnicę Zegrza zrobić. Jakoś skrzyżowanie z groblą zrobili i się dało, więc argumentacja, że „miejsce kolizyjne”, to poziom przedszkola. A z Sekulskim kiedyś pracowałam i to idiota jest z cyklu „nie da się”, jak wielu tam.

          • Można zamknąć wyjazd z Zegrza przez Groszkowskiego w kierunku Legionowa. Zegrze ma wyjazd przez ul. Juzistek bezpieczne i jest sygnalizacja świetlna. Dla tych kilku osób GDDKiA chce zatrzymać po raz 4 ruch na DK61 na odcinku 2000 metrów, kolejne 4 światła licząc od Jachranki do S4 w Zegrzu ! Niedoczekanie i marnotrawstwo pieniędzy.
            Przez Groszkowskiego z Zegrza należy zostawić tylko WJAZD od strony Legionowa i WYJAZD na Serock.
            Kategorycznie wyjazd w kierunku Legionowa zamknąć z uwagi na kolizyjność i możliwość korzystania z bezpiecznego wyjazdu przy Jednostce poprzez ulicę Juzistek.
            Jak mieszkańcy gm. Serock korzystający z S4 mogą w tak dużej ilości jeździć w przeciwnym kierunku do Serocka przez rondo w Zegrzu, to tym bardziej te kilka osób z Zegrza może bezpiecznie wyjeżdżać przez ul. Juzistek (k. Jednostki), bez ponoszenia żadnych kosztów, czy też spowalniana na DK 61 masy uczestników ruchu kołowego.

    • Można zrobić wyjazd poprzez teren 2 parkingu koło hotelu Malibu i wybrać 1 z 2 wariantów:

      1. budowa drogi serwisowej z wyjazdem od węzła Rybaki. Wiąże się to jednak ze sporymi kosztami i wykupieniem Hotelu Malibu od właściciela oraz fragmentu ostatniej działki na rogu ul. Rybaki.
      2. Prostsze i tańsze rozwiązanie, na które głuchy jest obecny burmistrz Serocka „nie da się” – Pan Borkowski. Wykupienie od właściciela pustej działki pomiędzy pierwszym domem, a cukiernią na ulicy Rybaki. Działka pusta, bez zabudowań (wystawiana na sprzedaż) druga patrząc od DK61.
      Wystarczy dobra wola i chęci do załatwienia sprawy poprzez wykupienie wolnej działki.
      Szkoda czasu na szukanie argumentów w stylu serockiego burmistrza „Pana nie da się”, że ta działka nie leży na terenie gminy Serock, tylko Nieporęt. Przy odrobinie dobrej woli ze strony Pana Borkowskiego, da się dogadać na linii Serock-Nieporęt np. w barterze. Nie takie sprawy daje się załatwić jak są chęci.
      W tej materii spotykamy się ze sprzecznymi interesami. Gmina Nieporęt nie ma problemu z brakiem wyjazdu w swoją prawą stronę, wyjazd jest, a ponadto gmina Nieporęt korzysta głównie z S3, którą mają na miejscu w samym Nieporęcie, natomiast mieszkańcy z Zegrza Południowego dochodzą do S4 pieszo. Gdyby osoby z Nieporętu chciały dojechać do S4 to dojadą do Wieliszewa – podobna droga, a możliwości powrotu większe – S4 lub S3.
      Niezaprzeczalnym faktem jest, że 98% beneficjentów korzystających z dobrodziejstwa dojazdu S4 z Zegrza to właśnie nikt inny jak wyborcy z gminy Serock i to w interesie burmistrza tej gminy jest poprowadzenie sprawy w taki sposób, żeby ten wyjazd wreszcie zorganizować.
      Sprawy braku wyjazdu w żaden sposób nie rozwiązuje przebudowa ronda w Zegrzu, bo kompletnie nie o to chodzi. Droga powrotna przez Rondo w Zegrzu takie czy inne to strata czasu i pieniędzy na paliwo.
      Zainteresowanie dojazdem S4 z Zegrza wśród mieszkańców gminy Serock drastycznie wzrasta i dlatego sprawny dojazd i szybki i tani powrót do gminy Serock staje się coraz ważniejszy.

  2. I to załatwianie lewoskretu dla swoich mieszkańców zakończone porażka jest dowodem na to, że Pan Burmistrz jest taka sama porażka dla swoich wyborców.
    To Nam Pan Borkowski nazałatwiał – Burmistrz „nie da się”.
    Nie uzyl właściwych argumentów, bo nie miał woli pozytywnego załatwienia leeoskrętu. Zapytał byle jak, aby było, że się wysilił, a przy okazji namieszał, bo załatwił nam kolejne swiatla na groble na Groszkowskiego. Teraz będą 4 razy swiatla co 500 metrów na odcinku 2km od skrętu na Jachranke do wjazdu na Skm.

  3. Oj ile sie mozna czepiac Pana madrego Borkowskiego stara sie przeciez coprawda zamiast lewoskretu przy S4 beda kolejne swiatla ale to zawsze dodatkowy czas na spedzenie milo czasu w samochodzie.Mozna podziwiac te pedzace szambiary do Jachranki czy Stasiego Lasu.

  4. Ja to ujmę tak. Jak Burmistrzunio bierze po 20 kawałków co miesiąc, to nie jest to kwestia braku kasy, tylko złej woli, braku umiejętności i braku planowania oraz złych priorytetów. Innymi słowy Borkowski to totalny dyletant, jak każdy pisior. Przykładowo na kościółek i dożynki w Woli co roku kasa jest, a na kanalizację czy chociażby projekty i wieloletni plan jej rozbudowy nie ma. Priorytety postawione na głowie w kompletnej sprzeczności z potrzebami mieszkańców.

Dodaj komentarz