W przyszłości trzy legionowskie drogi gruntowe, ulice: generała Mariana Langiewicza i Lisa Kuli na Ludwisinie oraz ulica Ignacego Paderewskiego na III Parceli zostaną utwardzone. Projekty tych inwestycji wykona firma Kappa Concept z Warszawy. Inwestycja będzie kosztować legionowski ratusz blisko 190 tys. zł.
Początkowo Urząd Miasta Legionowo planował przeznaczyć na wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy i utwardzenia trzech legionowskich dróg gruntowych maksymalnie 95 tys. zł brutto. W wyznaczonym terminie swoje oferty przesłały cztery firmy:
- Kappa Concept Michał Czernicki z Warszawy
- RAWAY Sp. z o.o. z Warszawy
- KPK-PROJEKT Krzysztof Polakowski z Zambrowa
- INTRAKT Andrzej Drzazgowski z Legionowa
Wszystkie powyższe złożone w tym przetargu propozycje cenowe znacznie przekraczały zaplanowany przez ratusz budżet. Ostatecznie prezydent Roman Smogorzewski postanowił zwiększyć finansowanie dla tych przedsięwzięć i wydał zarządzenie, w którym z rezerwy ogólnej legionowskiego budżetu dołożono do wykonania tych projektów drogowych nieco ponad 93 tys. zł.
Dzięki decyzji prezydenta Legionowa została zaakceptowana oferta firmy Kappa Concept z Warszawy, która była najniższa w porównaniu z pozostałymi przesłanymi propozycjami. Oznacza to, że powyższa inwestycja zostanie zrealizowana za 188.190,00 zł.
Najwięcej pieniędzy, bo prawie 85 tys. zł będzie kosztował projekt budowy ulicy Ignacego Paderewskiego na III Parceli w Legionowie. Droga zostanie utwardzona na mierzącym 500 metrów odcinku, pomiędzy ulicami Targową, a Tadeusza Wardenckiego. Ponad 59 tys. zł będzie kosztowało zaprojektowanie budowy ulicy Lisa Kuli na legionowskim Ludwisinie. Droga zbudowana zostanie na mierzącym około 500 metrów długości odcinku pomiędzy ulicami Stanisława Moniuszki, a Pomorską. Najmniej, ponieważ trochę ponad 44 tys. zł wydanych zostanie na projekt budowy ulicy Mariana Langiewicza, położonej również na Ludwisinie w Legionowie. Droga zbudowana zostanie na mierzącym około 370 metrów długości odcinku pomiędzy ulicami Stanisława Moniuszki, a Lwowską.
W wytycznych przygotowanych przez legionowskich urzędników dla wybranych w przetargu projektantów czytamy, że powyższe trzy drogi mają mieć nawierzchnie albo z betonu asfaltowego albo z kostki betonowej, zaś przylegające do nich chodniki mają być zbudowane z kostki betonowej. Projektanci mają też zaplanować ich odwodnienie, a także rozważyć montaż na nich progów zwalniających.
Teraz legionowscy urzędnicy podpiszą stosowną umowę na zaprojektowanie wspomnianych inwestycji drogowych z wybraną w przetargu firmą. Usługi te powinny zostać wykonane w ciągu 4 kolejnych miesięcy, czyli najpóźniej do końca sierpnia 2024 r. Potem przyjdzie czas na ogłoszenie przetargów na roboty budowlane związane z finalizacją tych przedsięwzięć.