Listonosze z poczty przy ul. Jagiellońskiej w Legionowie będą dostarczać listy mieszkańcom gminy Serock. Trwała niewydolność instytucji

Placówka Poczty Polskiej w Serocku 2 fot. GP.kj

Placówka Poczty Polskiej w Serocku fot. GP/kj

Od wielu miesięcy mieszkańcy gminy Serock narzekają na funkcjonowanie placówki Poczty Polskiej przy ulicy Rynek 12 w Serocku. Listy, także te z rachunkami, czy sądowe dostarczane są z dużym opóźnieniem. Centrala Poczty Polskiej przyznaje, że problem jest poważny, a od 1 lipca doręczanie korespondencji będzie realizowane bezpośrednio z poziomu Urzędu Pocztowego Legionowo 1 przy ul. Jagiellońskiej w Legionowie.

 

 

Przypomnijmy, że już w październiku 2023 roku redakcja Gazety Powiatowej pochyliła się nad problemem funkcjonowania placówki Poczty Polskiej przy ulicy Rynek 12 w Serocku. Dokładnie chodziło m.in. o bardzo duże opóźnienia w dostarczaniu korespondencji sądowej czy rachunków. Klienci placówki Poczty Polskiej w Serocku narzekali również na niedobory kadrowe i częste zmiany godzin pracy serockiej placówki Poczty Polskiej.

 

 

W październiku 2023 roku centrala Poczty Polskiej zapewniała naszą redakcję, że prowadzone były działania mające na celu poprawę funkcjonowania placówki w Serocku.

– W UP Serock n. Narwią zaległości niwelujemy poprzez angażowanie pracowników z innych placówek, w tym także organizowanie doręczania w soboty. Zaległości mogą dotyczyć jedynie przesyłek listowych, nie dotyczą paczek i przekazów pocztowych, w tym emerytalnych i rentowych. Te usługi realizowane są terminowo, mimo trudności kadrowych. – informowali Gazetę Powiatową pod koniec 2023 roku przedstawiciele Biura Prasowego Poczty Polskiej.

Pytaliśmy również, czy centrala Poczty Polskiej planuje wdrożyć kolejne rozwiązania mające na celu zminimalizować problemy występujące w działalności placówki Poczty Polskiej w Serocku.

– Zatrudnienie w UP Serock jest sukcesywnie uzupełniane, ale nowe osoby potrzebują też czasu na adaptację. Niezależnie od tego cały czas wspieramy placówkę poprzez oddelegowywanie pracowników z innych urzędów pocztowych (Legionowo, Wyszków, Nasielsk). Przepraszamy za niedogodności. Mamy nadzieję, że wkrótce sytuacja się unormuje. – przekazali w październiku 2023 roku naszej redakcji przedstawiciele Poczty Polskiej.

Czy po ponad pół roku sytuacja w funkcjonowaniu placówki Poczty Polskiej w Serocku poprawiła się?

Po ośmiu miesiącach od poprzedniego artykułu odnoszącego się do sytuacji placówki Poczty Polskiej w Serocku z naszą redakcją nadal kontaktują się mieszkańcy, którzy zgłaszają problemy w funkcjonowaniu powyższej placówki pomimo zapewnień centrali, że wdrożone miały zostać działania poprawiające sytuację. – Prosimy o interwencję w sprawie funkcjonowania urzędu pocztowego w Serocku. Od około 2 lat listy przychodzą z ponad miesięcznym opóźnieniem. Awiza nie są zostawiane, pisma z urzędów i sądów nie docierają wcale lub gdy już miną terminy. Przez spóźnione faktury mieszkańcy są obciążani odsetkami. Temat był wielokrotnie poruszany na lokalnych grupach FB (m.in. grupa mieszkańców gminy Serock), w lokalnych mediach, pisaliśmy skargi i petycje – bez rezultatu. – przekazał kilka dni temu naszej redakcji jeden z mieszkańców.

Poczta Polska przyznaje, że nadal występują problemy w funkcjonowaniu placówki w Serocku

Ponownie skontaktowaliśmy się z centralą Poczty Polskiej w sprawie placówki w Serocku. Pytaliśmy czy Poczta Polska otrzymuje nadal sygnały od mieszkańców odnośnie problemów w funkcjonowaniu powyższej placówki oraz o to jakie działania zostały wdrożone od października 2023 roku, które miały na celu poprawę sytuacji.

– Mimo naszych starań nie wszyscy nowo zatrudniani pracownicy decydują się na długoterminową współpracę z Pocztą Polską. Rzeczywiście, otrzymaliśmy od naszych Klientów sygnały o opóźnieniach listów, jednak nie odnotowujemy długich opóźnień w zakresie doręczania paczek i realizacji wypłat przekazów pocztowych czy emerytalnych. Aktualnie wspieramy wspomnianą placówkę pracownikami z innych urzędów pocztowych. W czerwcu, organizowaliśmy też dodatkowe doręczanie korespondencji w każdą sobotę. – poinformowało redakcję Gazety Powiatowej w poniedziałek (24 czerwca) Biuro Prasowe Poczty Polskiej S.A.

Centrala Poczty Polskiej planuje wprowadzić od 1 lipca rozwiązanie z wykorzystaniem placówki w Legionowie

– Z dniem 1 lipca doręczanie korespondencji będzie realizowane bezpośrednio z poziomu Urzędu Pocztowego Legionowo 1. Placówka dysponuje większą liczbą listonoszy oraz posiada większe możliwości do terminowego realizowania doręczania przesyłek. Jednocześnie Urząd Pocztowy Serock nad Narwią nadal będzie obsługiwał Klientów w zakresie nadawania przesyłek, realizacji wpłat na rachunki bankowe, wypłat kwot przekazów oraz wydawania przesyłek awizowanych (w sytuacji braku adresata listonosze będą pozostawiali przesyłki do odbioru w placówce w Serocku). Mamy nadzieję, że przeprowadzana zmiana pozwoli na stałe poprawić jakość obsługi naszych Klientów w pełnym zakresie. – poinformowało Biuro Prasowe Poczty Polskiej.

Gdzie klienci mogą dochodzić roszczeń za straty finansowe spowodowane nieterminowym dostarczeniem np. rachunków lub korespondencji sądowej przez placówkę Poczty Polskiej w Serocku?

– Każdy przypadek roszczenia zgłoszonego przez Klienta jest indywidualnie rozpatrywany. W przypadku przesyłek rejestrowanych istnieje możliwość składania reklamacji, a w pozostałych przypadkach Klienci mają prawo do składania skarg i wniosków. Wszystkie zgłoszenia Poczta Polska rozpatruje zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Informacje w tym zakresie dostępne są w każdej placówce pocztowej, na stronie internetowej www.poczta-polska.pl oraz pod numerem infolinii: 438 420 600. – poinformowali naszą redakcję przedstawiciele Poczty Polskiej.

Miejmy nadzieję, że rozwiązanie, które planuje wdrożyć od 1 lipca centrala Poczty Polskiej pozwoli poprawić działanie placówki w Serocku. Nadal prosimy mieszkańców gminy Serock o informowanie naszej redakcji o przypadkach problemów w działalności placówki Poczty Polskiej w Serocku pod redakcyjnym adresem mailowym. Za jakiś czas sprawdzimy również, czy rozwiązanie, które zamierza od 1 lipca wprowadzić centrala Poczty Polskiej przyniesie pozytywny efekt.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 21

  1. Jaka patologia. Przede wszystkim jest za mało UP na gminę – powinny być 3, a absolutne minimum to 2. Druga sprawa, to kto za minimalkę chce pracować, jak średnia w woj. mazowieckim to 9k pln?

    • za mało? a jak radzi sobie InPost bez tych gmachów i 5 okienek w urzędzie (w tym czynne 1) jak????

      • Kurierzy inpostu wyciągają nawet 10k, a jak mają kilka samochodów i podzatrudniają ludzi to i 30-40k nie jest ciężkie. Widzisz różnicę? PP powinna mieć listomaty wszędzie. Dostajesz SMS że coś przyszło, jedziesz, wyciągasz i już. Tylko to wymaga wyobraźni większej niż przepisy siostry Wydmuszki.

        • wiem, pisałem sarkastycznie. i to jest ta ‚drobna różnica’ między państwowym ‚srebrem rodowym’ a prywatną inicjatywą.

  2. Wczoraj stałem w kolejce 1h i 5 min. Niektórzy stali 1,5 godziny.

    Pracowników na poczcie przewinęło się chyba 5-6 osób, ale kolejkę obsługiwał jeden Pan.

    Zamiast sprzedawać gazety, zabawki itp. poczta powinna przede wszystkim usprawnić podstawowe usługi, do których jest powołana tj. obsługa listów.

    Podsumowując – nic się nie zmieniło i tak jak ktoś wyżej napisał niezbedne jest powołanie drugiego urzędu w gminie.

    • ciesz się że nie ma hot-dogów i pizzy jak na ce-pe-enach

  3. Nowych pracowników nie będzie bo kto będzie pracować za 4023 PLN plus wyrównanie do najniższej krajowej.

  4. Rozłożyły Pocztę koncertowo klany rodzinne i kolesiów z PiS. Obserwowałem to od lat, było coraz gorzej. Zapewnienia tzw. Kierownictwa Poczty można włożyć między bajki. Z tymi ludźmi będzie coraz gorzej.

  5. Ludzie nie chcą pracować za najniższą krajową na dwa etaty? Szokujące!

  6. Zaorać to gówno zanim złoży jaja. Ten relikt prl dawno powinien zdechnąć śmiercią naturalną. Czy ktoś jeszcze wgl korzysta z poczty?

    • pudrowanie trupa od lat, tylko w Polsce firmy monopole mogą zdechnąć z powodu rozkradania (nie pracowników a zarządów). Polska gdyby była w Sudanie to po 30 latach importowała by piasek (patrz: węgiel)

    • Niestety wiele urzędów uznaje kontakt jedynie za pośrednictwem poczty…

  7. Reanimacja Poczty w Serocku to jak robienie Liftingu Joannie D’arc po spaleniu na stosie.

    • albo Cher po 25 operacji nosa…

  8. Każda placówka PP powinna być zaorana i zasypana solą, twór państwowy który się nie sprawdza w żaden sposób. Ok, jedyne co tej firmie wychodzi to handel znaczkami pocztowymi dla kolekcjonerów.

    • wapnem gaszonym. zasypać.

  9. A ja tam lubię pocztę. W Legionowie działa elegancko

    • Chyba w jakimś innym Legionowie, bo o tej na Jagiellońskiej mógłbym napisać książkę, z której poczta nie byłaby zadowolona:)

  10. Tylko narzekać potraficie każdy chce korespondencję w terminie ale jak wisi ogłoszenie o pracę to każdy pracą w poczcie gardzi niech ktoś z was się poświęci dla dobra społeczeństwa i tam pójdzie pracować

    • Ja chętnie za średnią w woj. maz., czyli jakieś 8800 brutto, co i tak dupy nie urywa. A no i samochód służbowy chcę i telefon.

  11. Dziś listonosz wrzucił mi do skrzynki rachunek z pge nadany 30.01.24 🙂 to jest tylko jeden z przykładów jak pracuje nasza poczta. Jakoś nie chce mi się wierzyć że cokolwiek się zmieni…

Dodaj komentarz