Gminę Serock będzie czyścić specjalistyczna spalinowa zamiatarka drogowa z funkcją mycia na mokro. Koszt maszyny to ponad 800 tys. zł

Zamiatarka drogowa zdjęcie poglądowe - fot. www.hako.pl

Zamiatarka drogowa (zdjęcie poglądowe - fot.: https://www.hako.pl)

Urząd Miasta i Gminy Serock rozstrzygnął przetarg na dostarczenie spalinowej zamiatarki drogowej z funkcją mycia na mokro na potrzeby sprzątania terenów publicznych zlokalizowanych na terenie gminy. Nowy specjalistyczny sprzęt będzie kosztował ponad 800 tys. zł i powinien wyjechać na ulice gminy Serock za około 3 miesiące.

 

 

Serocki ratusz planował przeznaczyć na zakup i dostarczenie spalinowej zamiatarki drogowej kwotę 850 tys. zł brutto. W wyznaczonym terminie swoją ofertę przesłała tylko jedna firma:

  • ROBOZ Sp. z o.o. z Mińska Mazowieckiego – 849 777,70 zł brutto

Ostatecznie pod koniec lipca br. seroccy urzędnicy uznali, że przesłana oferta spełnia ich oczekiwania i została zaakceptowana. Zakup powyższego sprzętu na potrzeby gminy Serock zostanie dofinansowany ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego.

 

 

Zakres inwestycji

Jak czytamy w udostępnionej dokumentacji przetargowej przedmiotem zamówienia jest zakup zamiatarki drogowej z funkcją mycia na mokro z dodatkowym osprzętem na potrzeby sprzątania terenów publicznych zlokalizowanych na terenie Miasta i Gminy Serock.

Pojazd pozyskany na potrzeby Miasta i Gminy Serock będzie spełniać m.in. poniższe parametry:

  • Samochód fabrycznie nowy (rok produkcji 2024)
  • Silnik wysokoprężny o mocy ok. 50 kW
  • Norma emisja spalin – Stage V
  • Prędkość jazdy min. 40km/h
  • Niezależne zawieszenie każdego z kół
  • Przegubowy układ skrętny
  • Dopuszczalna masa całkowita – nie większa niż 3500 kg
  • Ogrzewanie, klimatyzacja
  • Zbiornik paliwa min. 50 l
  • Myjka ciśnieniowa ok. 120 bar
  • Wydajność turbiny ok. 6000 m3/h
  • Pojemność całkowita wody ok. 400l (czystej/recyrkulacyjnej)
  • Dodatkowy osprzęt: pług odśnieżny dwulemieszowy „V”, posypywarka z podajnikiem ślimakowym, kosiarka do trawy

Po rozstrzygnięciu powyższego przetargu specjalistyczny pojazd powinien zostać dostarczony w ciągu najpóźniej 60 dni od podpisania stosownej umowy z wybraną firmą. Dodatkowo firma będzie musiała zapewnić bezpłatne szkolenia wyznaczonych przez serocki magistrat pracowników z obsługi pojazdu, które potwierdzone zostaną stosownym zaświadczeniem lub certyfikatem.