Legionowo. Rondo u zbiegu Jagiellońskiej i Mickiewicza otwarte. Były darmowe kawa i pączki dla kierowców

RONDO (2)

Kierowcy już mogą korzystać z ronda zbudowanego na skrzyżowaniu ulic Adama Mickiewicza i Jagiellońskiej w centrum Legionowa. Oficjele właśnie uroczyście otworzyli tę inwestycję. Były darmowe kawa i pączki.

 

W piątek, 30 sierpnia 2024 r. przedstawiciele powiatu legionowskiego i miasta Legionowo w dość licznym składzie stawili się na przebudowanym skrzyżowaniu ulic Adama Mickiewicza i Jagiellońskiej w centrum Legionowa. Celem wydarzenia było oficjalne otwarcie powstałego w jego miejscu ronda. Oprócz przecięcia wstęgi i przemówień okolicznościowych, na spotkaniu można też było zjeść pączki oraz napić się kawy. Poczęstunek był darmowy. – Nowa świecka tradycja urodziła się w Legionowie. Coś słodkiego, coś energetycznego z dobrymi inwestycjami dla miasta jest mieszkańcom oferowane – mówił podczas tej uroczystości starosta legionowski, Roman Smogorzewski.

 

Drogowcy skończyli pracę 1,5 miesiąca wcześniej

Rondo na skrzyżowaniu ulic Jagiellońskiej i Adama Mickiewicza w Legionowie na zlecenie Starostwa Powiatowego w Legionowie wykonała firma Delta z Warszawy. Roboty drogowe związane z przebudową tego skrzyżowania w rondo rozpoczęto 13 marca 2024 r. Zgodnie z podpisaną umową, roboty te mogły potrwać nawet 7 miesięcy, czyli inwestycja mogłaby zostać sfinalizowana na początku października 2024 r. Tak się jednak nie stanie, ponieważ drogowcy już zakończyli swoje prace, czyli sfinalizowali to przedsięwzięcie półtora miesiąca przed ustalonym w umowie terminie.

 

 

Koszty budowy

Nowe rondo w Legionowie zbudowano na zlecenie Starostwa Powiatowego w Legionowie. Realizacja tej inwestycji kosztowało blisko 3,5 mln zł, z czego 2 mln zł pochodziło z Rządowego Funduszu Polski Ład: Fundusz Inwestycji Strategicznych.

Zakres inwestycji

Na skrzyżowaniu ulic Jagiellońskiej i Adama Mickiewicza w centrum Legionowa powstało 4-wlotowe rondo o średnicy zewnętrznej 26 metrów i wewnętrznej 10 metrów. Średnica pierścienia wewnętrznego nowego ronda wynosi 2 metry, a szerokość pasa drogowego 6 metrów. Dodatkowo zbudowano wyspy rozdzielające pasy ruchu – wjazdowy i wyjazdowy, nowe chodniki z kostki betonowej oraz ścieżki rowerowe o nawierzchni bitumicznej. Wykonano również doświetlenie przejść dla pieszych.