Nieporęt. Nawet 600 miejsc parkingowych w Zegrzu Południowym. Poczekalnia dla pasażerów i pętla autobusowa uzupełnią inwestycję

S4 Zegrze Południowe (2)

Stacja kolejowa w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt, fot. GP (archiwum)

Aby wart dziesiątki milionów złotych wielopoziomowy parking mógł powstać przy stacji kolejowej w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt trzeba sięgnąć po fundusze unijne. Szansa na otrzymanie tej dotacji zwiększy się dzięki zawarciu umowy partnerstwa między samorządami chcącymi zrealizować to przedsięwzięcie tj. gminami Nieporęt, Wieliszew i Serock oraz powiatem legionowskim. Aplikować o fundusze, które w aż 50 procentach pokryją wartość tej gigantycznej inwestycji można do czwartku, 26 września 2024 r.

Formalności związane z walką o 50 procentową dotację z funduszy unijnych do budowy parkingu wielopoziomowego, poczekalni dla pasażerów na peronach kolejowych oraz pętli autobusowej przy stacji kolejowej w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt przyspieszają. Aby móc aplikować o te środki, samorządy, które chcą zrealizować tę inwestycję muszą formalnie zawrzeć umowę partnerstwa.

Umowa partnerstwa

W poniedziałek, 23 września Rada Powiatu Legionowskiego podjęła uchwałę zobowiązującą zarząd powiatu legionowskiego do zawarcia umowy partnerstwa z gminami Nieporęt, Wieliszew i Serock na okoliczność planowanej budowy m. in. parkingu wielopoziomowego przy stacji kolejowej w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt. Liderem tego mającego być sfinalizowanym w 2027 r. projektu inwestycyjnego jest gmina Nieporęt. Jest to krok formalnie umożliwiający ubieganie się o środki unijne, które nawet w 50 procentach mogą pokryć koszt realizacji tej inwestycji. Aplikować o te fundusze można do czwartku, 26 września 2024 r.

25 tys. zł na prace przedprojektowe

Samorząd powiatowy podjął jeszcze jedną uchwałę w przedmiocie tej inwestycji. Mianowicie zapalił zielone światło do przekazania ze swojego tegorocznego budżetu 25 tys. zł gminie Nieporęt. Środki te mają wesprzeć ten ostatni samorząd w opracowaniu programu użytkowo-funkcjonalnego i studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia. Stworzenie tych 2 dokumentów jest kolejnym warunkiem umożliwiającym walkę o wspomnianą dotację z środków unijnych. Aktualnie, tak program funkcjonalno-użytkowy, jak i studium wykonalności dla budowy parkingu wielopoziomowego przy stacji kolejowej w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt są opracowywane przez nieporęckich samorządowców przy czynnym udziale ekspertów zewnętrznych.

600 miejsc parkingowych, poczekalnia dla pasażerów i pętla autobusowa

Łącznie 7 nieruchomości o łącznej powierzchni nieco ponad 5,6 hektara położonych wzdłuż zrewitalizowanej linii kolejowej w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt, stanowiących własność powiatu legionowskiego zostanie w najbliższym czasie użyczonych gminie Nieporęt. Tereny zostaną udostępnione temu samorządowi bez przetargu i za darmo na okres 3 najbliższych lat w celu zrealizowania na nich wielopoziomowego parkingu. We wskazanej przestrzeni ma łącznie powstać nawet i 600 miejsc parkingowych, część z nich zostanie zrealizowana w formie naziemnej. Oprócz tego na peronach kolejowych znajdujących się na tej stacji zbudowana zostanie poczekalnia dla pasażerów, zaś w sąsiedztwie wspomnianego parkingowca powstanie też pętla autobusowa.

Koncepcja zagospodarowania przestrzeni wokół stacji kolejowej w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt powstała w 2016 r. Opracował ją powiat legionowski. Twórcy aktualnych dokumentów planistycznych dla tej inwestycji w dużej mierze wykorzystali zawarte w tym dokumencie rozwiązania.

 

O planach budowy m. in. parkingu wielopoziomowego przy stacji kolejowej w Zegrzu Południowym w gminie Nieporęt w ostatnim czasie informowaliśmy wielokrotnie m. in. w tej i w tej wiadomości.

 

 

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 42

  1. Czh ktokolwiek w ogóle analizował czy taka inwestycja jest tam potrzebna? Zapewne nie i wszystkie działania jak zwykle na hurra i pod publiczkę. Zasraneho lewoskrętu na Serock nie jesteście w stanie zrobić, ale wielopoziomowe parkingi się marzą. Zamiast robić z Zegrza ładną miejscowość turystyczno-wypoczynkową, to wszystko zostanie zalane betonem i pogrodzone płotami. Ciekawe jaki jest koszt takiego garażu vs. koszt budowy mostu kolejowego żeby rozpocząć przedłużanie linii do Serocka.

  2. północna cześć ‚aglomeracji’ w sensie komunikacyjnym to tragedia

    • Podziękujmy Grabcowi i Sokolnickiemu, którzy palcem nie ruszyli, żeby rozbudować układ komunikacyjny. 20 lat poszło w piz..du. Tych matołów to się powinno na latarniach powywieszać za działania (a raczej ich brak) przeciw społeczności, taka prawda.

      • Nie zapominajcie o rodzonym brakdaku Wiecznego Prezia Legionowa (który niedawno dostał od swoich kopniaka w górę po przerżnietych wyborach aby krzywdy nie cierpieć). Czy to aby nie pod jego zafajdany interesik zwany Fermatą uwalono kible do Zegrza na przełomie lat 1994/95? Potem siedział tam ja kura na jajach w wyniku czego Koleje Mazowieckie musiały zadowolić się uruchomienie „Zegrzyka” do… Radzymina.

  3. Jak zwykle trzeba zrobić coś co nikomu nie jest potrzebne, coś spektakularnego, żeby wójcica mogła znowu fotek napstrykać i oczywiście złapać za mikrofon, coś takiego, żeby ludziom zamydlić oczy, że przecież takie wow inwestycje są robione, więc padajcie pachołki na kolana i mnie podziwiajcie. A można by było zacząć od prawdziwych potrzeb mieszkańców, przede wszystkim bezpiecznego lewoskrętu w Zegrzu, kanalizacji tam, gdzie jej brakuje, dróg i wielu innych, bo naprawdę jest co robić, ale nie Nieporęt będzie robić parking, bo to rzeczywiście pierwsza potrzeba mieszkańców.

  4. Kolejny projekt typu „megalomania urzędnicza”, a tymczasem z powiatu nie ma nawet zakichanego łącznika do którejś S-ki i jedyna opcja to korek na Modlińskiej. Co wam się kretyni „samorządowi” wydaje, że wszyscy SKM na Gdański jeżdżą?

    • Wójty sołtysi prezesi starości i reszta ma pracę na miejscu więc co ich obchodzi Twój los czy moj

      • Jak ktoś chce mieć infrastrukturę, to pozostaje tylko głosowanie nogami i wyprowadzka na zachodnią stronę Wisły (a nawet południowo-wschodnia już ma dużo lepiej). Tu psy szczekają dupami, a jedyne inwestycje to deweloperskie kołchozy po horyzont.

    • Łącznik do istniejącej eski, mogła wymyślić osoba która nie ma zielonego pojęcia o drogach.

      • No, ty za to masz. Tyle co sobie ciasteczka w urzędzie zeżresz z okazji opierda.lania się.

  5. Kolej do Przasnysza – kurde ludzie macie gotowe tory od Przasnysza do Mławy itd i gniją i wszyscy mają w nosie. A wystarczyło by zrobić połączenie i nie trzeba wysiedlać poł polski ku nowym inwestycjom

    • To jest wąskotorówka środkiem wsi przy płotach. A kolej „do Przasnysza” ma sens gdyby łączyła się z linią w Chorzelach kilkanaście km dalej i była zelektryfikowana aż do Olsztyna. Wtedy mogłoby być to alternatywne i szybsze połączenie z Mazurami. Osobiście jednak uważam, że zamiast pchać się w taką kolej, powinna być przekształcona odnoga do Wodociągu Północnego w SKM z dodatkowym 2km łącznikiem do szkoły w Komornicy i tam stacją końcową. Wtedy 3/4 gminy Wieliszew i Serock miałyby SKM w odległości do 5km i to byłby realny benefit. Do zrealizowania dużo szybciej i za dużo mniejsze pieniądze niż parking wielopoziomowy w Zegrzu.

      • Pani Jolu SKM w Komornicy nigdy nie bedzie bo piniedzy nie ma.A poza tym bez przesady zeby tam inwestowac w SKM ktora bedzie kursowac 2 razy dziennie juz tez prosze nie wymyslac.Moze zaraz SKM zrobimy do Rozana… W powiecie Legionowskim brakuje dostepu do S i na takich dzialaniach niech cala wladza samorzadowa i powiatu sie skupi.Zadne parkingi, zadne pkp do Serocka po prostu S-ka!

        • Chłopie, jaka S-ka jak zafajdanej nawierzchni na DW632 w Dębe od 2 miesięcy nie mogą wymienić, a przez objazdy wszędzie dookoła mieszkańcy mają autostradę pod oknami. Tu S-ka to za 50 lat nie powstanie, a wiochy do czworaków deweloperskich się coraz więcej zjeżdża.

  6. Cudotwórca wójt Wieliszewa i inni zbawiciele nasi, wybrańcy narodu, zrobiły nam stacje PKP 3km na moczarach zwaną Centrum Wieliszew choć ja bym to nazwał Cymbałowo Wieliszew bo tylko na tym odludziu cymbały słychać z kościoła. Boże błogosław naszego Wujta i resztę trzech króli dzięki niem przeprawa przez bagna aby dostać się do dworca będzie codzienną akcją chroń łosie z wójtem. Dzięki tej przeprawie wszystkie łosie dały się znów zrobić w bambuko

    • Myślący Wójt forsowałby SKM po torach Wod. Północnego. Ale znaleźć myślącego wójta (burmistrza, prezydenta) w powiecie to mission impossible, dlatego jest co jest – wszędzie czworaki, szeregówki, bloki i korki – takie tuzy intelektu się pchają do rządzenia.

    • Kohamy naszego Pana wujta. Wyborcy wierni z Panem. Jamen.

  7. Pani Jolu widać nie zna Pani torów od Przasnysza do Mławy i jego odnóg do Golotczyzny itd. Druga sprawa że nie ma Pani pojęcia chyba o czym mówi bo czy wąskie tory czy szerokie nie robią różnicy chociażby na Kasprowy bez torów a pasażerów jest więcej niż w tej SKM na odcinku Zegrze Legionowo. Za granicą podróżują jednym nawet torem i się opłaca i jest cacy chociaż w Indiach jest najfajniej bo na dachu i widoki ładne. Reasumując w Polsce nic się nie opłaca poza zmianami rządzących figurantów co robią zament i Lansing Dancing tyle w temacie wystarczy popatrzeć na zbiornik Racibórz który budowali od 1970 roku od pierwszych dużych powodzi. Pani Jolu pies drapał SKM czy inne inwestycje – powiat legionowski jest terenami uznawanymi od niedawna przez firmy ubezpieczeniowe terenami powodziowymi bo ciekawostka firmy ubezpieczeniowe biorą informacje na temat wałów i od Warszawy do Nowaka nie były wały od wojny robione więc tym bym się martwił a nie SKMką

    • Tym byś się Renatek martwił i wąskotorówką popylał jak w Indiach na dachu zimą. No no. Nowa jakość normalnie. W którym urzędzie takie spierdoliny się lęgną? Pewnie w UG Wieliszew gdzie się nic nie da, poza kolejnymi blokami.

  8. Kurs 1 na godzinę i na więcej kursów kasy nie ma, a miliony wywalac na parking to są?

    • Bo przy parkingu można se słit focie strzelić, a przy kursach nie bardzo. Urzedasami kieruje lans, a nie efektywność i racjonalność.

  9. Narod wybral usmiechnietych i piniedzy ni ma i nie bedzie.Prosze stac w korkach i sie usmiechac a jak Grabiec bedzie mial wnuka to odrazu go na radnego za zaslugi dziadka dla powiatu.

  10. Menel ty umiesz czytać ze zrozumieniem – wątpię. Jak to trudno zrozumieć że można wykorzystać stara infrastrukturę. Menel nie gadaj głupot bo jak przychodzi wolne czy weekend to większość fejsowiczow lata z kijkami do Serocka na pieszo czy rowerami do Płońska pedałuje – no i jakoś wtedy nikt nie marudzi a tu kurcze narzekacie. Tak się zastanawiam czy czytający opinie innych to potrafią odróżnić w zdaniu przenośnię od realizmu ech polaczkom to nie dogodzi cóż taki naród….

    • Ale co ty do mnie piszesz? Budowa parkingu wielopoziomowego w tym miejscu to bezsens. Nikt nie analizował tej inwestycji, tylko został rzucony pomysł „z dupy”, żeby ładnie wyglądało i żeby władzia mogła się polansować. I ciekawe kto będzie potem koszty obsługi ponosił. Zapewne wszyscy po piątaku za parkowanie. Poza tym Pułtusk i Nasielsk też tam będzie chciał parkować. Najpierw to niech lewoskręt zrobią, a dopiero później myślą co dalej. Poza tym jeżeli cały teren jest własnością powiatu, to można zrobić ładny parking jednopoziomowy, zadrzewiony, wiaty, panele, etc., a nie ładować miliony w betonowy bunkier. Zacznijcie w końcu urzędasy myśleć.

  11. Tak się zastanawiam że faktycznie te wały do okoła powiatu są stare i z ziemi i nigdy nie były reanimowane. To będzie jazda jak gdzieś coś puści, wtedy to już jedynie uciekać na te żelbetowe parkingi obok dworców, włazić wysoko i czekać bo tam to nawet niemieckie śmiglowce ratunkowe wyladują. No no POwcy brawo pomysłu BUDUJTA BUDUJTA TE PARKINGI BĘDĄ JAK SCHRONY TYLE ZE W ODWROCONEJ WERSJI. Powódź rwoca woda pod spodem a na ostatniej kondygnacji garażu dworcowego wszyscy z Legionowa się zmieścili i czekają na ewakuację

  12. Popieram ładne 2 wielkie place. Nie ma potrzeby wyrzucać pieniędzy z naszych podatków z Serocka Nieporetu u Wieliszewa. Czemu nikt nie zapytał korzystających z SKm o zdanie.
    Trzeba zrobić ankietę on line w Powiatowej i wtedy zobaczycie, że takiej betonozy za grube miliony w pięknym Zegrzu nikt z nas nie chce.
    My chcemy co 30 min Skm I lokalną od Rybakow do Biedry czy do ronda.
    A to nie kosztuje 26 milionów.

  13. Sorki, to Warszawa powinna się dorzucać a nie zwróć oczy inne. Bo to Warszawa powinna dbać aby auta nie wjeżdżały do Warszawy. Uśmiechnięta Polska i jej wyborcy teraz powinni się uśmiechać. W końcu macie to co chceta, więc szeroko uśmiech.

  14. Ludzie chcą lokalnej w Zegrzu, żeby nie jeździć w celu zawrócenia na rondo tylko sprawnie wyjeżdżać w kierunku Serocka z SKM
    Czy to tak trudno pojąć ?
    Możecie to zrobić właściwie już teraz a nie budować nam niechciane parkingi i dworce za miliony, których potem nie będzie komu utrzymać i zacznie się to co w Legionowie pustki bo 5 zł będziecie wydzierać.
    Dlaczego robicie ludziom na złość ? Nie po to jest samorząd żeby ludziom szkodzić tylko żeby wyborcom życie ułatwiać.

    I SKM co 30 minut !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! przynajmniej między 16. a 17.00 jak wracamy z pracy, a nie co godzinę.

  15. Mega korki od strony Serocka i Zegrza w kierunku do Legionowa i Nieporetu, stoi się codziennie. Normalny dojazd zapewnia tylko SKM z Zegrza, tylko powinna być co 30 minut, jest ogrom ludzi chętnych.

    • To dziwne. Developerzy twierdzą, że jedzie się 20 minut do Centrum Warszawy. Czyżby ktoś tu kłamał?

    • Mnie to osobiście strasznie wk.rwia. Stada wieśniaków pokupowały domy i inne szeregówki na wypizdowie pt. Serock, sami te korki robią i potem narzekają, że korki. Trzeba było wcześniej myśleć, a nie wierzyć w reklamy deweloperów. Jeszcze parę lat temu żadnych korków nie było, dopóki się wsiurów na patoosiedla nie nazjeżdżało.

  16. To, że nie ma komunikacji co 30 minut z Zegrza jak Pan Bóg przykazał i inni przy korytach deklarowali głośno jak się lansowali na YT po otwarciu S4 z Zegrza, to nie jest wina tych co się sprowadzili na wipizdowo pt. Serock tu żyć.
    Trzeba się cieszyć, że chcą mieszkać w takiej marnej gminie Serock, co to Burmistrz nie potrafi skupić się na priorytetach dla napływających kolejnych podatników, czyli walczyć o dojazd kolejką z Zegrza co 30 minut, bo wiadomo autem to nieporozumienie i drożyzna.
    Powinien też zadbać i to w trybie pilnym o rekreację dla nowych i starych mieszkańców, a nie zafiksował się na pseudorekreacji wzdłuż głównych arterii drogowych. Jakoś ten zbiornik wodny pod nazwą Jezioro Zegrzyńskie i Narew wyjątkowo przeszkadzają Panu Borkowskiemu, widać to jakie ma nastawienie i jak nie może ruszyć dalej z kontynuacją ścieżki z Zegrza przez Jadwisin do Serocka.
    Przynajmniej robił by to etapami jak deklarował publicznie.
    Jest taka mądra maksyma – Nie ważne jak ktoś zaczyna, ważne jak kończy.

  17. Przepraszam, 600 miejsc parkingowych. To min 600 pasażerów albo i 1200 bo czasem dojeżdża kilka osób jednym autem. Czy oni zostaną upchnieci w tej SKM 1 co godzinke?

    • Powinna być obowiązkowa rezerwacja miejsc i miejscówki! I żądamy WARS-a w porannych kursach! Nawet kawy nie ma gdzie wypić!

  18. Zwróćcie uwagę na nieekonomiczne wykorzystanie taboru i załogi SKM S4 relacji Zegrze Południowe, gdzie zapotrzebowanie na kursy z Zegrza do Warszawy i z Warszawy do Zegrza, co 30 min jest ogromne i ciągle rośnie.
    60 min.pracy i 30 min.nieekonomicznego postoju taboru i załogi na stacji w Zegrzu.
    60 min.pracy i 30 min.nieekonomicznego postoju taboru i załogi na stacji w Zegrzu.
    60 min.pracy i 30 min.nieekonomicznego postoju taboru i załogi na stacji w Zegrzu.
    60 min.pracy i 30 min.nieekonomicznego postoju taboru i załogi na stacji w Zegrzu.

    I tak przez cały dzień cyklicznie 19 razy od 5 rano do 24.00.

    Dziennie: 19 godzin pracy taboru S4 i 9,5 godzin leżenia w Zegrzu na koszt ZTM.
    To jest ekonomiczne podejście do tematu.

    Skład i załoga S4 powinna kursować ekonomicznie, co 30 minut bez przestoju w Zegrzu przy zaangażowaniu obecnego taboru i aktualnego stanu załogi, wystarczy dostosować rozkład.
    I wcale nie musi jeździć do Piaseczna, wystarczy Zegrze Południowe-Warszawa.

    Liczymy na ekonomiczne i racjonalnie podejście do tematu bez zwiększania aktualnych kosztów ponoszonych przez ZTM (tj. taboru czy załogi).

    Włodarze Legionowa Serocka i Wieliszewa do dzieła.

    • A co było jeszcze do niedawna. Wywaleni na Legionowie Piaski pasażerowie i przelot do Wieliszewa bez pasażerów, albo tuż koło 10 rano SKM w stronę Legionowa Piaski jadące w odstępie 10-15 minut. Przecież było wiadomo że od Pragi ten drugi pociąg będzie wiózł jedynie powietrze

  19. Nieporętowi nie przyznano dotacji na realizację tej inwestycji. Także pani Powała plany były, że hoho a wyszło jak zwykle.

    • jeden wielki BONK

  20. Tam wystarczy parking jeden poziom na gruncie czyli za grosze na już potrzebny i bezpłatny i pilny wyjazd bezpośredni

  21. Do tego Pan Borkowski dokłada na tak ważną dla Serocczan, komunikacją ze stolicą marne 211.000 zł rocznie, co jest mniejszą kwotą niż Jego roczna pensja, a z S4 korzysta prawie cała gmina, bo to jedyny sprawny transport (i tani) do Warszawy.
    Za to opowiada nam bajki o wąskim gardle w Legionowie, jako mydlenie oczu, że „nie da się”” zwiększyć ilość kursów do Zegrza.
    Jakoś dla Legionowa wąskiego gardła nie ma, zwiększyła się w tym wąskim gardle ilość kursów SKM właśnie na trasie Legionowo-Warszawa. Legionowo nie oszczędza na dojazdach dla swoich mieszkańców, bo to zbyt ważna dla ogółu kwestia. A w Serocku najważniejsza pozycja to wirtualny Przasnysz za grubą kasę, który nawet jak za lata będzie to nigdy nie stanie się SKM-ką.

  22. W weekendy są do Zegrza tylko 4 kursy, bo nie ma kto płacić.
    SKM-ki i tak ruszają z Zegrza, ale pasażerów zabierają do dopiero od stacji Wieliszew, bo Serock nie chce wyłożyć kasy na więcej kursów w weekendy, a wiadomo, że Wieliszew i Nieporęt nie będą opłacać wożenia tyłków dla ludzi z Serocka.

  23. My jesteśmy za parkingiem wielopoziomowym w Zegrzu, ucywilizowaniem = zagospodarowaniem terenu wzdłuż DK 61 przez Zegrze i rozbudowie linii kolejowej na północ. Również też za zawrotką w stronę Serocka. Będziemy korzystać i czekamy na te inwestycje. Wszystkich tych, którzy wiedzą lepiej jak być powinno pozdrawiamy.

Dodaj komentarz