Wieliszew. W Michałowie-Reginowie powstanie tunel pod torami w ciągu ulicy Nowodworskiej? MZDW poszukuje projektanta

przejazd-michalow-styczen2019_03_wynik

Przejazd kolejowy w Michałowie-Reginowie w gminie Wieliszew, fot. GP (archiwum)

Możliwe, że w Michałowie-Reginowie, na trasie linii kolejowej nr 10 z Legionowa do Tłuszcza pojawi się nowy tunel drogowy pod torami. Zarządca DW 632, czyli Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich (MZDW) planuje zgłosić powyższą inwestycję do konkursu ogłoszonego przez PKP PLK, z którego zostaną wyłonione zadania do projektu pt. “Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe” ujętego w Krajowym Programie Kolejowym. Obecnie MZDW prowadzi przetarg mający na celu wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej dla powyższego przedsięwzięcia w Michałowie-Reginowie.

 

 

28 listopada 2024 roku Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich (MZDW) ogłosił przetarg na “Opracowanie dokumentacji projektowej do złożenia oferty w konkursie PKP PLK S.A. dla budowy tunelu w ciągu DW 632 na terenie m. Michałów-Reginów pod torami LK 10”

 

 

Jak możemy przeczytać w udostępnionej przez MZDW dokumentacji przetargowej celem tego zadania jest opracowanie dokumentacji projektowej do złożenia oferty w konkursie PKP PLK S.A. dla budowy tunelu w ciągu DW 632 na terenie m. Michałów-Reginów pod torami Linii Kolejowej nr 10.

Wszystkie firmy zainteresowane wykonaniem powyższej dokumentacji projektowej mogą składać swoje oferty do 11 grudnia br. do godz. 08:00. W przypadku wybrania firmy odpowiedzialnej za wykonanie dokumentacji projektowej dotyczącej budowy tunelu kolejowego w Michałowie-Reginowie w ciągu ulicy DW 632 pod torami LK 10, powinna ona zostać wykonana w ciągu 6 miesięcy od podpisania stosownej umowy z wybranym wykonawcą.

O przebudowie przejazdu kolejowego w ciągu ulicy Nowodworskiej (DW 632) w Michałowie-Reginowie i poprawie bezpieczeństwa kierowców oraz pieszych poprzez utworzenie w tym miejscu tunelu lub wiaduktu mówiło się już w 2022 roku. Wtedy to MZDW nawiązał współpracę z powiatem legionowskim, gminami z tego regionu oraz z gminą Nasielsk (więcej pisaliśmy TUTAJ).

Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych

Założeniem Projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych, w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe” jest poprawa bezpieczeństwa poprzez likwidację przejazdów kolejowo-drogowych i budowę w zamian skrzyżowań bezkolizyjnych na terenie całej Polski. Projekt ma charakter konkursowy, a selekcja zadań zostanie dokonana na podstawie analizy wielokryterialnej. Realizacja projektu ma pozwolić na zmniejszenie zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych, poprawę płynności i przepustowości ruchu kolejowego, a także systemu komunikacji drogowej. Dotyczy to także likwidacji tzw. „wąskich gardeł”, do których należą przejazdy kolejowo-drogowe, które w godzinach szczytu, przy dużym natężeniu ruchu zarówno kolejowego jak i drogowego, generują utrudnienia.

Projekt ujęty w Krajowym Programie Kolejowym do 2030 roku (z perspektywą do 2032) jest skierowany do jednostek samorządu terytorialnego i zarządców dróg, zainteresowanych współfinansowaniem budowy skrzyżowań wielopoziomowych. Na dofinansowanie zadań zaplanowanych do realizacji w ramach Projektu zaplanowano w sumie 861 mln zł.

Jak informuje Ministerstwo Infrastruktury wypadki na przejazdach kolejowo-drogowych należą do najczęściej występujących zdarzeń w systemie kolejowym. Corocznie stanowią one około 33 proc. wszystkich zdarzeń i odpowiadają za co trzecią śmiertelną ofiarę wypadków na kolei.

Szczegółowe informacje dotyczące Projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych, w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe” można znaleźć na stronie internetowej PKP PLK S.A.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 17

  1. I teraz tak. Ten tunel jest potrzebny na wczoraj, ALE w ciągu DW632 powinna być obwodnica, żeby nie przepychać ruchu środkiem wsi. Zrobią tunel i korki przesuną się na rondo i skrzyżowanie z DK. Czyli znowu robimy protezę, jakoś, byle jak, prowizorkę na lata.

  2. Tunel ale min 4m aby szambiarki mogły korzystać

    • Ja bym dał rurie żeby beczki genste z jednej strony toruf na drugom mogły przelewać. Asenizacja musi z postempem iść.

    • Ktoś się pode mnie podszywa !!!
      A w temacie, to dobra wiadomość,tera zamiast 20 min do centrum, będzie 15

      • Tylko prawdziwe asenizatory idą s postempem i rozwijają sieć połączeń międzyszambowych. Beczka łączy ludzi i to jest pszyszłość każdej gminy. Ps. Będzie 17,5 minuty do Centrum, a to prawie jak dziesięć minut, a do metra tylko 5 nowoczesnym tunelem kopanym. Zapraszam do zapisuf na nowom inwestycje Regina Tunel Plaza. Dwie pierwsze wywózki genstego gratis.

  3. I na czas budowy zamkną całkowicie możliwość przejazdu.
    Tunel tak, ale dla pociągu. I wtedy duży parking P+R

  4. A kiedy tunel w centrum Legionowa tj. Krasińskiego

    • ta inwestycja będzie budowana (kopana) razem z 8 linią warszawskiego metra….

  5. Ten tunel jest potrzebny ha ha ha ludzie kiedy zaczniecie myśleć. Wszystko się korkuje do okoła czy to słynna stacja Wieliszew Centrum jak tylko opuszcza szlabany czy to Michałów czy Piaski. Trzeba myśleć a władza robi prowizorki i tyle w temacie

  6. Potrzebna to jest trasa mostowa, żeby móc Legionowo omijać, a nie jedyny pomysł maup samorządowych, czyli wpychanie całego ruchu w niewydolną od lat DK. Trasa Mostowa procentowałaby absolutnie wszystkim w powiecie, a żadna samorządowa maupa nawet nie chce ruszać tego tematu. Maupy wszyscy jesteście, słyszysz Kownacki?

    • Ja bym jeszcze dopisał do listy potrzebnych inwestycji port morski i kosmodrom oraz tramwaj wodny na Kanale Królewskim vel Żerańskim.

      • śmiej się śmiej, kiedy nagle staniesz w korku na godzinkę a czasu masz raptem 10 minut na dojazd inaczej napiszesz…

    • Trasy mostowej nie ma i nie bedzie.Przynajmmiej my tego nie doczekamy.W przyszlym roku ma ruszyc rozbudowa DW631 tylko pytanie dlaczego nie do drogi 4-pasmowej??? Rozudowa bedzie trwala 5 lat i kolejne korki tylko po to zeby zamiast zwyklych rond byly 2 ronda turbinowe.To paranoja!

      • Bo w Polsce na każdym szczeblu „rzondzenia” jest wysyp miernot i zwykłych zlodzieji. Wziąć łapówę, przytulić 70 baniek nie ma problemu, zrobić 10km drogi, o panie cienżko, 10 lat może być mało. Komuniści więcej dla tego kraju zrobili niż wszelkie uśmiechnięte solidarucho-prawaki. Gdyby nie Unia to byłby tu gorszy syf niż na Ukrainie.

    • Jakby po kilometr rocznie tej trasy robili, to by dawno już była. Ale wiadomo festyny ważniejsze, odnowić ołtarz, w łapę od dewa wziąć – to są priorytety gminnych włodarzy, nie jakieś tam durne drogi.

    • trasa mostowa miała być częścią ringu Warszawy żeby tranzyt w ogóle nie wjeżdżał w podwarszawskie miasteczka (patrz S8 od południa Warszawy)… no ale ziemia poszła na hektary łanowych osiedli

  7. O inwestycje „centralne” to trzeba walczyć, a nie tylko brać łapówy od deweloperów i pola odralniać. Jakie „władze” w powiecie taka infrastruktura.

Dodaj komentarz