W Zegrzu na drodze krajowej nr 61 zamontowany zostanie nowoczesny fotoradar. Wiemy, w którym miejscu dokładnie

Fotoradar TraffiStar SR390 i skrzyżowanie DK 61 z ulicą Groszkowskiego w Zegrzu (fot. fot. CANARD GITD.Google Maps)

Fotoradar TraffiStar SR390 i skrzyżowanie DK 61 z ulicą Groszkowskiego w Zegrzu (fot. fot. CANARD GITD/Google Maps)

Już niedługo na polskich drogach zamontowanych zostanie kolejnych 70 nowoczesnych fotoradarów. Osiem rozlokowanych będzie na Mazowszu, a jeden z nich stanie na bardzo niebezpiecznym skrzyżowaniu w Zegrzu (gmina Serock). Gazeta Powiatowa ustaliła, gdzie dokładnie pojawi się nowoczesny fotoradar jak również do kiedy najpóźniej może zostać zamontowany.

 

 

Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD) cały czas pracuje nad powiększeniem sieci CANARD na terenie naszego kraju. Jak poinformował serwis portal TVN TURBO wkrótce na polskich drogach stanie 70 nowych fotoradarów TraffiStar SR390. Osiem z tych urządzeń zamontowanych ma zostać na terenie woj. mazowieckiego.

 

 

8 nowych fotoradarów na Mazowszu. Oto lokalizacje:

  • Błonie, DK 92,
  • Goślice, DK 60,
  • Grabina, DK 60,
  • Mościbrody, DK 63/DK 61,
  • Rębowo, DK 50,
  • Sierpc, DK 10,
  • Słupno, DK 62,
  • Zegrze, DK 61.

Fotoradar TraffiStar SR390 działa już od kilku dni m.in. w Warszawie na wysokości Al. Jerozolimskich 239. To nowoczesne urządzenie jest małe i lekkie (waży zaledwie 7,5 kg). Małe rozmiary pozwalają montować urządzenie na dostępnej infrastrukturze takiej jak m.in. latarnie (jak w przypadku montażu w Al. Jerozolimskich w Warszawie) lub wysięgniki sygnalizacji świetlnej zawieszone nad jezdnią.

Fotoradar TraffiStar SR390 to produkt niemieckiej firmy Jenoptik. Urządzenie zamontowane stacjonarnie jest w stanie śledzić prędkość pojazdów na czterech pasach ruchu. Dzięki systemowi ANPR odczytuje tablice rejestracyjne. Przy czym producent deklaruje minimum 98-procentową czytelność twarzy kierowcy oraz tablic rejestracyjnych – w nocy i za dnia. Dodatkowo oprócz rejestrowania prędkości pojazdów powyższe urządzenie może rejestrować takie wykroczenia jak:

  • wjazd na skrzyżowanie na czerwonym świetle,
  • złamanie zakazu skrętu lub zawracania,
  • brak zatrzymania się przed zieloną strzałką na skrzyżowaniu,
  • jazda po buspasie samochodem osobowym.

Lokalizacja fotoradaru w Zegrzu

W środę (4 grudnia) w rozmowie z Gazetą Powiatową, Wojciech Król, rzecznik prasowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego przekazał, że jak na razie nie została jeszcze podpisana umowa z wybranym wykonawcą, jednak w przypadku jej podpisania dostawca będzie miał czas do połowy 2026 roku na montaż wszystkich nowych fotoradarów. Wojciech Król w rozmowie z naszym reporterem potwierdził również, że Zegrze jest jedną z lokalizacji na terenie Mazowsza, gdzie taki fotoradar zostanie zamontowany.

Rzecznik GITD dodał również, że urządzenie zostanie zamontowane na skrzyżowaniu ulicy Warszawskiej (droga krajowa nr 61) z ulicą Profesora Janusza Groszkowskiego. Jak na razie nie wiadomo dokładnie, kiedy na bardzo niebezpiecznym skrzyżowaniu w Zegrzu zamontowany zostanie nowoczesny fotoradar, jednak stanie się to prawdopodobnie najpóźniej do połowy 2026 roku. Decyzja w tej sprawie będzie należała prawdopodobnie do dostawcy fotoradarów.

Jak tylko znana będzie dokładna data montażu fotoradaru w Zegrzu i jego uruchomienia Gazeta Powiatowa poinformuje o tym Czytelników.

Będą światła

Wszyscy kierowcy, którzy pokonują most w Zegrzu nad rzeką Narew doskonale znają skrzyżowanie ulicy Warszawskiej (DK 61) z ulicą Profesora Janusza Groszkowskiego. Nie ma dnia, żeby na tym skrzyżowaniu nie dochodziło do groźnych sytuacji drogowych z udziałem pieszych przechodzących przez przejście czy pojazdów, które próbują wyjechać z ulicy Groszkowskiego. Co jakiś czas dochodzi tam z tego powodu do kolizji lub wypadków drogowych. Niestety bardzo często dochodzi do nich z winy części kierowców, którzy znacznie przekraczają prędkość w tym miejscu.

Powyższe skrzyżowanie jest również słabo oświetlone co również w znacznym stopniu przyczynia się do części zdarzeń drogowych po zmroku lub w czasie złych warunków atmosferycznych.

Część okolicznych mieszkańców, zarówno kierowców jak i pieszych już od dłuższego czasu apelowała zarówno do serockiego ratusza jak i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) o interwencję i wprowadzenie rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo na powyższym skrzyżowaniu. W końcu na początku marca br. GDDKiA przychyliła się wniosku serockiego ratusza i zgodziła się z potrzebą instalacji sygnalizacji świetlnej oraz doświetlenia przejść dla pieszych w tym miejscu. Więcej o tej sprawie pisaliśmy TUTAJ.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 13

  1. Oto Polska logika. W miejscu gdzie skrzyżowania być nie powinno, robi się je, a potem ustawia światła i fotoradary. Tymczasem przez wsie i po wojewódzkich 150+ i tylko liczba wypadków rośnie.

  2. Nowa autostrada w Polsce. GDDKiA zabiera głos ws. A50
    Chodzi o zupełnie nową autostradę (prawie 100 km) i drogę ekspresową (165 km), które mogą zostać poprowadzone po śladzie istniejącej już drogi krajowej nr 50.

    Autostrada A50 została dopisana do sieci autostrad i dróg ekspresowych w drodze rozporządzenia z września 2019 roku. Docelowo ma przejąć ruch tranzytowy z drogi ekspresowej S2. Jak poinformowała niedawno Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, obecnie projektanci pracują nad wytyczeniem możliwych wariantów przebiegu S50 i A50 po zachodniej stronie Warszawy.

  3. Chyba musztarda po herbacie, bo teraz jak bezmyślnie zablokowali po 1 pasie na 3 lata z kazdej strony, to raczej ruch 1 pasem będzie się odbywał powoli na przemian z korkami gigantami, które to spowodowali.

  4. Jakby kierowali się rozumem, to najpierw przrzuciliby ruch z Dk61 na drogę lokalna od mostu w Zegrzu do ronda w Zegrzu I dalej lokalna do Legionowa, a wtedy można zajac pas i budować wiadukt 3 lata nad rondem.

  5. Zeby tak zrobić to trzeba najpierw mieć rozum, a potem logicznie przewidzieć, że zablokowanie 1 pasa spowoduje to co mamy teraz.
    Jak będzie na tym jedynym pasie jeszcze kolizja czy nasilenie ruchu to dramat i totalny paraliż.

  6. Rozgrzebali drogę równolegle po czym zostawili i wzięli się za wiadukt.

  7. Zaraz się inżyniery będą wypowiadać, że plebs się nie zna i nie da rady inaczej. A że inżyniery polskie rozum mają w dupach i uprawnienia w kiblu wyłowione, to osobna bajka.

  8. Wreszcie, przydałby się i drugi na światłach przy Juzistek. I oby jak najszybciej.

    • o patrz dziś rano akurat tam dwa auta się stuknęly….

    • Tam to przydałoby się skrzyżowanie bezkolizyjne. Gównozjazd do Stasiego Lasu jest bezkolizyjny, a skrzyżowania z drogą do Jachranki, Juzistek, czy DW632 kolizyjne. Arcydzieła bezmózgowia projektowego na tej krajówce są.

      • tam na odcinku kilku kilometrów mamy kumulację geniuszu ‚polskiej myśli inżynierii drogowej’…

  9. I co ten fotoradar tam da? Przez może 100 metrów małpy nie będą zapier.dalać, a gwałtownie hamujący przed radarem będą powodować kolizje. Na DW632, na zaporze, zrobili po ostatnim wypadku ograniczenie do 40 dla wszystkich, nie tylko dla tirów. I co? I nadal stada małp, zwłaszcza z Nasielska, zapierdalają 100+. Tylko odcinkowe pomiary i yebać takie kary żeby je przez parę lat spłacali debi.le.

  10. Napiszcie że rondo w Zegrzu będzie przez ponad pół roku zamknięte w ciągu DW 631. Objazdy przez Łajski i Legionowo i korki x4. Takie atrakcje mieszkańcom ten powiat funduje dzięki dopuszczeniu do realizacji błędnego projektu.

Dodaj komentarz