W legionowskim ratuszu powstał zespół ds. utworzenia Centrum Usług Wspólnych. Pracują w nim urzędnicy, dyrektorzy szkół i przedszkoli oraz księgowi tych placówek

prezydenci Legionowa

Prezydent Legionowa, Bogdan Kiełbasiński oraz jego zastępcy, Anna Szczepłek oraz Mirosław Grabowski, fot. Legionowo w Pigułce Facebook

Na okoliczność planowanej w 2026 r. centralizacji usług administracyjnych realizowanych w prowadzonych przez miasto Legionowo placówkach oświatowych powołano 18-osobowy zespół ds. utworzenia Centrum Usług Wspólnych (CUW) w Legionowie. Pracują w nim miejscy urzędnicy, dyrektorzy i księgowi zatrudnieni w miejskich szkołach podstawowych i przedszkolach, zaś ich pracom przewodzi Anna Szczepłek, zastępczyni prezydenta Legionowa.

Usługi administracyjne w legionowskiej oświacie zostaną scentralizowane w 2026 r.

Legionowski magistrat chce scentralizować usługi administracyjne realizowane w miejskich żłobku, 11 przedszkolach i 7 szkołach. W 2026 r. ma powstać w Legionowie CUW, które będzie prowadzić m. in. wspólną obsługę finansowo-księgowo-płacową, prawną, informatyczną oraz z zakresu bezpieczeństwa higieny pracy i ochrony danych osobowych dla wszystkich legionowskich jednostek oświatowych. W ramach tego bytu mają też być realizowane wspólne zamówienia publiczne dla legionowskiej oświaty. W ostatnim czasie o tym pomyśle informowaliśmy wielokrotnie, m. in. w tej i w tej wiadomości.

Obowiązki służbowe zespołu ds. utworzenia CUW w Legionowie

Aby skutecznie i w zgodzie z oczekiwaniami legionowskich pracowników oświatowych zrealizować ten pomysł, w piątek, 10 stycznia 2025 r. prezydent Legionowa, Bogdan Kiełbasiński drogą zarządzenia powołał zespół ds. utworzenia CUW w Legionowie. Pracuje w nim 18 osób. Są to, tak legionowscy urzędnicy, jak i pracownicy prowadzonych przez miasto placówek oświatowych. Pracom tego zespołu przewodzi wiceprezydent Legionowa, Anna Szczepłek. – Do zadań tego zespołu należą przygotowanie koncepcji utworzenia CUW w Legionowie, które od 1 stycznia 2026 r. przejmie obsługę finansowo-księgowo-płacową, obsługę prawną, wspólne zamówienia publiczne, obsługę informatyczną, obsługę z zakresu bezpieczeństwa higieny pracy (BHP) i ochrony danych osobowych szkół, przedszkoli i żłobka, dla których organem prowadzącym jest miasto Legionowo – dowiadujemy się z treści tegoż zarządzenia. Wśród szczegółowych obowiązków służbowych członków zespołu ds. utworzenia CUW w Legionowie znajdują się natomiast określenie zakresu zadań tego nowego bytu, zasad jego współpracy z Urzędem Miasta (UM) w Legionowie oraz opracowanie projektu uchwały ten byt powołującej.

 

Szczepłek, Wawer, Poszytek, Krynicka, Jabłońska, Galej i kto jeszcze?

Zespół ds. utworzenia CUW w Legionowie składa się z 18 osób. Oprócz liderki tego projektu tj. wiceprezydent Legionowa, Anny Szczepłek, pracują w nim tacy miejscy urzędnicy jak Katarzyna Wawer, naczelniczka wydziału budżetu i analiz, Eliza Loba, główna specjalistka w tymże wydziale, Joanna Wyżykowska i Agata Szczepańska, główne specjalistki w wydziale edukacji, Maciej Skarżyński, inspektor w referacie informatyki i Małgorzata Dobrzyńska-Dąbska, radczyni prawna w zespole radców prawnych. Członkami tegoż zespołu są również pracownicy placówek oświatowych prowadzonych przez miasto Legionowo. Są to Monika Poszytek, dyrektorka żłobka miejskiego, Wioletta Krynicka, dyrektorka Przedszkola Miejskiego nr 1 (PM nr 1), Ewa Galej, dyrektorka PM nr 5, Ewa Jabłońska, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 1 (SP nr 1), Beata Wiktorowicz-Kwiatkowska, główna księgowa w PM nr 1, 3 i 11, Grażyna Jaśkiewicz, główna księgowa w PM nr 5, 7 i 9, Małgorzata Dąbkowska, główna księgowa w żłobku miejskim oraz w PM nr 6 i 10, Monika Trzcińska, główna księgowa w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 (ZSP nr 2), Karolina Wilska, główna księgowa w Szkole Podstawowej nr 8 (SP nr 8), Zdzisława Świecka, główna specjalistka ds. płac w ZSP nr 2 oraz Iwona Sieradz, specjalistka ds. księgowości i kadr w żłobku miejskim, PM nr 6 i 10.

Do sprawy będziemy wracać.