Z powodu marznących opadów deszczu i oblodzenia trakcji występują poważne utrudnienia w kursowaniu pociągów w wielu rejonach Polski. Problemy występuję także na linii Warszawa–Działdowo. Pociągi SKM i Kolei Mazowieckich mają nawet kilkadziesiąt minut opóźnienia. Wprowadzono wzajemne honorowanie biletów KM-ZTM w obszarze 1 i 2 Strefy WTP, we wszystkich środkach komunikacji miejskiej.
– Z powodu niekorzystnych warunków pogodowych (marznące opady, oblodzona sieć trakcyjnej) występują utrudnienia w kursowaniu pociągów SKM i KM w strefie WTP. W związku z utrudnieniami na sieci kolejowej, od godz. 07:25 do odwołania wprowadza się wzajemne honorowanie biletów KM-ZTM w obszarze 1 i 2 Strefy WTP, we wszystkich środkach komunikacji miejskiej. – informuje w komunikacie Szybka Kolej Miejska (SKM) w Warszawie.
– Utrudnienia w ruchu pociągów na linii Warszawa –Działdowo. Niektóre pociągi mogą być opóźnione, odwołane, kursujące w skróconej relacji. Opóźnienia pociągów mogą ulegać zmianie. – przekazały w komunikacie KM.
Część pociągów ma opóźnienia przekraczające nawet kilkadziesiąt minut. Informacje o aktualnych utrudnieniach i opóźnieniach można znaleźć na Portalu Pasażera PKP PLK S.A.
Aktualizacja: godz. 11:00
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały w komunikacie, że zgodnie z deklaracją służb technicznych około południa zakończone zostaną prace przy odladzaniu sieci trakcyjnej na liniach Warszawa – Łódź i Warszawa – Lublin.
Jak dodała spółka PKP PLK, najważniejsze zmiany w kursowaniu pociągów występują na połączeniach Warszawa – Łódź, Warszawa – Lublin i Warszawa – Gdańsk. W ciągu minionej nocy opóźnione były 573 pociągi pasażerskie, łącznie o niemal 17 tys. minut. Zanotowano 64 zdarzenia związane z sytuacją pogodową. Jak zapewniają przedstawiciele PKP PLK, kolej była przygotowana na zmiany pogody. Od wczoraj działają centralny i regionalne sztaby złożone z przedstawicieli PLK SA i przewoźników.
– Wspólnie podejmowane są działania, aby zapewnić w miarę możliwości sprawny ruch pociągów. Sytuacje pogodowe jak ta obecna nie są obce kolejarzom. Dlatego wcześniej zabezpieczone zostały pociągi sieciowe i lokomotywy osłonowe. Wykonane zostały jazdy patrolowe na łącznej długości 3 900 km linii kolejowych. Dzięki temu możliwe było ograniczenie skutków opadów marznącego deszczu ze śniegiem. – przekazała spółka.