Legionowo. Utwardzanie Langiewicza, Lisa Kuli oraz Paderewskiego ma potrwać 4 miesiące. Jest szansa, że roboty drogowe ruszą w marcu 2025 r.

Langiewicza

Ulica Langiewicza w Legionowie (fot. GP/aw)

Już niebawem 3 legionowskie gruntówki zostaną utwardzone. Trwa przetarg na przebudowę ulic Lisa Kuli i Mariana Langiewicza na Ludwisinie oraz Ignacego Paderewskiego na III Parceli w Legionowie. Roboty budowlane mają potrwać 4 miesiące. Niewykluczone, że rozpoczną się one już w pierwszej połowie marca 2025 r.

Przetarg

Trwa przetarg na utwardzenie 3 dróg gruntowych w Legionowie, czyli ulic Lisa Kuli i Mariana Langiewicza na Ludwisinie oraz Ignacego Paderewskiego na III Parceli. Przedsiębiorcy zainteresowani realizacją tych inwestycji, po wcześniejszym wpłaceniu na rachunek ratusza wadiów w kwotach od 13 tys. zł do 17 tys. zł, powinni złożyć swoje oferty, również w ratuszu do piątku, 7 lutego 2025 r. Po tym terminie okaże się, ile tak naprawdę będzie kosztowało unowocześnienie tych dróg.

4 miesiące robót drogowych

Jeśli władzom Legionowa w powyższym terminie uda się rozstrzygnąć konkurs na przebudowę tych 3 dróg gruntowych, to zawarcia umów w tych sprawach powinniśmy spodziewać się po 8 marca 2025 r. Firma lub firmy, które wygrają ten przetarg zostaną zobowiązane do wykonania tych inwestycji drogowych w ciągu 4 miesięcy od daty zawarcia kontraktów w tych sprawach. Zatem jest szansa, że legionowianie skorzystają ze zmodernizowanych wspomnianych dróg jeszcze w tegoroczne wakacje.

Projekty modernizacji tych 3 legionowskich dróg gruntowych w 2024 r. za kwotę blisko 190 tys. zł wykonała firma Kappa Concept z Warszawy.

 

Zakres przebudowy Langiewicza na Ludwisinie

Ulica Mariana Langiewicza jest drogą ogólnodostępną o charakterze lokalnym i stanowi dojazd dla mieszkańców pobliskich zabudowań. Ulica posiada nawierzchnię utwardzoną z kruszywa o złym stanie technicznym z licznymi zadoleniami i nierównościami. Droga nie posiada wydzielonych ciągów pieszych. Droga nie jest wyposażona w urządzenia odwadniające – dowiadujemy się z dokumentacji projektowej zakładającej przebudowę wskazanej drogi gruntowej. Ulica Mariana Langiewicza na Ludwisinie w Legionowie zostanie utwardzona kostką betonową na mierzącym ponad 360 metrów długości odcinku pomiędzy ulicami Lwowską i Stanisława Moniuszki. Zjazdy do posesji indywidualnych mieszczących się przy tej ulicy wykonane zostaną również z kostki betonowej. Droga zostanie odwodniona i dodatkowo oświetlona. Co więcej, zbudowane zostaną na niej łącznie 4 progi zwalniające – 2 z nich zbudowane zostaną pomiędzy takimi przecznicami ulicy Mariana Langiewicza, jak ulice Stanisława Moniuszki i Parkowa, kolejne 2 pojawią się pomiędzy skrzyżowaniami tej drogi z ulicami Parkową i Lwowską. Spowalniacze skonstruowane zostaną z kostki betonowej. Prędkością, jaką docelowo będzie można rozwinąć na tej drodze będzie 30 kilometrów na godzinę. W tegorocznym budżecie Legionowa na modernizację wskazanej drogi zabezpieczono 1,5 mln zł.

Zakres przebudowy Lisa Kuli

Ulica Lisa Kuli jest drogą ogólnodostępną o charakterze lokalnym i stanowi dojazd dla mieszkańców pobliskich zabudowań. Ulica posiada nawierzchnię utwardzoną z kruszywa na odcinku od ulicy Lwowskiej do ulicy Stanisława Moniuszki o złym stanie technicznym z licznymi zadoleniami i nierównościami. Na odcinku od ronda u zbiegu ulic Pomorskiej, Wiślanej i generała Józefa Bema do ulicy Lwowskiej, droga posiada nawierzchnię asfaltową o dostatecznym stanie technicznym. Droga nie posiada wydzielonych ciągów pieszych. Droga nie jest wyposażona w urządzenia odwadniające – dowiadujemy się z dokumentacji projektowej zakładającej przebudowę wskazanej drogi gruntowej. Ulica Lisa Kuli na Ludwisinie w Legionowie zostanie utwardzona kostką betonową na mierzącym ponad 480 metrów długości odcinku pomiędzy ulicami Pomorską i Stanisława Moniuszki. Zjazdy do posesji indywidualnych mieszczących się przy tej ulicy wykonane zostaną również z kostki betonowej. Droga zostanie również odwodniona. Z uwagi na problemy z parkowaniem samochodów występujące przy tej ulicy, porzucono pomysł budowy wzdłuż tej drogi chodnika. Niemniej jednak, chodniki mieszczące się przy skrzyżowaniu ulic Lisa Kuli i Parkowej zostaną w ramach realizacji tej inwestycji wyremontowane. Co więcej, na ulicy Lisa Kuli zbudowanych zostanie łącznie 6 progów zwalniających – 2 z nich zamontowane zostaną pomiędzy takimi przecznicami ulicy Lisa Kuli jak ulice Stanisława Moniuszki i Parkową, kolejne 2 zbudowane zostaną pomiędzy skrzyżowaniami wskazanej drogi z ulicami Parkową i Lwowską, zaś ostatnie 2 pojawią się pomiędzy takimi jej przecznicami, jak ulice Lwowska i Pomorska. Spowalniacze skonstruowane zostaną z kostki betonowej. Prędkością, jaką docelowo będzie można rozwinąć na tej drodze będzie 30 kilometrów na godzinę. W tegorocznym budżecie Legionowa na modernizację wskazanej drogi zabezpieczono 1,3 mln zł.

Zakres przebudowy Paderewskiego na III Parceli

Ulica Ignacego Paderewskiego jest drogą ogólnodostępną o charakterze lokalnym i stanowi dojazd dla mieszkańców pobliskich zabudowań. Ulica posiada nawierzchnię utwardzoną z kruszywa o złym stanie technicznym z licznymi zadoleniami i nierównościami. Droga nie posiada wydzielonych ciągów pieszych. Droga nie jest wyposażona w urządzenia odwadniające – dowiadujemy się z dokumentacji projektowej zakładającej przebudowę wskazanej drogi gruntowej. Ulica Ignacego Paderewskiego na III Parceli w Legionowie zostanie utwardzona tak kostką betonową, jak i asfaltem na mierzącym łącznie blisko 500 metrów długości odcinku pomiędzy ulicami Targową i Tadeusza Wardenckiego. Kostka betonowa zostanie ułożona na odcinku ulicy Ignacego Paderewskiego mieszczącym się pomiędzy ulicami Aleją Legionów i Targową, natomiast asfalt zostanie wylany na odcinku wskazanej drogi zlokalizowanym pomiędzy ulicami Aleją Legionów i Tadeusza Wardenckiego. Zjazdy do posesji indywidualnych mieszczących się przy tej ulicy wykonane zostaną z kostki betonowej. Droga zostanie również odwodniona. Co ważne, na długości całej tej drogi powstanie także jednostronny chodnik z kostki betonowej. Na odcinku pomiędzy ulicami Tadeusza Wardenckiego i Aleją Legionów będzie on biegł po stronie ulicy Ignacego Paderewskiego najbliższej ulicy Kruczej. Natomiast na odcinku pomiędzy ulicami Aleją Legionów i Targową po stronie przeciwnej. Ponadto, chodniki mieszczące się przy skrzyżowaniu ulic Ignacego Paderewskiego i Alei Legionów zostaną wyremontowane, nieco zmienią się również lokalizacje przejść dla pieszych istniejących przy tym skrzyżowaniu. Na wskazanej drodze zaprojektowano łącznie 6 progów zwalniających – 3 z nich zamontowane zostaną pomiędzy takimi przecznicami ulicy Ignacego Paderewskiego jak ulice Targowa i Aleja Legionów, kolejne 3 zbudowane zostaną pomiędzy skrzyżowaniami wskazanej drogi z ulicami Tadeusza Wardenckiego i Aleją Legionów. Spowalniacze skonstruowane zostaną z kostki betonowej. Prędkością, jaką docelowo będzie można rozwinąć na tej drodze będzie 30 kilometrów na godzinę. W tegorocznym budżecie Legionowa na modernizację wskazanej drogi zabezpieczono 1,2 mln zł.