Legionowo. Wybieraj lokalne firmy. To one wspierają rozwój lokalnego sportu. Akcja radnego Sławomira Traczyka

spoleczny doradca ds rozwoju sportu klubowego1

Radny Sławomir Traczyk został doradcą prezydenta Bogdana Kiełbasińskiego ds. rozwoju sportu klubowego w Legionowie, fot. UM w Legionowie

Niezrzeszony legionowski radny Sławomir Traczyk, który od blisko 2 miesięcy pełni funkcję Społecznego Doradcy ds. Rozwoju Sportu Klubowego w Legionowie szuka sponsorów gotowych wesprzeć rozwój lokalnego sportu, w tym tego klubowego i szeroko rozumianej kultury. Są już pierwsze efekty jego działań, ale są też i pierwsze refleksje.  – Żadna z dużych ogólnopolskich marek działających w Legionowie, jak dotąd nie podjęła ze mną rozmów. Większym zaangażowaniem w tym temacie wykazują się lokalni przedsiębiorcy – mówi samorządowiec.

Radny Traczyk został społecznym doradcą prezydenta Kiełbasińskiego do spraw rozwoju sportu klubowego w Legionowie

Przypomnijmy. Na początku grudnia 2024 r. niezrzeszony legionowski radny Sławomir Traczyk został powołany na stanowisko Społecznego Doradcy ds. Rozwoju Sportu Klubowego w Legionowie. Samorządowiec doradza prezydentowi Legionowa, Bogdanowi Kiełbasińskiemu, jakie przedsięwzięcia trzeba poczynić, aby wesprzeć rozwój sportu klubowego w mieście. Funkcję tę pełni nieodpłatnie. Informowaliśmy o tym w tej wiadomości.

Sponsorów legionowskiego sportu szukał m. in. w międzynarodowej restauracji McDonald’s. Jak dotąd, bez skutku

Radny Sławomir Traczyk swoją pracę społeczną na rzecz rozwoju legionowskiego sportu zaczął od poszukiwań sponsorów gotowych do podjęcia współpracy w tym zakresie. Na początek, zaczął od dużych ogólnopolskich marek, prowadzących działalność także i w Legionowie, takich jak sieciowe markety Biedronka, Lidl, Kaufland i Żabka. Zgłosił się też do sieci paczkomatów InPost oraz do działającej na całym świecie restauracji McDonald’s. – Na początku stycznia 2025 r. wysłałem dziesiątki e-maili do firm działających na terenie Legionowa z propozycją spotkania odnośnie współpracy dotyczącej szeroko pojętego wsparcia lokalnej społeczności w zakresie sportu, kultury i ekologii. Od razu zaznaczam, że w tych e-mailach nie wspominałem o pieniądzach, a jedynie prosiłem o kontakt w sprawie wstępnej rozmowy, co gdzieś w przyszłości mogłoby zaowocować jakąkolwiek współpracą. Niestety, do dziś żaden z podmiotów nie zdecydował się nawet na odpowiedź. Szkoda, bo w większości na swoich internetowych stronach mają zakładki o wspieraniu lokalnych społeczności – oznajmił na początku lutego 2025 r. w mediach społecznościowych. – No nic. Żeby nie było, że tylko marudzę, to od tygodnia skoncentrowałem się na lokalnych firmach i tu o dziwo sytuacja jest z goła odmienna. Odpowiedzi otrzymałem, nie zawsze na tak, ale za to niemal natychmiastowo – dodał następnie.

 

Legionowskie firmy są bardziej skłonne do wspierania lokalnych drużyn sportowych

Kilkanaście rozmów, kilka odmów, jedna sformalizowana współpraca sponsorska i dwie kolejne w trakcie negocjowania – to bilans tygodniowej aktywności radnego Sławomira Traczyka, jako Społecznego Doradcy ds. Rozwoju Sportu Klubowego w Legionowie. Samorządowiec nie chce jeszcze ujawniać szczegółów tej zawartej umowy. Mówi tylko, że jeden z legionowskich przedsiębiorców zdecydował się współfinansować działalność jednej z miejscowych drużyn sportowych, a negocjacje w sprawie podjęcia podobnej współpracy z kolejnymi miejscowymi firmami wciąż są w toku. – Na dniach postaram się przedstawić przynajmniej zarys pomysłu, aby tych naszych lokalnych darczyńców w jakiś sposób wynagrodzić za to, że im się chce poświęcać czas i środki na działalność społeczną – mówi radny Traczyk, zachęcając zarazem inne legionowskie firmy do wsparcia rozwoju sportu w naszym mieście.