Awaria urządzeń sterowania ruchem kolejowym między Legionowem a Warszawą Praga. Pociągi SKM i KM mają nawet kilkadziesiąt minut opóźnienia

Pociąg SKM fot. SKM Warszawa

Pociąg SKM fot. SKM Warszawa (archiwum GP)

Dzisiaj (15 maja) około godz. 5 doszło do awarii urządzeń sterowania ruchem kolejowym między Legionowem a Warszawą Praga. Z tego powodu występują utrudnienia w kursowaniu pociągów SKM i Kolei Mazowieckich. Pociągi mają opóźnienia sięgające nawet kilkudziesięciu minut.

 

 

– Z powodu awarii urządzeń sterowania ruchem kolejowym, na odcinku Warszawa Praga – Legionowo występują utrudnienia w ruchu wszystkich przewoźników. W związku z tym, pociągi SKM linii S3, S4 i S40 w obu kierunkach mogą być opóźnione do około 60 minut. Ponadto, możliwe są odwołania i skrócenia relacji wybranych pociągów (…) Oczekujemy na dalsze informacje od zarządcy infrastruktury, spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. – informuje Szybka Kolej Miejska w Warszawie.

 

 

– Utrudnienia w ruchu pociągów na linii Warszawa – Działdowo (na odcinku Warszawa Praga – Legionowo). Niektóre pociągi mogą być opóźnione, odwołane, kursujące w skróconej relacji. Opóźnienia pociągów mogą ulegać zmianie. – przekazały Koleje Mazowieckie.

Część pociągów ma opóźnienia przekraczające nawet kilkadziesiąt minut. Informacje o aktualnych utrudnieniach i opóźnieniach można znaleźć na Portalu Pasażera PKP PLK S.A.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 8

  1. Awaria urządzeń sterowania ruchem na odcinku Legionowo-Warszawa Praga trwa już od wczoraj. Dwa dni temu awarię tych urządzeń mieliśmy w Legionowie.
    Chyba nie wymaga to dalszego komentarza

    • czekam na oszołomów co zwalą winę za awarie na Putlera. bo jak wiadomo KAŻDA awaria w TymKraju jest rękami ruskich (albo Chochołów) robiona, od deficytu na 300mld po zatwardzenie pana Kazia kierownika pociągu

      • Skądże! To jak zwykle wina pogody. Bo kto to widział, żeby na wiosnę padało.

  2. Nieustające awarie zaczynają zniechęcać ludzi do korzystania z pociągów SKM i KM. Jak to jest, że te nowoczesne urządzenia warte wielkie pieniądze ciągle się psują. Ta sytuacja sprawia, że po prostu nie można polegać na komunikacji kolejowej, zwłaszcza w przypadku, gdy zależy nam na terminowym i pewnym dotarciu do celu. Nigdy nie wiesz, czy dojedziesz… Przykładem na zawodność tych nowych, z założenia nowoczesnych urządzeń niech będzie nowy szlaban (i cała infrastruktura z nim związana) na przejeździe ul. Piaskowa/Al. Legionów. Ów nowy szlaban zamyka się bez powodu na dobre klika minut, za chwilę otwiera, aby ponownie się zamknąć. Czas jego zamknięcia niesamowicie się wydłużył w porównaniu do tego starego, a samochody stoją i kopcą (no może nie wszystkie). Ten prosty, może nawet prymitywny przykład świadczy jednak, że z tą nowoczesnością coś jest nie tak.

    • Nadal SKM to najszybsze połączenie z Dw. Gdańskim, 20 min i jest… jak nie zepsuje się skład, sygnalizator, szlaban, rozdzielnia, za gorąco albo za zimno , człowiek wejdzie na tory… dlatego wkurza mnie gadanie ekooszołomów że „macie przecież kolej, jeździcie skm a nie autem, trując nas i nasze delfiny”, jestem pewny ze po 2 awarii kiedy delikwent spędzi na dworcu 2 godziny i ostatecznie wróci żeby brać 1 dzień urlopu, i tak kilka razy … to inaczej pogadamy.

    • Owszem, mam dość dojazdów pociągiem które od dłuższego czasu odbywają na zasadzie loterii, niestety alternatywą jest zwiedzanie najbliższej okolicy z okien autobusu i dwie przesiadki.
      Wszystko to sprawia że alternatywny dojazd zajmuje mi drugie tyle czasu.
      A dlaczego te nowoczesne urządzenia warte wielkie pieniądze ciągle się psują….bo są wykonane jak większość urządzeń produkowanych obecnie plus to że do ich obsługi potrzeba…wyszkolonych pracowników obecnych na miejscu awarii
      Każdy człowiek wyciągnie sobie wnioski dlaczego na kolei….lepiej było kiedyś

  3. Dalej jest problem. Jedźcie autobusem

    • Kolejna, trzecia awaria w przeciągu dwóch dni, ten sam odcinek

Dodaj komentarz