Legionowo. Na skrzyżowaniu Alei Legionów i Mireckiego, przy PKP Piaski powstanie rondo

Niebezpieczne sytacje drogowe na skrzyżowaniu Mireckiego i Alei Legionów w Legionowie fot. GP 6

Starostwo Powiatowe planuje w najbliższej przyszłości poprawić bezpieczeństwo m.in. pieszych, kierowców i rowerzystów na skrzyżowaniu ulic: Mireckiego, Kolejowej i Alei Legionów na III Parceli w Legionowie. Jak ustaliła redakcja Gazety Powiatowej z trzech rozważanych rozwiązań: rondo, sygnalizacja świetlna lub skrzyżowanie skanalizowane właśnie to pierwsze rozwiązanie zostało zaakceptowane przez Starostwo Powiatowe w Legionowie i zostanie wdrożone na powyższym skrzyżowaniu.

 

 

Przypomnijmy, że 27 sierpnia 2024 r. Starostwo Powiatowe w Legionowie zawarło umowę na zaprojektowanie przebudowy skrzyżowania ulic Józefa Mireckiego, Kolejowej i Alei Legionów na III Parceli w Legionowie. Usługę tę na rzecz powiatu legionowskiego za kwotę blisko 150 tys. zł wykonała firma Dromacc z Ostrołęki. Zaprojektowanie tej inwestycji drogowej miało potrwać nieco ponad 8 miesięcy, czyli do końca kwietnia br.

 

 

– Powiat przygotowuje się do przebudowy skrzyżowania, które często się korkuje z uwagi na bliskość przejazdu kolejowego oraz duże natężenie ruchu zarówno samochodowego, jak i pieszego. W tym miejscu dochodzi również do kolizji. Modernizacja jest więc niezbędna dla poprawy bezpieczeństwa oraz przepustowości w tym miejscu – informowali w drugiej połowie 2024 roku urzędnicy ze Starostwa Powiatowego w Legionowie.

Wybrani w przetargu projektanci przedstawili urzędnikom ze Starostwa Powiatowego w Legionowie 3 możliwe rozwiązania. Pod uwagę brane było: rondo, sygnalizacja świetlna i skrzyżowanie skanalizowane (zawierające co najmniej na jednym wlocie wyspę dzielącą lub środkowy pas dzielący).

Starostwo Powiatowe wybrało, jak zostanie przebudowane niebezpieczne skrzyżowanie

Gazeta Powiatowa skontaktowała się ze Starostwem Powiatowym w Legionowie w celu ustalenia jakie rozwiązanie zostało ostatecznie wybrane dla przebudowy skrzyżowania ulic: Mireckiego, Kolejowej i Alei Legionów na III Parceli w Legionowie.

W piątek (16 maja) Joanna Kajdanowicz, rzecznik prasowa Starostwa Powiatowego w Legionowie poinformowała naszą redakcję, że w wyniku przeprowadzonych analiz oraz prac projektowych, jako docelowe rozwiązanie wybrane zostało skrzyżowanie o ruchu okrężnym (rondo).

Joanna Kajdanowicz przekazała również, że obecnie złożony został wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), który jest w trakcie procedury administracyjnej. Termin ogłoszenia przetargu na budowę ronda na powyższym skrzyżowaniu jest uzależniony od tego, kiedy zakończy się procedura uzyskania ZRID.
Jak tylko Starostwo Powiatowe w Legionowie ogłosi przetarg na budowę ronda na skrzyżowaniu ulic: Mireckiego, Kolejowej i Alei Legionów poinformujemy o tym Czytelników.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 9

  1. Dobry pomysł jeśli nie może
    powstać tunel

    • Dobry pomysł który nie poprawi bezpieczeństwa, wręcz je zmniejszy, przeniesie korki trochę w inne miejsce, będzie wymagał wywłaszczenia i kosztował parę milionów
      A to wszystko po to aby za kilka lat i tak budować tunel

  2. Będą takie same albo i gorsze korki, jak na rondzie przy Leroy Merlin. To są wszystko działania pozorne. Pudrowanie komunikacyjnego trupa, jakim jest układ drogowy w mieście i powiecie.

    • układ drogowy byłby jeszcze ok jakby założył wpompowanie tysięcy nowych mieszkańców w nowe blokowiska i czworaki w wianuszku okołolegionowskim… brak prawdziwej obwodnicy, brak przynajmniej 2 wiaduktów nad torami, brak parkingów P&R poza miastem aby auta nie wjeżdżały do centrum (hehe centrum komunikacyjnego).

      • Układ drogowy nigdy nie będzie wydolny kiedy na tereny przeznaczone pod zabudowę jednorodzinną wprowadzono tysiące ludzi w te nowoczesne czworaki
        A wiesz jaka jest odpowiedź „Ludzie muszą gdzieś mieszkać”

      • Nie zapominajmy o połowie powiatu nowodworskiego i pułtuskiego, które codziennie jeżdżą przez środek Legionowa i Jabłonnę, a tk są aktualnie sznury samochodów dla których DW632 i DK61, to „autostrady” do Stolicy. I nawet budowa „północnej” obwodnicy Warszawy tu nic nie zmieni. Brakuje S-ki w ciągu DK61 i dowiązania jej bezpośrednio do S7/S8. Była zzansa zrobić łącznik do S8 z Zegrza, ale została zje..bana. Podobnie była szansa dowiązać poprzez mostową do S7 i też zostało to zj..ebane.

        • Otóż to…. ale jak kiedyś napisałem o tym że cały powiat legionowski poprzez brak perspektywicznego myślenia został kompletnie zj…y to na forach zostałem wyzwany od najgorszych . Coś tam było piep…e o „małych ojczyznach” Teraz dopiero widać jak wszystkim nam wyszły te „małe ojczyzny”
          Ale naprawdę wszyscy mamy przej..e Powiat pruszkowski dostęp do autostrady, grodziski to samo, nie mówiąc już o infrastrukturze, miejscach pracy których możemy tylko pozazdrościć
          Nas dzielą lata świetlne i brak nadziei że będzie lepiej. Była na to szansa ale….

  3. W tym miejscu tunel jest najlepszym rozwiązaniem jak na tym przejeździe to spróbować kawałek dalej pomimo że większy koszt ale ułatwi życie wszystkim którzy się wprowadzili na tamtą stronę Legionowa.

    • Święte słowa. To rondo niewiele zmieni, ułatwi jedynie wjazd na Al. Legionów z ul. Mireckiego i Ul. Kolejowej i tylko w czasie, gdy przejazd kolejowy będzie otwarty. Ruch pojazdów, tak jak jest teraz, będzie blokowany przez zamykany przejazd i skutek będzie taki, że samochody będą stały na rondzie i przed rondem a nie na zwykłym skrzyżowaniu. Czy to poprawi samopoczucie kierowców? Szkoda tych 2-3 mln zł na jego budowę i wywłaszczenie fragmentów okolicznych nieruchomości. Lepiej dogadać się z koleją, dołożyć kilka milionów i zbudować wiadukt lub tunel (który według kolejarzy też jest wiaduktem). Myślę, że takie rozwiązanie jest realne, choćby ze względu na plany PKP dotyczące rozbudowy tej linii kolejowej i budowy właśnie w tym miejscu przeprawy przez tory. Kolej chyba chętnie wykona tę inwestycję w przyspieszonym terminie przy współudziale pieniędzy miasta, którą w przyszłości będzie musiała finansować sama?

Dodaj komentarz