Wiadomo już, kto obejmie wolne stanowisko sekretarza w Urzędzie Gminy Jabłonna. W prowadzonym naborze wybrany został Grzegorz Szuplewski. Nowy sekretarz gminy ma bogate doświadczenie samorządowe, ponieważ w przeszłości przez 10 lat był burmistrzem Miasta Piastowa. Ma również doświadczenie jako radny tego miasta. Co będzie należało do jego obowiązków jako sekretarza Urzędu Gminy Jabłonna?
Przypomnijmy, że 3 czerwca 2025 roku Urząd Gminy Jabłonna ogłosił nabór na wolne stanowisko Sekretarza Gminy. Dotychczas stanowisko to od lipca 2017 roku zajmowała Agnieszka Sobczak, która skończyła pracę w Urzędzie Gminy w pierwszym kwartale br. Wszystkie osoby zainteresowane objęciem stanowiska Sekretarza Gminy Jabłonna mogły składać swoje CV do 18 czerwca 2025 roku.
5 kandydatów
25 lipca br. Urząd Gminy Jabłonna poinformował, że w naborze na stanowisko sekretarza wpłynęło pięć ofert aplikacyjnych. Po dokonaniu analizy otrzymanych dokumentów, komisja zakwalifikowała dwóch kandydatów do dalszego etatu naboru – rozmowy kwalifikacyjnej. – Wybrany kandydat spełnił wymogi formalne, a podczas rozmowy kwalifikacyjnej wykazał się wiedzą niezbędną do zatrudnienia oraz wykonywania powierzonych zadań na oferowanym stanowisku. – możemy przeczytać w uzasadnieniu wyboru przedstawionym przez wójta Jarosława Chodorskiego.
Były burmistrz Piastowa nowym sekretarzem Urzędu Gminy Jabłonna
Na stronie internetowej Urzędu Gminy Jabłonna, wójt Gminy Jabłonna Jarosław Chodorski poinformował, że w wyniku zakończenia procedury otwartego i konkurencyjnego naboru na stanowisko urzędnicze sekretarza, w Urzędzie Gminy Jabłonna został wybrany Grzegorz Szuplewski, zamieszkały w Piastowie.
Jak ustaliła redakcja Gazety Powiatowej, 64-letni Grzegorz Waldemar Szuplewski, który będzie pełnił stanowisko sekretarza Urzędu Gminy Jabłonna ma bardzo bogate doświadczenie samorządowe. W latach 2014-2024 był burmistrzem Piastowa. Pełnił również w przeszłości funkcję radnego tego miasta.
Jaka są obowiązki sekretarza gminy?
Do zadań sekretarza gminy należy całokształt spraw związanych z zapewnienia sprawnego działania Urzędu, a w szczególności:
1) opracowywanie projektów zmian w Regulaminie;
2) nadzór nad zapewnieniem warunków organizacyjnych i technicznych sprawnego funkcjonowania Urzędu;
3) realizacja zadań Urzędu oraz stworzenie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy;
4) organizowanie i planowanie pracy Urzędu, nadzór nad jego działalnością z uwzględnieniem dbałości o właściwą obsługę interesantów, sprawny obieg dokumentów oraz prowadzenie petycji, skarg i wniosków;
5) wdrażanie nowoczesnych metod organizacji;
6) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad kierownikami komórek organizacyjnych w zakresie organizacji pracy i sprawnego wykonywania zadań;
7) przeprowadzanie planowanych i doraźnych kontroli dotyczących funkcjonowania Urzędu, w szczególności kontrola:
a) przestrzegania zasad terminowości i zgodności z prawem postępowania administracyjnego,
b) przestrzegania regulaminów, zarządzeń oraz poleceń służbowych,
c) realizacji wniosków z kontroli zewnętrznych;
8) przyjmowanie ustnego oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy;
9) nadzór nad przygotowaniem projektów uchwał Rady Gminy Jabłonna;
10) nadzór, we współpracy ze Skarbnikiem, nad racjonalnym gospodarowaniem środkami rzeczowymi Urzędu;
11) nadzór nad funkcjonowaniem środków łączności, systemu informatycznego Urzędu oraz jego ochrony;
12) nadzór nad prowadzoną w Urzędzie działalnością archiwalną;
13) realizacja zadań związanych z prawidłowym funkcjonowaniem kontroli zarządczej w Urzędzie;
14) realizacja zadań związanych z zapewnieniem prawidłowego przebiegu wyborów organów jednostek samorządu terytorialnego, wyborów do Sejmu i Senatu, wyborów Prezydenta RP, wyborów do Parlamentu Europejskiego oraz referendów ogólnokrajowych i lokalnych;
15) zapewnienie prawidłowego publikowania aktów prawa miejscowego;
16) wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy z wyłączeniem nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy;
17) nadzór nad służbą przygotowawczą kandydatów na stanowisko urzędnicze;
18) nadzór nad przygotowywaniem odpowiedzi na kierowane do Wójta interpelacje i wnioski radnych i Komisji;
19) sprawowanie nadzoru nad działalnością:
d) Wydziału Obsługi;
e) Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami;
f) Referatu Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami;
g) Referatu Urbanistyki i Planowania Przestrzennego;
h) Referatu Informatyki;
i) Biura Rady Gminy;
j) Biuro Kadr i Płac;
k) Stanowiska ds. Kontroli Wewnętrznej;
20) wykonywanie innych czynności służbowych zleconych przez Wójta.