Nieporęt. 2-kilometrowa ścieżka pieszo-rowerowa powstanie przy Jeziorze Zegrzyńskim w Ryni. Inwestycja będzie kosztować prawie 3 mln zł

Ścieżki rowerowe wokół Jeziora Zegrzyńskiego (fot. Urząd Gminy Nieporęt)

Ścieżki rowerowe wokół Jeziora Zegrzyńskiego (fot. Urząd Gminy Nieporęt)

Urząd Gminy Nieporęt rozstrzygnął postępowanie przetargowe mające na celu wyłonić wykonawcę, który zaprojektuje, a następnie wybuduje w Ryni nowy, blisko 2-kilometrowy odcinek drogi pieszo-rowerowej w rejonie zapory bocznej Zalewu Zegrzyńskiego. Inwestycja powinna zostać wykonana w ciągu 12 miesięcy i pochłonie blisko 3 mln zł.

 

 

5 ofert

Urząd Gminy Nieporęt planował przeznaczyć na opracowanie dokumentacji technicznej, a następnie budowę drogi dla pieszych i rowerów w miejscowości Rynia maksymalnie 3 070 000,00 zł brutto. W wyznaczonym terminie swoje oferty przesłało pięć firm:

– INSTALNIKA Sp. z o.o. – 2 808 388,23 zł brutto
– Infrastruktura BUD-59 Sp. z o.o. – 7 760 000,00 zł brutto
– Jakość Bis Sp. z o.o. – 1 949 968,20 zł brutto
– TIT BRUK – 2 846 207,70 zł brutto
– AGBUD GROUP – 3 998 960,01 zł brutto

Ostatecznie kilka dni temu nieporęccy urzędnicy poinformowali, że za najkorzystniejszą uznana została oferta firmy: INSTALNIKA Sp. z o.o., która wykona zadanie w Ryni za 2 808 388,23 zł brutto.

 

 

Zakres inwestycji

Celem tego zadania jest opracowanie dokumentacji technicznej, a następnie budowa drogi dla pieszych i rowerów na odcinku ok. 1 940 mb w miejscowości Rynia. Projektowany ciąg pieszo – rowerowy zlokalizowany zostanie na zaporze bocznej Zalewu Zegrzyńskiego na odcinku od ul. Głównej (pętla autobusowa) do ul. Wczasowej (granica z Gminą Radzymin).

Minimalne parametry techniczne dla nowego ciągu pieszo – rowerowego będą wynosić:

– długość około 1 940 m,
– prędkość projektowa (trasa lokalna) 20 km/h,
– szerokość zgodnie ze standardami infrastruktury drogowej poza terenem zabudowanym ciągu pieszo – rowerowego, do której nie wlicza się szerokości krawężnika/opornika/obrzeża – 2,5 m,
– skrajnia pionowa nie mniejsza niż 2,50 m,
– skrajnia pozioma nie mniej niż 0,3 m.

Wybrany wykonawca zrealizuje poniższe rozwiązania dla nowej drogi pieszo-rowerowej:

– warstwa ścieralna z betonu asfaltowego – o grubości 4 cm,
– skropienie kruszywa emulsją asfaltową przed ułożeniem warstwy ścieralnej,
– warstwa wiążąca z betonu asfaltowego – o grubości 4 cm,
– warstwa podbudowy z kruszywa łamanego o grubości 10 cm,
– warstwa ulepszonego podłoża (mrozoochronna) – mieszanka związana spoiwem hydraulicznym (cementem) o gr. minimum 15 cm.

Na czarno zaznaczono przebieg nowej planowanej drogi pieszo-rowerowej w Ryni (fot. Google Maps)

Wybrany wykonawca będzie miał 12 miesięcy na zaprojektowanie i budowę nowego odcinka drogi pieszo-rowerowej na terenie Ryni od momentu podpisania stosownej umowy z Urzędem Gminy Nieporęt.