Najpewniej, to firma Kappa Concept z Warszawy za nieco ponad 200 tys. zł zaprojektuje przebudowę 3 kolejnych legionowskich dróg, tj. ulic Lwowskiej i Wiślanej na Ludwisinie oraz o Żelaznej na III Parceli. Ratusz jest bliski rozstrzygnięcia przetargu w tej sprawie.
Za nieco ponad 200 tys. zł
Firma Kappa Concept z Warszawy, która w ciągu 2 ostatnich lat zaprojektowała i wciąż projektuje przebudowy kilku legionowskich dróg gruntowych, w tym m. in. ulic Wierzbowej i Tadeusza Wardenckiego na III Parceli złożyła najkorzystniejszą ofertę w przetargu na wykonanie kompletnych dokumentacji projektowych dla przebudowy 3 kolejnych miejskich dróg, tj. ulic Lwowskiej i Wiślanej na Ludwisinie oraz Żelaznej na III Parceli. Za wykonanie tej kompleksowej usługi przedsiębiorcy zażyczyli sobie łącznie nieco ponad 200 tys. zł. W przeciwieństwie do ofert firm konkurencyjnych, cena ta spełnia oczekiwania decydentów. Zatem, lada dzień należy się spodziewać rozstrzygnięcia przetargu w przedmiotowej sprawie i podpisania umowy.
Harmonogram prac projektowych
Zgodnie z warunkami przetargu, proces projektowania przebudowy ulic Lwowskiej, Wiślanej i Żelaznej potrwa 4 miesiące od daty podpisania umowy. W trakcie realizacji zadania przewidziane są konsultacje terenowe z mieszkańcami zamieszkującymi przy tych ulicach. Spotkania te mają na celu uwzględnienie preferencji lokalnej społeczności w zakresie szczegółowych rozwiązań inwestycyjnych.
Jest duża szansa, że projekty modernizacji ulic Lwowskiej i Wiślanej na Ludwisinie oraz o Żelaznej na III Parceli w Legionowie zostaną opracowane najpóźniej do końca lutego 2026 r. Potem przyjdzie czas na ogłoszenie przetargów na roboty budowlane związane z ich finalizacją.
Wytyczne dla projektantów – szczegóły inwestycji
Ulica Lwowska na Ludwisinie
Przebudowa ulicy Lwowskiej obejmie odcinek o długości około 820 metrów, pomiędzy ulicami Jana III Sobieskiego i Jana Kozietulskiego. W ramach inwestycji zaplanowano budowę nowej nawierzchni asfaltowej, także na fragmentach drogi dotychczas nieutwardzonych. Skrzyżowania z ulicami Toruńską i Stefana Czarnieckiego zostaną wyniesione przy użyciu kostki betonowej, a w ich pobliżu powstaną rowy odwadniające. Wzdłuż drogi przewidziano budowę jednostronnego chodnika z kostki betonowej oraz modernizację oświetlenia, obejmującą uzupełnienie brakujących punktów świetlnych. Projekt uwzględnia także montaż progów zwalniających oraz budowę dojść i zjazdów do posesji.
Ulica Wiślana na Ludwisinie
Prace na ulicy Wiślanej będą realizowane na odcinku o długości około 160 metrów, od ulicy generała Józefa Bema do granicy administracyjnej miasta Legionowa z gminą Jabłonną. Nawierzchnia jezdni zostanie wykonana z kostki betonowej, a konstrukcja drogi zostanie całkowicie przebudowana. Powstanie również jednostronna droga piesza łącząca utwardzoną część ulicy Wiślanej z ulicą generała Józefa Bema. Aby zwiększyć bezpieczeństwo ruchu, przewidziano montaż progów zwalniających wykonanych z kostki betonowej. Pobocza drogi będą chłonne, a odwodnienie zapewnią studnie chłonne lub skrzynki rozsączające. Dodatkowo uzupełnione zostaną brakujące punkty świetlne na istniejącej linii energetycznej, a widoczność w obrębie skrzyżowania ulic Wiślanej i generała Józefa Bema zostanie poprawiona. Podobnie jak w przypadku ulicy Lwowskiej, projekt uwzględnia budowę lub przebudowę wjazdów i zjazdów wraz z dojściami do posesji.
Ulica Żelazna na III Parceli
Przebudowa ulicy Żelaznej obejmie odcinek o długości około 370 metrów pomiędzy ulicą Gabriela Narutowicza a Aleją Legionów. Nawierzchnia jezdni zostanie wykonana z kostki betonowej, a konstrukcja drogi zostanie dostosowana do współczesnych wymogów technicznych. Na odcinku od ulicy Gabriela Narutowicza do ulicy biskupa Władysława Bandurskiego powstanie jednostronny chodnik po lewej stronie jezdni, natomiast końcowy fragment prowadzący do Alei Legionów pozostanie bez drogi dla pieszych. Istniejące utwardzenie po prawej stronie jezdni zostanie zlikwidowane. Odwodnienie zapewnią chłonne pobocza wyposażone w studnie chłonne lub skrzynki rozsączające. Na odcinku między ulicami Targową a biskupa Władysława Bandurskiego zaplanowano montaż progu zwalniającego z kostki betonowej. Uzupełnione zostaną również brakujące punkty świetlne na istniejącej linii energetycznej, a rozważona zostanie przebudowa słupa energetycznego średniego napięcia w obrębie skrzyżowania ulic Żelaznej i Gabriela Narutowicza. Projekt przewiduje także nowe oznakowanie pionowe i poziome wykonane w technologii grubowarstwowej.