Zmiany w legionowskim starostwie

520466165fc78.jpg

Wydział Planowania i Rozwoju będzie nową komórką organizacyjną legionowskiego Starostwa Powiatowego. Utworzyli ją radni powiatowi podczas ostatniej swojej sesji w dniu 24 stycznia 2013 roku, w wyniku zatwierdzenia zmian w regulaminie organizacyjnym starostwa.

 

Kto będzie naczelnikiem?
Wydział Planowania i Rozwoju będzie nadzorował pracę Centrum Obsługi Inwestora oraz zajmie się koordynacją współpracy w zakresie działań związanych z kompleksową obsługą inwestora pomiędzy Wydziałami – Architektury, Inwestycji i Drogownictwa, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, Zarządzania Środowiskiem – i Powiatowym Ośrodkiem Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej. W ramach wydziału powstanie zespół ds. pozyskiwania funduszy zewnętrznych, który w tym zakresie przejmie obowiązki od Wydziału Promocji i Rozwoju Społecznego. Dzięki uruchomieniu nowej komórki organizacyjnej starostwa, mniej obowiązków spadnie też na Wydział Architektury, co w założeniu ma wpłynąć na podniesienie jakości, a przede wszystkim sprawności obsługi klientów. Pracownikami nowego wydziału będą aktualni pracownicy starostwa, którzy zostaną do niego przeniesieni. Ma to być ok. 4-5 osób. Starosta, Jan Grabiec nie wykluczył zatrudnienia w wydziale urbanisty.

 

Więcej obowiązków
Oprócz stworzenia nowego wydziału, zmieniono nazwę dotychczasowego Wydziału Obsługi Starostwa na Wydział Obsługi i przeniesiono do niego część zadań, którymi do tej pory zajmował się Wydział Promocji i Rozwoju Społecznego, czyli m.in. sprowadzanie zwłok i szczątków z zagranicy w celu ich pochowania, obsługa spraw związanych ze zbiórkami publicznymi oraz wydawanie paszportów. Tutaj też powstanie zespół ds. informatyki, który częściowo będzie zajmował się informacjami niejawnymi, kompleksowo podlegającymi pod Referat Zarządzania Kryzysowego.

 

Kierowcy powinni też odczuć zmiany
Zmiany również obejmą także Wydział Komunikacji. W jego obrębie powstaną dwa zespoły – ds. pojazdów i ds. transportu. Wynika to z uszczegółowienia zadań tej jednostki oraz ich prawnej aktualizacji, z uwzględnieniem pogrupowania tych zadań na sprawy związane z kierowaniem pojazdami, rejestracją pojazdów oraz transportem drogowym, stacjami kontroli pojazdów i ośrodkami szkolenia kierowców.

 

Dokumenty będzie woził kurier
W wyniku zmian w regulaminie organizacyjnym starostwa powstanie też Zespół ds. Archiwum Zakładowego. Wynika to głównie ze zmiany lokalizacji archiwum zakładowego, które od października 2011 r. ma siedzibę w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Komornicy przy ul. Nasielskiej 7, a także w związku z potrzebą rozłożenia zadań w tym zakresie na dwie osoby.

 

Dwa w jednym
Funkcje naczelnika Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami oraz geodety powiatowego zostaną połączone. Geodeta powiatowy, zgodnie z nowym regulaminem, będzie sprawował funkcję kierowniczą wobec przedmiotowego wydziału.

 

Nie zwiększą zatrudnienia
– Zmiany regulaminowe w legionowskim starostwie nie wiążą się ze zmianami finansowymi, wynikającymi z konieczności zatrudnienia dodatkowych osób. Nowe stanowiska będą obsadzone dotychczasowymi pracownikami – zapowiedział Jan Grabiec, starosta powiatu legionowskiego, podczas styczniowej sesji, na której powiatowi radni zatwierdzili zmiany we wspominanym regulaminie. Wspomniał także, że jedynymi kosztami, które mogą się pojawić, będą koszty związane z wymianą pieczątek i wizytówek oraz ewentualnie te związane z potrzebą odświeżenia pokojów powiatowych urzędników.

ms