Modernizacje przyczyną lokalnych problemów z zasięgiem

5204661cd860d.jpg

Mieszkańcy Jadwisina i Zegrza narzekają na brak zasięgu w sieci Plus. Martwili się, co stanie się w przypadku konieczności wezwania pogotowia. – Jesteśmy odcięci od świata – mówił jeden z czytelników.

 

Od Świąt Bożego Narodzenia nie mamy kontaktu ze światem. Jak ktoś nie ma telefonu stacjonarnego to nie ma żadnej możliwości połączenia się z kimkolwiek – zwrócił się do nas pan Tadeusz. W grudniu złożył skargę do operatora i czeka na informacje. Dziwi się jak może funkcjonować firma, która tak traktuje swoich klientów. Mieszkańcy zastanawiają się nad powodami tych problemów. Obawiają się, że trwające prace stacji koło fortów w Zegrzu, oznaczają rozbiórkę instalacji.

Prace remontowe
Nie było likwidacji żadnej stacji, natomiast przejściowe problemy z korzystaniem z usług mogą być spowodowane pracami modernizacyjnymi naszej sieci. Na stacji bts w Zegrzu były one wykonywane pod koniec grudnia. W tym konkretnym przypadku dodatkowo przebudowywano konstrukcje podantenowe wraz z ich wymianą i wzmocnieniem wieży stalowej – uspokajał Starszy Specjalista Zespołu Komunikacji Korporacyjnej Arkadiusz Majewski. Warunki zimowe spowodowały rozciągnięcie prac w czasie.

 

Przepraszają za kłopoty
Proces modernizacji sieci został zaplanowany systemowo, a same prace są prowadzone tak, by jeśli nie jest to konieczne, nie były realizowane na znajdujących się obok siebie stacjach bazowych, co umożliwia „przejęcie” ruchu ze stacji modernizowanej przez stacje sąsiednie. – Niestety może się to wiązać z chwilowym pogorszeniem jakości usług w danej lokalizacji, za co przepraszamy. Obecna rozbudowa sieci Plus jest niezbędna, ale dzięki niej możliwy będzie znacznie szerszy dostęp do usług w najnowocześniejszych technologiach i pozwoli zaoferować kolejne innowacyjne rozwiązania – tłumaczy przedstawiciel firmy. – O modernizacji naszej sieci informowaliśmy już wcześniej – przypomina Arkadiusz Majewski i zaprasza do odwiedzenia strony internetowej. – Jeszcze raz serdecznie przepraszamy za wynikające, z tego powodu trudności, ale jest to proces absolutnie niezbędny dla dalszego rozwoju mobilnych usług telekomunikacyjnych.

 

Po dwóch tygodniach od naszego telefonu, sprawdziliśmy, czy rzeczywiście obietnice o poprawie usług są zgodne z rzeczywistością. Pan Tadeusz, który poprzednio zgłaszał problem, potwierdził, że w rejonie Jadwisina zasięg już jest. Polkomtel Sp. z o.o. zapowiada rozbudowę sieci LTE oraz obiecuje, że do połowy 2014 roku praktycznie cała populacja Polski znajdzie się w zasięgu technologii HSPA/HSPA+.

iw