Wczoraj (18 lutego) Urząd Miast Legionowo ogłosił przetarg na dokończenie budowy Centrum Komunikacyjnego. Dworzec może powstać do wiosny…, ale tej w 2016 roku.
Urząd Miasta poszukuje firmy, która podejmie się dokończenia budowy dworca i garażu wielopoziomowego. Do zadań wykonawcy będzie należało też wykonanie niezbędnych instalacji i infrastruktury technicznej, w tym połączenie drogowe ul. Polnej z ul. Piaskową, rozbudowa istniejącego przejścia podziemnego oraz wykonanie oświetlenia dojścia do dworca. Ratusz nie podał w przetargu przedziału cenowego inwestycji. Określił jednak, że wykonawca na zakończenie budowy będzie miał 12 miesięcy od momentu udzielenia zamówienia. Podstawowym kryterium przy wyborze wykonawcy będzie najniższa z zaoferowanych cena, ale pod uwagę będzie brany także termin udzielonej gwarancji. W budżecie gminy na rok 2015 urząd na ten cel zaplanował ponad 26 mln zł.
Wadium i zabezpieczenie
Warunkiem przystąpienia do przetargu będzie wpłacenie do 31 marca wadium wynoszącego 850 tys. zł. Urząd zabezpiecza się także na wypadek niewykonania lub nieprawidłowego wykonania zleconych prac. W tym celu wykonawca w dniu zawarcia umowy będzie musiał wpłacić poręczenie w wysokości 10% ceny podanej w ofercie. Zabezpieczenie to zostanie zwrócone w dwóch transzach. 70% opłaty wykonawca otrzyma w ciągu 30 dni od odbioru robót i ich przejęcia, a pozostałą część do 15 dni od upływu okresu rękojmi za wady.
Historia budowy
Legionowianie już chyba przywykli do widoku rozkopanego Legionowa w okolicy dworca. A jeszcze 2 lata temu ta część miasta wyglądała zupełnie inaczej. Przypomnijmy w skrócie historię budowy dumnie brzmiącego Centrum Komunikacyjnego. 15 lutego 2013 roku ratusz ogłosił wyniki przetargu na budowę dworca. Wygrał Flisbud, który zaoferował, że wykona inwestycję w kwocie 29 mln zł, była to cena o 8 mln zł niższa, niż chciał przeznaczyć na ten cel urząd. Kontrakt z wykonawcą podpisano 27 marca 2013 roku, a 11 kwietnia oficjalnie przekazano plac budowy. Od początku inwestycja przebiegała bardzo mozolnie, napotykając po drodze różne utrudnienia – pierwsze prace ziemne rozpoczęły się dopiero 19 lipca 2013 roku, a z upływem czasu budowa nabierała coraz większych opóźnień. Zgodnie z pierwotnym harmonogramem prace ziemne miały zakończyć się pod koniec października 2013 roku, do połowy stycznia 2014 roku budynek dworca miał osiągnąć stan surowy zamknięty, a całkowite zakończenie robót przewidziano na koniec września 2014 roku. Już w marcu 2014 roku prezydent Roman Smogorzewski przyznał, że inwestycja nie zakończy się do końca roku. Głośniej ratusz swoje niezadowolenie z przebiegu prac wyrażał w wakacje, już wtedy mówiło się o rozwiązaniu umowy z firmą Flisbud. Ostatecznie kontrakt z wykonawcą zerwano 3 października 2014 roku. Pod koniec roku 2014, aby zabezpieczyć budynek przez zimowymi niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, ratusz zapłacił 80 tys. zł.