Zarząd Transportu Miejskiego tymczasowo wstrzymuje kodowanie WKM biletów na okaziciela. Oznacza to, że chwilowo nie będziemy mogli naładować takiej karty. Co jest powodem takiej decyzji? Otóż trwają prace nad wprowadzeniem w życie zabezpieczeń na Kartę Miejską. ZTM poprzez owe działanie chce także ograniczyć ryzyko utraty zakupionych już kontraktów. Swoją decyzję ZTM uważa za konieczną.
Kart Miejskich nie można kodować już od 7 maja br. Dotyczy to zarówno terminali w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM, urządzeń w kioskach, automatów biletowych jak i Elektronicznych Legitymacji Studenckich. Nie ma także możliwości aktywacji biletów na okaziciela zakupionych wcześniej niż 7 maja.
Użytkownicy biletów 30 i 90 dniowych kodowanych na WKM, powinni się zgłosić do Punktów Obsługi Pasażerów ZTM, aby możliwa była wymiana biletu na inny nośnik. Wówczas na nowym nośniku zostanie nadany termin ważności biletu, zgodny z tym, który zapisany jest na WKM. Inaczej będzie w przypadku biletów, które jeszcze nie zostały aktywowane. Na takim bilecie zostanie oznaczony termin ważności, zgodny z życzeniem pasażera, ale początek jego ważności nie może być dłuższy niż 7 dni od zgłoszenia problemu do Punktu ZTM. W przypadku biletu dobrze mieć ze sobą paragon, co znacznie ułatwi wymianę nośnika. Pasażerowie, którzy korzystają z metra, otrzymają bezpłatne wejściówki wielokrotnego użytku.
W.S. Oprac. na podstawie ZTM Warszawa