Od piątku (8 maja) nieczynny będzie przejazd kolejowy w Parkowej i Wyszyńskiego. Dla ruchu samochodowego w tym miejscu przeprawa przez tory zostanie zamknięta już na zawsze. Dla pieszych i rowerzystów powstanie tutaj kładka, jednak poczekać na nią trzeba będzie jeszcze co najmniej pół roku.
Zamknięcie przejazdu w ul. Parkowej to niewątpliwie ważny moment w historii Legionowa. Przeprawa przez tory w tym miejscu istniała bowiem od czasu, w którym wytyczono III Parcelę (1928 rok). Wtedy Parkowa po drugiej stronie torów przechodziła w ul. Nowoparkową (obecnie Wyszyńskiego).
Po tym jak zamknięty zostanie przejazd, kolej rozpocznie rozbiórkę zapór kolejowych, budki dróżnika i infrastruktury kolidującej z mającą rozpocząć się inwestycją. Ma to potrwać od 1 do 2 tygodni. Gdy teren będzie gotowy, prace zacznie „Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty”, które za nieco ponad 3 mln zł wybuduje kładkę pieszo-rowerową. Jej budowa ma potrwać około pół roku. Jeśli prace ruszą w połowie maja, jest szansa, że kładka powstanie z końcem roku.
Objazd dla samochodów
Dla podróżujących samochodami zamkniecie przejazdu w Parkowej oznacza konieczność przejazdu na drugą stronę torów tunelem w Al. Róż, wiaduktem w Warszawskiej lub przejazdem w Polnej (Bukowiec).
Rozwiązania dla pieszych
Piesi, by przedostać się na drugą stronę Legionowa, będą musieli kierować się do przejścia podziemnego na PKP Legionowo Przystanek lub do przejścia na Kozłówce. Niezmotoryzowani mieszkańcy III Parceli będą mogli podróżować finansowanym z budżetu miasta autobusem. Ten na trasę wyjechał już w poniedziałek. Linia ta kursuje od stacji PKP Legionowo przez Piłsudskiego, Jagiellońską, Krakowską, tunel w Al. Róż, Al. Legionów, Wyszyńskiego i następnie zatacza pętlę przez Kolejową, Żelazną, Narutowicza i dalej wraca tą samą trasą, na ostatnim odcinku przejeżdża jedynie Słowackiego zamiast Piłsudskiego. Autobus robi 20 kursów dziennie i jeździ tylko w dni powszednie (od poniedziałku do piątku) w godz. 5.30 – 20.30. Po zakończeniu budowy kładki linia ma być wydłużona do Osiedla Młodych.
Inne utrudnienia
Kierowcy wybierający przejazd tunelem powinni pamiętać o odbywającym się na Sobieskiego i Krakowskiej remoncie nawierzchni. W tej chwili zamknięty dla ruchu jest odcinek Sobieskiego od ronda przy Parkowej do Krasińskiego. Aby ominąć tę część drogi, kierowcy jadący od strony tunelu powinni skierować się w Parkową. Jeszcze przez kilka dni istnieje możliwość skrętu z Krasińskiego w lewo w Sobieskiego (i odwrotnie z Sobieskiego możemy zjechać w Krasińskiego), jednak najprawdopodobniej pod koniec tygodnia skrzyżowanie zostanie zamknięte z uwagi na rozpoczęcie budowy w tym miejscu ronda.
Najgorsze przed nami
Pod koniec maja rozpocznie się remont Krakowskiej od tunelu do ul. Parkowej. Od tego czasu (zgodnie z harmonogramem od 26 maja) na tym odcinku będzie obowiązywał ruch wahadłowy. Utrudnienia te potrwać mają do końca czerwca. Na ten czas musimy uzbroić się w dużą dawkę cierpliwości. Alternatywnym przejazdem dla zablokowanego wyjazdu z tunelu będzie i tak zakorkowany już wiadukt lub przejazd w Polnej.
Harmonogram robót na ul. Krakowskiej i Sobieskiego
16.04. do 25.05. – odcinek od ronda Poniatowskiego do ul Piastowskiej (przy zamkniętym ruchu na odcinku)
18.04. do 12.05. –odcinek od ronda przy ul. Parkowej do ul. Krasińskiego (przy zamkniętym ruchu na odcinku) – dopuszczony jest ruch lokalny i dojazd do posesji
22.04. do 01.06. – przebudowa sieci energetycznej na całym odcinku
07.05. do 01.06. – przebudowa skrzyżowania ulic Krasińskiego i Sobieskiego (przy zamkniętym dla ruchu skrzyżowaniu)
26.05. do 30.06. – przebudowa ul. Krakowskiej od tunelu do ul. Parkowej – w tym okresie będzie obowiązywał na tym odcinku ruch wahadłowy z sygnalizacją świetlną