Legionowo coraz bardziej zakorkowane. Będzie analiza i plan naprawczy

dk61-zegrzynska-legionowo

Zakorkowana DK 61 w Legionowie (fot. GP/ms)

Legionowski ratusz przy pomocy ekspertów zdiagnozuje problemy wzmożonego ruchu drogowego i zbyt małej liczby miejsc parkingowych w mieście. Po analizie ma powstać plan naprawczy. W miniony czwartek (21 maja) jednomyślny wniosek formalny w tej sprawie złożyło 11 radnych z komisji rozwoju miasta.

To, że już od kilku lat Legionowo boryka się z deficytem miejsc parkingowych, nie tylko w centrum, ale również na większości spółdzielczych blokowisk, wiedzą wszyscy zmotoryzowani mieszkańcy. Dotychczas ten problem niczym bumerang, powracał w dyskusjach kuluarów legionowskiej władzy. Z tych długich i burzliwych rozmów niestety nic konkretnego dla mieszkańców nie wynikało, zaś rozwiązanie problemu wciąż odkładano na później.

Inwestycje zatkają miasto?

W mieście wciąż przybywa dużych inwestycji, które sprawią, że ruch samochodów jeszcze się zwiększy. Już wkrótce na tyłach Muzeum Historycznego przy ulicy Jagiellońskiej wyrosną nowe osiedle mieszkaniowe i market „Lidl”, nieopodal w ścisłym centrum miasta powstanie gigantyczna galeria handlowa, zaś nieco dalej przy ulicy Zegrzyńskiej, w pobliżu wznoszonego obecnie dworca kolejowego, kolejne spektakularne wielkopowierzchniowe centrum. Lada dzień jeszcze ciaśniej zrobi się też przy targowisku miejskim na osiedlu Sobieskiego. Vis a vis bazaru powstanie bowiem następne centrum handlowo-usługowe, zaś legionowski „Maxim” się rozbuduje. Setki osób wraz ze swoimi autami, wprowadzą się również do właśnie stawianej u zbiegu ulic Jerzego Siwińskiego i Husarskiej luksusowej „Faktorii”. Mimo iż każda z powyższych inwestycji nie powstałaby bez zabezpieczenia w swoim obrębie odpowiedniej liczby miejsc parkingowych, to i tak w rezultacie okaże się, że jest ich za mało, jak na tak gęsto zaludnione miasto.

Program naprawczy

Z uwagi na wielość obecnie powstających w Legionowie inwestycji handlowo-mieszkaniowych, radni z komisji rozwoju miasta w końcu powiedzieli basta i w zeszły czwartek (21 maja) zobowiązali miejskich urzędników do opracowania programu naprawczego usprawniającego komunikację drogową w mieście. – To, że wraz z nowymi obiektami handlowo-mieszkaniowymi w mieście powstaną dodatkowe miejsca parkingowe, wcale nie oznacza, że legionowianie jeżdżąc już teraz zatłoczonymi i zakorkowanymi lokalnymi drogami będą mogli bezpiecznie i bez łamania przepisów kodeksu drogowego doń wjechać i z nich wyjechać – podniósł na czwartkowym (21 maja) posiedzeniu komisji rozwoju miasta, od lat stojący na czele legionowskiej rady radny Janusz Klejment. – W końcu trzeba coś z tym zrobić, zanim okaże się, że już jest za późno – zgodnie wtórowali mu pozostali radni z komisji rozwoju miasta. Uczestniczący w komisyjnym posiedzeniu świeżo co mianowany wiceprezydent Marek Pawlak przyjął wniosek formalny do wiadomości i zgodnie z wytycznymi radnych z komisji rozwoju miasta ma on teraz pokierować urzędniczymi pracami, zmierzającymi do zdiagnozowania głównych problemów komunikacyjnych miasta. Efektem diagnozy będzie opracowanie i wdrożenie programu reperującego te denerwujące miejskie braki. „Komunikacyjna koncepcja naprawcza” dla Legionowa ma powstać do końca roku.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 9

  1. Brak komunikacji miejskiej i powiatowej – wot diagnoza.

  2. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest ZALEGŁA przebudowa DK 61. Co z wcześniejszymi obietnicami ?????

  3. Legionowo – miasto synergii absurdu z uległością „samorządu”.

  4. Ciekawe jak tu naprawić sytuację skoro miejsca na tą naprawę brak.
    To co zostało spi@rdolone powstało w ostatnich latach. Przecież nikt teraz pod 3 pietrowym budynkiem nie postawi podziemnego parkingu. Parkingu przy stacji też się pod pachę nie weźmie i nie przeniesie.
    Warszawskiej też się nie przebuduje tak żeby rozładowywała ruch zamiast go wstrzymywać.
    Można by jeszcze zrobić wiadukt na kwiatowej ale to nie jest w gestii władz i dokończyć DK61 co też nie jest w gestii władz miasta.
    Pozostaje wydzielić część terenu obecnego targowiska na parking dla kupujących oraz wybudować rondo w okolicach starej pętli 721. W tamtym rejonie nie ma jeszcze ronda więc można je tam wsadzić.
    Dam sobie rękę odciąć że właśnie taki będzie program naprawczy. Ewentualnie postawią światła na skrzyżowaniu przy głównej poczcie.

  5. „Mimo iż każda z powyższych inwestycji nie powstałaby bez zabezpieczenia w swoim obrębie odpowiedniej liczby miejsc parkingowych, ….”
    Bajeczki dla naiwnych dzieci. Szczególnie, że „Projekt Park” przy Mickiewicza zabezpiecza „aż”76 miejsc parkingowych na 115 lokali, a dla gości przewidziano ZERO miejsc parkingowych. Może władze miasta liczą, że LIDL, który też tam powstaje wykaże się dobrą wolą i udostępni miejsca na swoim parkingu….

  6. Strefa płatnego parkowania w centrum poprawi natychmiast sytuację. Pieniądze uzyskane z parkometrów można by przeznaczać m.in na rozwój infrastruktury rowerowej i pieszej.
    Za dużo blachy i smrodu jest w centrum.

  7. Coraz więcej mieszkańców z wciskanych gdzie popadnie bloków, co za tym idzie coraz więcej samochodów na ulicach
    Dodajmy do tego brak komunikacji miejskiej co sprawia że większość kierowców porusza się po Legionowie samochodem zabierając cenne miejsca parkingowe
    Dodajmy do tego nieprzebudowaną korkogenną DK 61

  8. brawo, brawo,brawo… dla władz miasta. trzeba sprzedawać ile wlezie i nabijać sobie kase , a mieszkańcom zaserwuje się taki ciasny syf, że nawet palec to będą mogli sobie jedynie w d@pę wsadzić . a jak nie będzie się gdzie ruszyć to włodarze zamieszkają poza legionowem , extra plan naprawczy !!!

  9. Dwie poprawki: 1) poza Starostą wszyscy ludzie, którzy mają cokolwiek w Legionowie do powiedzenia, już dawno mieszkają poza zwartą zabudową blokowisk i 2) żadni włodarze miasta a radni, których wybraliście jesienią przegłosowali uchwałę o dalszym zagęszczaniu miasta. Kto jest beneficjentem tej bredni o dogęszczaniu? SMLW. Kto naprawdę poniesie cenę tej głupoty? Wy. O długofalowych skutkach zagęszczania zabudowy miejskiej już pisałem wcześniej.

Dodaj komentarz