Kilka dniu temu przy wyjeździe z tunelu w Alei Róż w Legionowie, na środku ulicy, pojawiła się dziura. Nie wiadomo jednak jak powstało uszkodzenie, problem zgłoszono już do zarządcy drogi.
Uszkodzenie znajduje się przy wyjeździe z tunelu pod torami kolejowymi w kierunku Starostwa Powiatowego w Legionowie i najprawdopodobniej powstało pod koniec ubiegłego tygodnia. Na razie nie wiadomo dlaczego powstała. Na początku tygodnia dziura została już zabezpieczona przez legionowską straż miejską barierkami i taśmą. Co dodatkowo niepokojące po drugiej stronie tunelu na asfalcie pojawiły się kolejne pofałdowania. Niewykluczone, że i tam asfalt wkrótce popęka. -Wygląda to na spękania powstałe w wyniku naprężeń ale bez projektu i wiedzy geologicznej trudno jednoznacznie wskazać przyczynę takich uszkodzeń – mówi nam jeden z legionowskich inżynierów zajmujących się budową dróg.
Legionowski tunel powstał na trudnym podłożu. Płytko pod jego podstawą znajdują się wody gruntowe. Niewykluczone, że w wyniku panujące w Polsce suszy ich poziom znacznie się obniżył, co mogło spowodować obsunięcie się ziemi pod jezdnią.
Sprawa uszkodzonej nawierzchni w Alei Róż została już zgłoszona zarządcy drogi, którym są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Uszkodzenie nawierzchni powstało w jezdni tunelu pod torami kolejowymi, którego zarządcą jest PKP PLK S.A. Powiat zgłosił uszkodzenie do zarządcy, nie znamy jednak okoliczności jego powstania. – informuje Joanna Kajdanowicz rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Legionowie. – Odpowiedzi o planowany termin naprawy nawierzchni udzieli z pewnością zarządca tunelu. – dodaje.
O uszkodzenie powstałe w drodze oraz termin naprawy zapytaliśmy więc zarządcę drogi, PKP Polskie Linie Kolejowe. – O powstałym ubytku w nawierzchni asfaltowej (niezwłocznie po powzięciu informacji) został powiadomiony Wykonawca, do którego należy usuwanie wad powstałych w okresie gwarancji. Zgodnie z deklaracją Wykonawcy, naprawa ubytków zostanie dokonana do 17 sierpnia, o ile warunki atmosferyczne pozwolą na wykonanie robót. W chwili obecnej brak jest diagnozy powstania ubytku w nawierzchni. – informuje Elżbieta Bąk Kierownik Kontraktu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Region Zachodni.