Spółka KZB Legionowo pomna ubiegłorocznych problemów z zakupem karnetów na basen w Legionowie postanowiła w tym roku przeprowadzić rejestrację online.
Niestety nie obyło się bez problemów. Pierwszego dnia rejestracji strona internetowa spółki przestała działać, drugiego dnia sprzedaży karnetów także występowały problemy.
Sprawę nagłośniliśmy po liście czytelnika, który wytknął KZB błędy w przygotowaniu strony. Spółka wczoraj przesłała do redakcji odpowiedź na publikację, w której tłumaczy się z błędu i deklaruje, że rezerwacje online będą przez nią prowadzone na coraz szerszą skalę.
KZB Sp. z o.o., postanowiła wprowadzić elektroniczny system zapisów w odpowiedzi na prośby mieszkańców Legionowa, którzy pomimo wprowadzenia systemu „numerkowego” i tak stali w kolejce po karnet na Pływalnię Miejską od wczesnych godzin porannych. We wrześniu 2015 roku spółka skorzystała z zakupionego od sprawdzonego i rzetelnego dostawcy – firmy visualnet.pl – systemu rezerwacji online. System został przetestowany przez informatyka KZB i funkcjonował bez zarzutu.
W pierwszym dniu rezerwacji (7.09) faktycznie nastąpiło przeciążenie serwera, konieczne było wyłączenie możliwości dokonania zakupu. Strona KZB po raz pierwszy odnotowała tak wzmożony ruch, pomimo przeprowadzenia testów liczba jednoczesnych połączeń na stronie przerosła możliwości serwera. Jednakże po otrzymaniu sygnału o problemach wszystkie osoby, którym udało się jedynie zarezerwować karnet, zostały powiadomione zarówno mailowo, jak i telefonicznie o możliwości dokonania opłaty w kasie od poniedziałku do piątku w godzinach 17 – 21.
Problem został rozwiązany i już od wtorku system rezerwacyjny działał poprawnie. W tym dniu sprzedanych zostało ponad 95% karnetów. Jednostkowe problemy z dokonywaniem rezerwacji i opłat wyjaśniane i rozwiązywane były na bieżąco.
Uruchomienie internetowego systemu było najlepszym rozwiązaniem, które pozwala na kompleksową obsługę sprzedaży dogodną dla większości użytkowników i które po raz pierwszy wprowadzone zostało w tym roku, co spowodowało pojawienie się początkowych problemów technicznych. Spółka dołoży wszelkich starań, aby w przyszłości system działał bez zarzutów, a mieszkańcy mogli wygodnie i bez problemów zakupić karnet na basen. Zgodnie z zapowiedziami, podpisano umowę na obsługę płatności za pomocą kart kredytowych. Usługa ta zostanie wkrótce uruchomiona.
Chcielibyśmy podkreślić, że system będzie obsługiwał także rezerwacje lodowiska miejskiego, a także umożliwiał elektroniczne płatności czynszu za wynajem lokali. – napisało do naszej redakcji KZB Legionowo.