W Urzędzie Miasta Legionowo rozpoczął funkcjonowanie Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego, gdzie możemy potwierdzić założenie Profilu Zaufanego i dzięki temu sprawy urzędowe załatwiać bez wychodzenia z domu, przez internet.
Sprawy urzędowe możemy bez wychodzenia z domu załatwiać przez internet dzięki Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Aby jednak móc korzystać z takiego ułatwienia, musimy najpierw założyć konto na stronie epuap.gov.pl. Należy tam podać swoje imię, nazwisko, adres mailowy, PESEL, numer telefonu. Po takiej rejestracji automatycznie zostanie wysłany wniosek o potwierdzenie Profilu Zaufanego, który służy potwierdzeniu Twojej tożsamości bez osobistej wizyty w urzędzie. Od tego czasu będziesz mieć 14 dni na udanie się z dowodem osobistym lub paszportem do punktu potwierdzającego Profil Zaufany.
Gdzie potwierdzić Profil Zaufany
W powiecie legionowskim taki punkt uruchomiony został właśnie w Urzędzie Miasta Legionowo. Znajdziemy go na parterze w Wydziale Spraw Obywatelskich przy stanowisku nr 6. Poza Urzędem Miasta możemy tego dokonać także w Starostwie Powiatowym w Legionowie. Osoby, które posiadają podpis elektroniczny mogą potwierdzić swój Profil Zaufany bez wychodzenia z domu. Pamiętaj, Profil Zaufany trzeba przedłużyć raz na 3 lata.
Posiadając Profil Zaufany możesz odbierać i wysyłać urzędową korespondencję elektronicznie. Każda wysyłka i odbiór są potwierdzane Urzędowym Poświadczeniem Odbioru, które jest równoważne z elektronicznym awizo.