Legionowo. Chcą połączyć Hubala z Królowej Jadwigi. Co na to mieszkańcy?

HUBALA-KROLOWEJ-JADWIGI

Ślepo zakończona ul. Hubala (fot. GP/kg)

Legionowski ratusz chce połączyć ulicę Hubala z ulicą Królowej Jadwigi na osiedlu Jagiellońska. Na projekt tego przedsięwzięcia drogowego zabezpieczono ostatnio (23 marca br.) w tegorocznym legionowskim budżecie 7 tys. zł.

Legionowianie ze spółdzielczych bloków stojących przy ulicach Hubala i Królowej Jadwigi na osiedlu Jagiellońska domagają się, aby ktoś wreszcie rozwiązał problem braku swobodnego poruszania się autami w tych rejonach miasta. Chodzi o „ślepą” i mocno zastawioną samochodami osiedlową uliczkę Hubala, do której można obecnie wjechać jedynie z ulicy generała Józefa Sowińskiego w Legionowie. W najbliższym czasie mieszkańcy 4 spółdzielczych bloków, stojących w bezpośrednim sąsiedztwie parkingu wzdłuż ulicy Hubala, zostaną zapytani o najkorzystniejsze rozwiązania komunikacyjne na ich osiedlu. Odwiedzi ich osobiście jeden z prezydenckich radnych Przemysław Cichocki. – Chcę zebrać wśród mieszkańców podpisy pod planowaną przebudową tych dwóch ulic – zapowiedział wspomniany radny na marcowej legionowskiej sesji.

 

Jednokierunkowa Hubala?

Póki co, ani radny Przemysław Cichocki, ani władze miasta, jeszcze nie mają pomysłu na konkretne rozwiązania drogowe w tej okolicy. Z ich zapowiedzi wynika jedynie tyle, że połączona z ulicą Królowej Jadwigi ulica Hubala, na pewno nie będzie drogą dwukierunkową, głównie z uwagi na chęć uniknięcia w tej okolicy wzmożonego ruchu drogowego. – Brana jest pod uwagę, droga ułatwiająca wyjazd z tego osiedla, czyli jednokierunkowa ulica Hubala, z nakazem skrętu w prawo w ulicę Królowej Jadwigi – sugeruje radny Przemysław Cichocki.

 

Magdalena Siebierska

 

FOTO: Na projekt tego przedsięwzięcia zabezpieczono w budżecie 7 tys. zł (fot. KG/GP)

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 15

  1. Plusy
    & kilka(naście) dodatkowych miejsc parkingowych (w tym ewentualnie dodatkowe dzikie ale to akurat minus)
    & nieco łatwiejszy wyjazd z osiedla (ale pod warunkiem, że jednokierunkowa będzie tylko od obecnego placyku ze śmietnikiem a nie na całej długości)

    Minusy
    & mniej zieleni w okolicy na rzecz asfaltu i betonu
    & okna z widokiem na parking a nie na zieleń
    & smród, hałas, więcej zanieczyszczeń
    & kierowcy parkowaliby na dziko na chodniku pod drugiej stronie projektowanego parkingu
    &byłaby to jedyna przelotówka od Piłsudskiego po Krasińskiego, więc kierowcy notorycznie skracaliby drogę i uczyniliby z Hubala dojazdówkę do swoich mieszkań w blokach na Jadwigi przy szkole, zamiast jeździć jak dotychczas Krasińskiego albo skręcać z Piłsudskiego w Jadwigi, zatem projekt wcale nie służyłby mieszkańcom najbliższych bloków
    & byłaby to chyba jedyna w Legionowie nie-ślepa ulica w tak niewielkiej odległości od bloków lawirująca wśród nich (hałas – szczególnie nocne rajdy młodzieży, zagrożenie dla pieszych; po drugiej stronie Jadwigi boisko, plac zabaw plus droga wielu ludzi na pieszych
    &; w dni targowe tworzyłby się permanentny korek przy wyjeździe w Jadwigi (smród, hałas, więcej zanieczyszczeń)
    & korek tworzyłby się również ze względu na fakt, że skręt z Hubala w Jadwigi następowałby bezpośrednio na duży parking na Jadwigi na którym ciągle się coś dzieje, samochody wyjeżdżają z miejsc parkingowych zazwyczaj cofając
    &; jeżeli Hubala miałaby być jednokierunkowa na całej długości to kanalizowałaby cały ruch ze wszystkich parkingów wzdłuż Hubala począwszy od Sowińskiego, w dni targowe (przede wszystkim w sobotę) byłaby dodatkowo zakorkowana samochodami zmierzającymi na targ i próbującymi zaparkować na nowym parkingu albo gdzieś na Jadwigi (albo nielegalnie na nowym chodniku)
    Wątpliwości
    &; czy kilkanaście miejsc parkingowych rozwiąże problem parkowania?
    &; czy z parkingu będą korzystać przede wszystkim mieszkańcy okolicznych bloków, z myślą o których parking miałby być budowany
    & czy dodatkowy parking spowoduje, że ludzie przestaną zastawiać wszelkie wolne miejsca (włączając te pod śmietnikiem) czy też dalej Hubala będzie zastawiona na całej długości plus ten nowy parking?

    • Zgadzam się z niektórymi minusami, dlatego uważam że ta droga powinna powstać zgodnie ze standardami miast Zachodniej Europy, tj. ograniczenie do 30 km/h, pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo, parkowanie tylko w miejscach do tego przeznaczonych, skrzyżowania o charakterze równorzędnym, ścieżka rowerowa przy jezdni. Respektowanie tych wymagań należy zaprojektować w infrastrukturze, nie w martwych znakach pionowych. Chociażby wymuszenie ograniczenia prędkości na drodze jednokierunkowej łatwo spowodować dobrze wyprofilowanymi szykanami. Jeśli udałoby się zbudować to w elegancki sposób, to ja byłbym nawet za likwidacją większej liczby takich ogryzków w Legionowie i zagęszczeniem sieci skrzyżowań kosztem dopuszczalnej prędkości.

      • Taka droga jest już przed blokami nr 4 i 5 (Jagiellońska 15 i 17) i z tego zauważyłem nie zmieniła się ona w jakąś miejską autostradę. Oczywiście jej plusem jest to że nie sąsiaduje ona z targiem.

        • no tam przejedz po 18 jak ludzie z roboty wrocą i parkuja

  2. Przecież tu nie chodzi o drogę tylko o okoliczne działki do zabudowy i polepszenie standardu dojazdu i przejazdu do nich.

  3. Tam ma Rosiak budować blok. Mieszkańcy już powinni się przygotować na budowę.

  4. Jak Pan Cichocki się za to zabiera to:
    1. Albo wywąchał kasę do zarobienia
    2. Chce zrealizować swoje marzenie o deptaku
    3. Prezydent mu kazał a ten liczy w końcu na jakieś stanowisko bo z Młodzieżową Radą Miasta nie wyszedł myk
    4. Chce faktycznie zrealizować swoje marzenia zostania Prezydentem: „Zbliżyć się do Romka, zdobyć zaufanie, znaleźć kwity, przed wyborami wypuścić w net, spróbować sił w wyborach i wygrać” – plan dobry ale czy się uda?

  5. Drogi są poprawą standardu. Zmienia się okolica., a droga jednokierunkowa spowoduje że nie będzie tam zatrzęsienia samochodów, a warunki wyjazdu dojazdu na osiedlu porawią się, bo będzie alternatywna droga.

  6. Legionowo rozwija się. Potrzebuje też dróg. Mały ruch na drodze jednokierunkowej odciąży ruch w innych miejscach. Potrzebujemy tego. Nie możemy obrażać się na cywilizację. Tym bardziej że nie jest to dwupasmówka, tylko droga lokalna i jednokierunkowa. Ja jestem za.

    • Potrzebujemy czego? Wedle relacji celem przedsięwzięcia ma być zwiększenie liczby miejsc parkingowych dla mieszkańców i ułatwienie im wyjazdu z osiedla a nie odciążanie ruchu w innych miejscach (ale de facto to może nastąpić). Nie rozumiem dość górnolotnego argumentu o obrażaniu się na cywlizację, tu nie chodzi o wprowadzenie nowej technologii komunikacyjnej tylko przedłużenie ulicy. Jeśli zatem przedłużać celem odciążania ruchu w innych miejscach to, jak napisał Igor, powinno to dofyczyć wszystkich „ogryzków”.

      PS. Efektem ubocznym przedłużenia będzie likwidacja 2 do 4 (w zależności od sposobu realizacji przedsięwzięcia) istnzatoczce.obecnie miejsc parkingowych w zatoczce.

      • Literówka *istniejących obecnie miejsc parkingowych

  7. Będą spaliny pod oknami. Ktoś pomyślał o tym?

  8. Jakie spaliny. Ruch jednokierunkowy raz na jakiś czas. Kameralna cicha uliczka. Nie przesadzajmy.

  9. Ciekawe wobec tego, kto na Cichockiego głowowało, bo zdaje sie to ten sam grajdołek, co roman. Głosowaliście, to i macie; ostrzegałem ostatnie 3 lata, ze tak bedzie. A to dopiero początek.

  10. Pan Cichocki niczym Głaźewski na Piaskach będzie robił za domokrąźce, po czym stwierdzi, że rozwiązanie naszego Ratusza jest jedynie słuszne. A może zamiast marnować swój czas zorganizował by spotkanie w sali spółdzielni lub ratusza i wysłuchał za jednym zamachem głosu mieszkańców i wtedy moglibyśmy mówić o faktycznych propozycjach rozwiązania tego problemu.

Dodaj komentarz