Kładka dla pieszych nad krajówką na przedłużeniu ulicy Długiej, nowy przebieg Alei Sybiraków i nowy kształt skrzyżowania krajówki z ulicą Strużańską – to nowości drogowe, które do końca sierpnia 2020r. powinny być zrealizowane w Legionowie.
Kładka dla pieszych
– Powstanie kładka dla pieszych łącząca osiedle Piaski z kościołem stojącym na końcu ulicy Długiej – zapowiedział 3 stycznia br. na konferencji prasowej minister spraw wewnętrznych i administracji Mariusz Błaszczak. Kładka połączy – osiedle Piaski z Bukowcem. Zapowiedź realizacji tej inwestycji jest odpowiedzią na wniosek, jaki 15 grudnia ubiegłego roku wysłali do Mariana Gołosia z GDDKiA prezydent Legionowa Roman Smogorzewski i starosta legionowski Robert Wróbel. – Odległość między przejściami dla pieszych na odcinku od ul. Strużańskiej do ul. Piaskowej jest zbyt duża. Biorąc pod uwagę, że po obu stronach drogi jest gęsta zabudowa, w tym duże osiedle mieszkaniowe wielorodzinne (ok. 6 000 mieszkańców), obecny układ przejść w znacznym stopniu utrudni komunikację w tej części Legionowa. Przejście przy ul. Strużańskiej spowoduje odczuwalne ograniczenia w ruchu kołowym pojazdów, co będzie powodowało nadal długie kolejki pojazdów na wiadukcie, oraz utrudni wyjazd w kierunku Warszawy pojazdom zjeżdżającym z ul. Strużańskiej. W celu zachowania płynności proponujemy, aby rozważyć wykonanie kładki lub bezkolizyjnego przejścia podziemnego pod ul. Zegrzyńską na wysokości ul. Długiej. – czytamy w piśmie kierowanym do GDDKiA.
Aleja Sybiraków zmieni swój przebieg?
Okazuje się, że oprócz kładki dla pieszych nad krajówką na przedłużeniu ulicy Długiej, przylegająca do DK 61 Aleja Sybiraków ma zyskać nowy przebieg. – Aleja Sybiraków na długości około 100 metrów będzie miała nowy przebieg – ujawniała pod koniec grudnia 2017 r. główne założenia związane z przebudową legionowskiej nitki DK 61 Małgorzata Tarnowska, główna specjalistka ds. komunikacji z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Warszawie.
W maju poznamy szczegóły
Ostateczne rozwiązania komunikacyjne dotyczące przebudowy DK61 zostaną ujęte w kompletnym projekcie przebudowy tego odcinka krajówki, która ma powstać najpóźniej do maja br. Potem – a dokładnie w ciągu kolejnych 6 miesięcy – wykonawca tej inwestycji, czyli firma „Skanska” będzie musiała uzyskać od wojewody mazowieckiego niezbędne zgody w tym m. in. akceptację projektu budowlanego. – Zgodnie z informacją wykonawcy pierwsze utrudnienia na drodze pojawią się na wiosnę 2018r. i będą związane z usuwaniem kolizji z infrastrukturą podziemną i naziemną. Rozpoczęcie samej przebudowy planowane jest na drugą połowę 2018r., a zakończenie inwestycji na drugą połowę 2020r. – informował w grudniu 2017r. w mediach społecznościowych starosta Robert Wróbel.