Legionowo. Jest przetarg na budowę tunelu na Bukowcu, w ciągu ul. Polnej i Kwiatowej

Przejazd-Polna-bukowiec

Przejazd kolejowy w ul. Polnej i Kwiatowej, fot. GP/kg (archiwum)

Trwa przetarg na projekt i budowę tunelu w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej na legionowskim Bukowcu. Oferty można składać do 26 sierpnia.

Za 2 lata

Urząd Miasta w Legionowie oraz spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. (PKP PLK S.A) ogłosiły przetarg na projekt i budowę tunelu w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej na legionowskim Bukowcu. Oferty można składać do 26 sierpnia. Jeśli w tym terminie uda się rozstrzygnąć konkurs, to inwestycja powinna zostać zrealizowana w ciągu najbliższych 2 lat.

Tunel nie dla ciężarówek

Firma, która wygra ten przetarg, najpierw opracuje projekt inwestycji, następnie ją zrealizuje. Przejazd kolejowy istniejący w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej na legionowskim Bukowcu zostanie zlikwidowany, a w jego miejscu powstanie tunel wraz infrastrukturą pieszo-rowerową. Oprócz tego przed wjazdem do tunelu w ciągu ulic Kwiatowej i Przemysłowej powstanie nowe rondo, sam zaś tunel ma być tak skonstruowany tak, aby uniemożliwić poruszanie się nim ciężarówkom.

Wywłaszczenia

Do realizacji tego przedsięwzięcia niezbędne będą wywłaszczenia. Nie będą one jednak zbyt dotkliwe dla właścicieli tych nieruchomości, ponieważ procesy te obejmą tylko ich fragmenty. Wywłaszczenia łącznie obejmą 6 prywatnych nieruchomości i będą dotyczyć niespełna 120 m² ich powierzchni.

Co w czasie budowy?

W czasie realizacji tej inwestycji przejazd kolejowy w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej ma być czynny. Funkcjonować ma również znajdujące się tam przejście dla pieszych. – Ponadto wymagane jest zapewnienie technologii wykonania obiektów, zachowując ciągłość ruchu po linii kolejowej 9 i 456 na odcinku Legionowo-Warszawa Praga ruch powinien się odbywać dwutorowo z zachowaniem dostępności do krawędzi peronowych na odcinku Legionowo-Warszawa Praga – to jedna z wytycznych trwającego obecnie konkursu.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 70

  1. Trzymamy kciuki aby zainteresowany wykonawca doliczył odpowiednio wysoką marżę w związku z ryzykiem oprotestowania inwestycji przez okolicznych mieszkańców a więc niezrealizowaniem jej w wymaganym terminie.

    • Roman nie zrób kupy ze złości 🙂 Tunel jest potrzebny
      Brawo PIS wreszcie coś jest robione…

    • Czyli to przy udziale PISu obiecywano tunel tylko dla pojazdów osobowych a będzie dla ciężarówek. Dobrze wiedzieć i zapamiętać.

  2. Niech sobie ogłaszają, ciekawe skąd wezmą środki.

    Będą kolejne protesty.

  3. Brawo Panie Prezydencie budować tunel nie służy mieszkańcom a tym z kwiatowej jak się nie podoba to niech idą mieszkać na wieś tam gdzie furmanki jeżdżą

    • Jak się kupuje mieszkanie na wsi to nic dziwnego że potem trzeba stać przed przejazdem. Roi na wiadukt!

  4. Będą jęki,będą bóle na Kwiatowej,gdy Roi będą ją rozjeżdzać korzystając z tunelu. Zapewne pobudują ekrany dzwiękochłonne i odgrodzą się od świata całkowicie.

    • Jeszcze kilka miesięcy i Kwiatową tylko przysłowiowy „pies z kulawą nogą” będzie chadzał. Dojazd na Roi będzie prostszy i szybszy przez wiadukt i Strużańską. Przecież tak jeździ teraz całe osiedle poza godzinami szczytu.
      A protest to tylko pretekst do zadymy. Bez zadymy to się nie istnieje. Mniej można się lansować nudnym „za” niż ciekawszym „przeciw”.

  5. Czas najwyższy, jako mieszkańcy czekamy z niecierpliwością.

  6. Będziemy blokować aż obecna perspektywa finansowa UE się zakończy i dotacja przepadnie. Taki to efekt budowy wbrew mieszkańcom.

    • Mieszkancy Legionowa sa za. Przeciw sa mieszkancy ulicy Kwiatowej i polnej.

    • Głównie tylko mieszkańcy Roi są za bo tunel nie będzie tak jak planowano od lat, czyli na Roi.

    • prędzej mi kaktus na głowie wyrośnie , niż ten tunel wybudują.

      trzeba było nie kupować mieszkania w tym getcie koło roi, a jak chcecie mieć tunel to wybudujcie go pod swoimi oknami.

    • Odizolować tych z kwiatowej od Legionowa! Zamknąć ich za ekranami dźwiękochłonnymi!

    • chyba ciebie odizolowac, wsadzic w kaftan i zamknac w tworkach.

      juz sa dzialanie a szeregu instytucji w celu zablokowania tej niechcianej przez mieszkancow inwestycji.

      potencjalny wykonawca bedzie musial liczyc sie z duzymi utrudnieniami,

      miedzy innymi cyklicznymi protestami.

      oj wzrosną koszty budowy 🙂

    • Jesli protest bedzie nielegalny wezwie sie gliny. Mandaciki sie posypia i budzet panstwa bedzie nieco wiekszy.

  7. Podsumowując więc: miały być konsultacje nowego rozwiązania a ich brak, miały być trzy przeprawy na raz (słowa Romana) a tu przetarg na jedną choć I tak wiadomo że mieszkańcy ją zablokują, miała być przeprawa tylko dla samochodów osobowych a jest dla ciężarówek. Brawo Roman!

  8. Bardzo dobrze, trzymam kciuki.

    • Tak jest, dzięki. Zgłaszaliśmy uwagi, konsultacje do przebudowy DK61 przez Piaski i opóźniliśmy uzyskanie decyzji. Zrobimy to samo z tunelem za Bukowcu.

    • I z czego sie cieszysz? Z tego,że ludzie dlużej sie męczą stojac w korkach? Masz chorą mentalność. Tacy jak ty powinni ponosić koszty opóźnień inwestycji.

      • Chodzi tylko o to że skoro GDDKiA robi na złość mieszkańcom Bulowca i nie chce zamknąć nielegalnego zjazdu z DK61 w Bukowiec przy Kebab King na granicy Legionowa i Jablonny którego nie ma w projekcie przebudowy drogi krajowej to w ramach rewanżu będziemy opóźniać jej wszystkie inwestycje w mieście. To taka odpowiedz na złośliwość GDDKIA. Wszelkie uwagi prosimy wiec kierować bezpośrednio do GDDKIA.

        • Tu nic nie ma złośliwości GDDKiA – to jest zjazd do KEBABA, a jeśli zostanie zamknięty to przedsiębiorcy z tej uliczki stracą klientów, poza tym w odległości 1 km od tego zjazdu tj. co 350 m są kolejne trzy zjazdy – więc nie ma problemu zjechać na prawo z DK61

    • przeciez przebudowa dk 61 rozwiąze problem korkow, zapomniales o tym ??

      po co budowac przeprawy co 300 metrow ?? kto ma na to pieniadze ?
      Ty ?
      zeby garstka ludzi miala wygodniej ? i mogla rozjezdza osiedle domkow jednorodzinnych ? czy zeby deweloperzy mieli dla siebie dzialeczki na roi i krasinskiego pod dogeszczanie ?

      a ty poniesiesz koszty utraty warotscie nieruchomosci, zwiekszenia uciązliwoscie, niebezpieczenstwa itd dla mieszkancow osiedla bukowiec ?

  9. a jeśli będzie legalny tak jak ostatnio to się nie posypią.

    i znowu zabraknie w budżecie na zasiłek dla jacka :-)))

    • Pusta lasko czemu hejtujesz biedniejszych?Taka pewna jestes,że noga ci sie kiedys nie powinie i nie stracisz swojego dobrobytu?pomysl zanim cos napiszesz o ile masz czym.

    • pustego to ty masz cos na karku.
      lepiej sie zastanow zamiast cos palniesz.

      czy te 30 mln ktore pewnie bedzie kosztowac tunel nie powinny pojsc na pomoc dla biednych ? aktywizacje zawodowa , pomoc dla samotnych matek dla biednych dzieci ? czy stac nas w tak biednym kraju na budowe wiaduktow i tuneli co kilkaset metrów ?

      chcesz biednym odmowic pomocy ?

      • Od dawna twierdzę że Legionowo to nie miasto a stan odmiennego niestety umysłu. Kiedy czytam takie posty to niestety utwierdzam się w tym przekonaniu.
        Te tunele i wiadukty co kilkaset metrów budowane są właśnie po to aby rozprowadzić ruch i nie kumulować go w jednym miejscu, takich lokalnych przepraw powinno być jak najwięcej także po to aby „biedni ludzie” mogli dojechać do pracy

      • Jak tak twierdzisz DARO to się wyprowadź zamiast serwować swoje mądrości.. jakoś nie widzę tych przepraw rozprowadzających ruch w mieście. Z obiecanych trzech planuje się jedną i właśnie z tego powodu jest protest ludzi. No ale twój stan umysłu nie pozwala tego zrozumieć.

        • I to ,że z tych 3 przepraw planuje się tylko jedną to wina Daro???? A może Romcia i jego klanu? Pomyślałes o tym? A dlaczego ma się wyprowadzać facet, który patrzy na to wszystko trzeźwym wzrokiem? Dlatego, że jego komentarze i adresaci tych komentarzy są celni? Zastanów się nad tym Mariuszu, bardzo proszę

        • Nie spodziewałem się innej odpowiedzi niż wyprowadź się, to jest niestety już norma. Największym problemem tego miasta są niestety jego mieszkańcy którzy dali się kupić wszechobecnej propagandzie, nie wymagają nic, lub ciągną profity z kontaktów z władzą. Mam porównanie w jaki sposób podążają inne miasta na Mazowszu z tym co dzieje się w Legionowie. Skoro w 5 tysięcznej wiosce kolej, tak kolej potrafiła wybudować tunel dla samochodów, podziemne przejście dla pieszych oraz wiadukt to dlaczego w 55 tyś Legionowie z takimi oporami idzie budowa drugiej bezkolizyjnej przeprawy przez tory ??? Nie spotkałem się też aby mieszkańcy żadnego miasta poza Legionowem chcieli w swoim mieście budowy spalarni lub kolejnych bloków budowanych bez żadnej kontroli jak ma to miejsce w Legionowie
          To jest coś ewidentnie nie tak

      • Każda pomoc dla biednych jest przyczynianiem się do wykształcania programowej biedy. Biedny nie staje się kreatywnym w poszukiwaniu pracy, a biernym oczekiwaczem na pomoc pieniężną.
        Tak więc, za ileś tam lat, pieniądze zostałyby rozdane, tunelu nie byłoby, a biedni pozostaliby dalej biednymi. niestety, ale tak wygląda wykształcona trwale bieda!
        Taki odwieczny dylemat: czy dać rybę, czy wędkę!?

        Jestem przeciwny rozdawaniu!

        Natomiast powinniśmy dyskutować, czy tunel/wiadukt powinien być właśnie w zaproponowanym miejscu!

        Helga, nie rozsiewaj nienawiści. Głoś miłość i ciepłe słowa ludziom.

        Pozdrawiam serdecznie.

    • Pustaku biedni mają już socjale a tunel to inna sprawa. Chyba za płaski mózg masz, aby to zrozumieć

  10. Legionowo to jednak jest stan umysłu. Proste rzeczy są rozwiązywane od dupy strony, potrzebne rozwiązania są uzależnione od widzimisię uwstecznionego watażki a ludzie, ku jego i jego kumpli uciesze, skaczą sobie do gardeł. Tak będzie aż do chwili, gdy pogonicie te wszystkie rysie brańskie, smogorzewskich czy ludzi z KZB. Naprawdę nie skumaliście jeszcze, że całe to towarzystwo bawi się waszym kosztem, za wasze pieniądze i ku waszemu nieszczęściu?

    • Bożena, brawo za diagnozę!!

    • Można z powodzeniem już ten asfalt zabrać i położyć na Roi tzn Fabrycznej

  11. A gdzie byli mieszkańcy Kwiatowej, gdy żwirową drogę kryli im asfaltem?

    Nie pamiętam wtedy protestów, że przez to zwiększy się ruch na ich ulicy.

    • Masz 100% rację. Ludzie nie rozumieją, że następuje rozwój który również ma swoje niedogodności niestety (wystarczy porównać Legionowo sprzed 30 lat z dzisiejszym)., To że jest coraz więcej aut to „oczywista-oczywistość” i będzie jeszcze więcej . Myślę, że część mieszkańców którzy protestują to swoje 18 letnie pociechy wysyłają na kurs prawa jazdy i sprawują im na urodzinki „Golfa VI” stosując retorykę Kalego, że Ja mogę, ale Tobie to wara.Dodatkowo z komentarzy wyłania się jakiś kompleks w stosunku do mieszkańców Roi tak jak gdyby tylko i wyłącznie oni korzystali z dojazdu przez Kwiatową. Ogólnie mówiąc MASAKRA – budowa tunelu spowoduje, że samochody nie będą stać blokując wyjazd z posesji tylko płynnie przejadą (to chyba dobrze dla protestujących, że będą przed domami mieć mniej samochodów i zanieczyszczeń – choć ogólna liczba przejeżdżających Kwiatową samochodów wcale się nie zmieni i to bez względu na lokalizację przejazdu). Z jednym się zgadzam, że przejazd powinien mieć charakter lokalny i tu zła wiadomość wg. mnie teraz ma właśnie taki charakter, a mimo to jest kiepsko.WIĘCEJ TOLERANCJI I EMPATII.

      • Również się z Tobą zgodzę. Tutaj zgodnie z tym co napisałeś/aś trzeba wziąć pod uwagę, że przy zachowaniu charakteru lokalnego (czyli brak przejazdu dla ciężarówek – czyli powinno zostać to zachowane) Kwiatowa nie stanie się nagle główną arterią przelotową miasta, szczególnie, że DK61 już będzie dawno poszerzona i ludzie będą przyzwyczajeni jeździć dwupasmówką i skręcać w Strużańską zamiast stania na przejeździe przez kilka lat do czasu ukończenia robót a następnie poprawek (znając doświadczenia z tunelu na przystanku).

        Trzeba tej spojrzeć na to, że obecnie Kwiatowa nadaje się do jazdy tylko od Zakopiańskiej do przejazdu, bo stan nawierzchni na wcześniejszym kawałku od strony Jabłonny jest tragiczny i nikt na siłę nie będzie się tam pchał, żeby sobie zawieszenie niszczyć.

        • Ludzie są przyzwyczajeni do skracania sobie drogi i omijania głównej przez polną – kwiatową. Po ewentualnym wybudowaniu tunelu, sytuacja się tylko pogorszy. Przebudowa DK61 nic nie da, bo światła na niej są co kilkaset metrów i tak trzeba będzie stać w korkach. Dlatego zawsze będzie wygodniej przejechać na pełnym gazie tak jak się to odbywa teraz, przez polną-kwiatową.

  12. na Kwiatowej asfalt jest conajmniej od 40 lat, a dopoki urzednicy nie skierowali ruchu z zapchanej dk61 na kwiatowa i polną kilka lat temu , był spokój.

    Nie wiem jak trzeba byc tempym zeby nie rozumiec ze ten przejazd jest jedynie tymczasowy i juz dawno powinien byc zamknięty. Powstal na czas budowy wiaduktu w latach 60 i wtedy tez mial byc zlikwidowany.
    Oczywiscie komus sie tamtendy wygodnie jezdzielo do urzedu i tak juz zostalo. Jak zwykle partykularne interesy grupki ludzi, biorą gore nad interesami mieszkancow.

    Jedynie tunel w centrum miasta gwarantuje lokalny charakter przeprawy.

    • Typowa mentalność Kalego,wszędzie byle nie u mnie. Idąc tym tokiem to żadna przeprawa w Legionowie nie miałaby szansy powstania.
      W interesie wszystkich mieszkańców jest aby takich bezkolizyjnych lokalnych przepraw powstało jak najwięcej, tylko wtedy jest szansa że ruch samochodowy nie będzie się koncentrował w jednym miejscu
      Po drugie,w praktyce wychodzi ten mityczny „rozwój” Legionowa, te ochy i achy nad tym ile to nowych mieszkań buduje się w Legionowie. Jakoś takich dylematów nie ma kiedy buduje się blok za blokiem a rozwoju infrastruktury myśli na samym końcu

      • DARO poczuł wiatr w żagle 🙂

      • Uprzejmie uprasza się mieszkańców gminy Wieliszew (DARO) o nie wypowiadanie się w kwestiach dotyczących mieszkańców dzielnicy Bukowiec w Legionowie z uwagi na możliwy konflikt interesów (wykorzystywanie przez mieszkańca gminy Wieliszew przejazdu Polna-Kwiatowa oraz przejazdu w Michałowie Reginowie w codziennym dojeżdżaniu do tej gminy). Rozwiązaniem tej sytuacji jest zakup nieruchomości przez mieszkańca Wieliszewa np na Powiślu w Warszawie co umożliwi mu zamieszkiwanie w centrum i bez konieczności długotrwałych dojazdów.

        • Uprzejmie uprasza sie Romana zamieszkalego w Jozefowie, o zarzadzanie wlasnym podwórkiem, q nie Legionowem 😉

        • Internet to jednak wspaniała rzecz, dowiedziałem się że jestem mieszkańcem gminy Wieliszew. Co prawda przez całe życie myślałem że mieszkam w Legionowie ale internauci wyprowadzili mnie z błędu
          Kuźwa, konflikt interesów,a to dobre

    • Twoja mentalność jest pomylona daro i do Kalego jej jeszcze dużo brakuje.

      po pierwsze urząd miasta jak zwykle oszukuje mieszkańców , jednak będzie tunel dla ciężarówek, a nie tylko ruch lokalny dla samochodów osobowych jak było ogłoszone na konsultacjach. Obawy mieszkańców Bukowca się potwierdziły , czas na kolejne protesty.

      W tym miejscu nie powstanie żadna przeprawa , mogą sobie to wybić z głowy a przejazd jest do likwidacji.

      Jest wiadukt macie gdzie jezdzic tymi sztruclami.

      • Halino, masz rację, że urząd nie powinien oszukiwać swoich mieszkańców, masz rację że tym tunelem powinni jeździć tylko mieszkańcy a nie TIRy i ruch tranzytowy. Nie masz racji co do tego, że przejazd kiedyś tymczasowy, powinien ulec likwidacji. Pamiętasz ile było samochodów w latach 60-tych? Ilu ludzi mieszkało wtedy na Bukowcu? Wtedy można bylo myśleć o likwidacji a dziś chyba nie. Ten przejazd jest potrzebny, a drugi w centrum jeszcze bardziej. Im więcej przejazdów tym mniejsze natężenie ruchu np. na Bukowcu. Na pewno trzeba walczyć o to, by te przejazdy nie byly dla tranzytu a tylko dla ruchu lokalnego

      • p.Halino, myślę, że jednak ta inwestycja zostanie zrealizowana (protesty mogą jedynie opóźnić inwestycję, ale tylko na szkodę mieszkańców okolic przejazdu, bo ani miasto ani firma budowlana wcale nie będzie przejmować się przedłużającą się budową). Ostanie zdanie mogła by pani odpuścić – sztrucel czy hybryda to dziś taki sam przedmiot (narzędzie do normalnego funkcjonowania) jak smartfon. Co do zdania przedostatniego to proszę wskazać choć jedną choćby „malutką” inwestycję którą udało się zablokować (możę Kauflandy lidle biedry?, deweloperka?, wstrzymanie likwidacji ANATU? itd, itp.- mieszkańcy protestują, a inwestorzy robią swoje). Właśnie z powodu tego co dzieje się na kwiatowej to mieszkańcy powinni lobbować za jak najszybszą budową przejazdu – całkowita likwidacja jest możliwa, ale mało prawdopodobna – bądźmy REALISTAMI.

      • I dokładnie potwierdza się to co pisałem wcześniej. Mieszkańcom Bukowca nie chodzi o wybudowanie płytkiego tunelu dla ruchu lokalnego co popieram od samego początku lecz o fizyczną likwidację przejazdu w tym miejscu

        • dokładnie o to chodzi.

          Dlaczego miasto na siłę wciska tunel na Bukowcu, jeżeli wszyscy protestują , a nie chcę wybudować przeprawy na kozłówke, o którą proszą mieszkańcy ? Zła wola urzędu ?

          Tunel na krasińskiego był planowany od lat i to byłoby najlepsze rozwiązanie dla mieszkańców Legionowa.

      • I dokładnie potwierdza się to co pisałem wcześniej. Mieszkańcom Bukowca nie chodzi o wybudowanie płytkiego tunelu dla ruchu lokalnego co popieram od samego początku lecz o fizyczną likwidację KAŻDEGO przejazdu w tym miejscu

        • dokładnie tak jest daro, wreszcie można się z tobą zgodzić.

          PRZEPRAWA w tym miejscu likwidacji.

  13. Informacja podane w artykule, że niemożliwy będzie przejazd pojazdów ciężarowych i będzie to tunel tylko dla pojazdów osobowych jest w mojej ocenie nieprawdziwa. Rzeczywiście w trakcie konsultacji w ratuszu zapewniano, że tunel będzie miał 3,2 m i to rzeczywiście uniemożliwiałoby przejazd ciężarówek. Ogłoszony właśnie przetarg dopuszcza jednakże tunel do 4 m głębokości a więc jest to pełnowymiarowy tunel dla ciężarówek. Dziwne ale tylko redakcja Gazety Powiatowej ciągle kolportuje informację że to będzie nadal tunel nie dla ciężarówek, podczas gdy inne portale podały już że jednak to będzie tunel także dla ciężarówek. Mieszkańcy Bukowca nie powinni być w mojej ocenie wprowadzani w błąd.

    • Masz rację, nikt nie powinien być oszukiwany, szczególnie zwykli mieszkańcy przez klan Romcia

  14. Czy próba załatwienia sobie przez dwóch facetów możliwości parkowania samochodów na ulicy bez konieczności każdorazowego wjeżdżania na posesję jest naprawdę warta sąsiedzkiej kłótni.?
    Dlaczego nie macie przerw w dostawie wody – bo jest możliwość zasilania z dwóch stron. Dlaczego nie mamy dotkliwych przerw w dostawie prądu – bo jest możliwość łączenia z stacjami trafo z dwóch stron. Mamy ciągłą dostawę gazu- bo jest możliwość dwustronnego zasilania. Chcecie sobie odciąć najkrótszą drogę z dzieckiem lekarza, z psem do weterynarza, policji do złapanego złodzieja.
    Przechodziłem w tym miejscu przez tory do szkoły „Jedynki” jak przejazdu tu nie było . Matka przeprowadzała przez tory. Gdy powstał przejazd mówiła tylko ” Nie przechodź przy zamkniętym przejeździe”.
    Ten przejazd wcześniej czy później będzie zlikwidowany. I będziesz po emeryturę do bankomatu na drugą stronę jechał ( albo szedł piechotą) przez tunel przy stacji.

    • Przepraszam, ale to Wy nie chcieliście przeprawy tak jak było od lat planowane na Roi. Skoro jednak Wam jest niepotrzebna to nam tym bardziej.

      • Piotrusiu może wyjaśnisz co wprowadziłoby robienie tej inwestycji na Roi oprócz NADŁOŻENIA DROGI !!!, dodam jeszcze, że od lat to planowany był właśnie tunel Polna /Kwiatowa (od 2004 roku), a nie na Roi. Jak zostanę Prezydentem Legionowa to zamknę WAM ten przejazd oraz wszystkie zjazdy z DK61 począwszy od dzikiego zjazdu do Kebaba – skoro Wam tym bardziej nic nie potrzeba – żebyście mieli w końcu ŚWIĘTY SPOKÓJ.
        P.S. Obudźcie się mamy XXI wiek – to co się dzieje to są koszty rozwoju cywilizacji – nie da się mieć samochodu bez samochodu i ciepłej wody w kranie bez zużycia energii i nie mieć śmieci skoro je wytwarzamy itp.

        • Legionowo to jednak stan umysłu… to, że ktoś zostaje prezydentem Legionowa , wcale nie znaczy, że wszystko mu wolno… BARANIE.

          Właśnie, obudź się, w XXI robi się obwodnice na obrzeżach miasta a nie przez miasto . Wyprowadza się ruch poza miasto a nie na siłę się do niego wprowadza, tak jak w przypadku polnej – kwiatowej. To droga osiedlowa a nie tranzytowa. To jest osiedle domów jedno-rodzinnych , tu jest szkoła i przedszkole. A zaraz ma być droga przelotowa dla ciężarówek.

          A tak na marginesie , jestem za zamknięciem dzikiego zjazdu przy tych budach które powinny być już dawno temu zlikwidowane przez sanepid i likwidacji tymczasowego przejazdu polna – kwiatowa.

          Niestety nasi włodarze uważają inaczej.

          • Włodek to, że chcesz likwidacji przejazdu nie oznacza że możesz kogoś obrażać. Likwidacja to też wariant z wadami i zaletami. Wadą jest to, że duża dzielnica zostałaby wykluczona komunikacyjnie a zaletą że ruch samochodowy by znacznie zmalał. Dla mnie oba warianty (tunel czy likwidacja) są do zaakceptowanie, tylko złości mnie to protestowanie bez merytorycznych argumentów po prostu nie bo nie. Jakbyś musiał codziennie przewozić przez przejazd dziecko do szkoły, albo dojeżdżać do pracy to już wtedy „INACZEJ BYŚ ĆWIERKAŁ”. I to mnie właśnie irytuje w całej tej dyskusji. Brak tolerancji – nie ma przejazdu – BUDOWAĆ – jest przejazd ZLIKWIDOWAĆ. Taki to właśnie „stan umysłu”. (widzę na posesjach na kwiatowej banery,że protest, ale jakoś garaży nikt nie rozbiera tylko wszyscy chcą jeździć swoimi samochodami których jest bardzo dużo i będzie więcej – dziwne co?)

          • Ale w miastach robi się też sieć połączeń które mają umożliwić ruch lokalny
            Wychodzi na to że część mieszkańców domaga się odseparowania całych dzielnic od siebie
            W obecnej sytuacji budowa jakiekolwiek bezkolizyjnej przeprawy powoduje wprowadzenie ruchu do miasta, to są niestety wieloletnie zaniedbania w planowaniu miejskiej tkanki,

          • DARO – Twoje wypowiedzi jako mieszkańca Wieliszewa, który codziennie korzysta z przejazdu Polna – Kwiatowa i w którego interesie jest pozostawienie tej przeprawy, to konflikt interesów i prywata. Uprasza się korzystanie z forum dla mieszkańców Wieliszewa i niezabieranie głosu w sprawach dotyczących Legionowa.

      • Nie da się również mieć przejazdu bez przejazdu.Pozdrawiam.

        • AAsiu – wytrzeźwiej zanim zaczniesz pisać te brednie. Nie myl rozwoju cywilizacyjnego z prywatą w mojej ocenie. To z założenia przeprawa lokalna dla tych z Roi. Dla nich taką samą odległość stanowi przejazd Polną co tunelem na Roi. Tym bardziej żenujące, że nie chcieli przeprawy u siebie tylko podrzucić go innym. Co do nakładania drogi – nie da się zbudować drogi aby wszystkim było krócej. Dla jednych te 400m będzie dłużej a dla innych o te 400m będzie krócej. Dla pojazdu osobowego 400m to kilkanaście sekund więc litości z tym nakładaniem drogi. A swoją drogą taki sam „rozwój cywilizacyjny”, to 4 tor przez Legionowo, zamknięcie przejazdu Sielankową na wprost przez DK61 i tunelu Parkowa – Wyszyńskiego, brak przedłużenia Hubala do Królowej Jadwigi czy ostatnio odmowa budowa nowego bloku na Piaskach przy wiadukcie. Wszystkie te inwestycje to rozwój cywilizacyjny ale w przypadku każdej z niej ktoś blisko niej mieszka i jej nie chciał. Tak samo nie chce go Bukowiec aby Piaski i Roi tędy jeździły i ma do tego pełne prawo.

          • Wiemy kto mieszka na Sielankowej i przy dawnym przejeździe Parkowa – Wyszyńskiego.

          • AAA wspominałem wyżej o obrażaniu (?) W mojej ocenie w przeciwieństwie do Ciebie to prywatą jest postawa protestujących to jest droga gminna i ja jako obywatel tego miasta domagam się swobodnego dostępu to szlaku komunikacyjnego – nie jeździmy po prywatnych posesjach tylko po drodze gminnej – samochody są nie tylko na kwiatowej ale wszędzie – co jest niezrozumiałe?. Tunel tylko by pomógł upłynnić ruch który jest z uwagi na zamykany przejazd uciążliwy (dla kierowców też) – co jest niezrozumiałe?. Popatrz sobie na mapy dużych miast – to co w latach 70 było obwodnicą teraz jest arterią miasta – co jest niezrozumiałe? Segregacja, że Ci stąd to mogą jeździć, a Ci stamtąd to nie chcę i mam do tego prawo – to totalny brak tolerancji i zrozumienia co to jest wspólnota. Po drodze gminnej może jeździć KAŻDY – z Piasków Józefowa Marek, a nawet z Gdańska – co jest niezrozumiałe? Pozdrawiam.
            P.S. Przetarg już jest, a protesty przedłużą tylko proces realizacji inwestycji – kto na tym ucierpi najbardziej?

  15. Myślę tak.
    Wzmożony ruch na ul. Kwiatowej jest wynikiem omijania zakorkowanej DK61 (zwężenie za wiaduktem) i możliwością szybszego dojazdu/wyjazdu do Leroy Merlin (było złe skrzyżowanie z DK61 do marketu i korki na wyjeździe).
    To powodowało, że oprócz ruchu lokalnego był generowany również ruch tranzytowy.
    Ale ostatnio przebudowano skrzyżowanie do marketu, w maju 2021 ma skończyć się rozbudowa DK61 na terenie Legionowo a w czerwcu 2020 GDDKiA ogłosiło przetarg na rozbudowę DK61 do Zegrza.
    To spowoduje, że tranzyt będzie szedł jednak drogą krajową. Zwłaszcza jeżeli na planowanym przejeździe lokalnym na Bukowcu byłby jakieś spowalniacze (rondo, progi, sygnalizacja, etc)

    Lokalny przejazd na Bukowcu jest bardzo potrzebny – jest rejonizacja i dzieci z za torów chodzą do szkoły podstawowej nr 1, ludzie do kościoła i ZOZ-u.
    Każdy przejazd sprzyja integracji i spójności miasta.

    Jeżeli przejazd powstanie na Bukowcu to dla mieszkańców ul. Kwiatowej nie będzie różnicy czy powstanie na przedłużeniu Polnej czy na Roi. Jeżeli ktoś będzie planował podróż Kwiatową to jakie ma znaczenie czy przyjedzie na wprost z ul. Polnej czy też przejechałby tunelem na Roi i skręcił potem w ul Kwiatową???
    Wydaje się, że jest to protest aby w ogóle nie było przejazdu a duża ulica Kwiatowa stała się tylko drogą dojazdową do posesji przy tej ulicy a „obcy” z za torów niech jeżdżą sobie naokoło. Tyle, że ci z za torów też płaca podatki na rzecz miasta.
    R.S.

    • Masz rację Radek, z tym, że myślę, że ten tranzyt przez kwiatową to sporadyczne przypadki (tyle samo stoi się na zamkniętym przejeździe jak na wiadukcie). Po prostu jest tak dużo samochodów. Legionowo jest jednym z najbardziej zagęszczonym miastem po względem ludności – w zasadzie każdy ma samochód lub kilka. To co dzieje się na kwiatowej to żaden odosobniony przypadek – tak jest wszędzie w całej Polsce.Ludzie nie chcą się z tym pogodzić – ale nie potrafią sami zrezygnować z udogodnień (widziałem właśnie na kwiatowej posesję upchniętą samochodami – po co im tyle samochodów?). Prezydent popełnił błąd wplątując się w dyskusję na temat lokalizacji tunelu – podejrzewam, że jak by wtedy ogłosił, że z końcem roku likwidujemy przejazd to te banery miały by całkowicie inną treść tzn. „ŻĄDAMY PRZYWRÓCENIA PRZEJAZDU KTÓRY BYŁ TU OD ZAWSZE NAWET JAK GO NIE BYŁO BO BYŁ „DZIKI”. Taki już mamy przewrotny naród – nic do przodu tylko „piach w tryby” i to nie tylko w tej sprawie ale w wielu innych.

      • AA, piszesz kompletne bzdury, ruch jest głównie w tranzycie. Ile z tych samochodów zostaje na bukowcu ? Garstka. A ile jedzie dalej do okolicznych wsi albo omija główną ? Multum. Widzę to codziennie. 5 samochodów przede mną na 6 pojechało z od Jabłonny do Wieliszewa. Tak to się odbywa.

        Przejazd jest jak najbardziej tymczasowy i do likwidacji. A Ci co wywiesili banery na Kwiatowej , teraz rozwiesiliby transparenty dziękujące prezydentowi za jego zamknięcie.

        • Tak z tego punktu widzenia to każdy ruch jest tranzytowy.A niby którędy te auta mają jechać (frunąć???). Dla mieszkańca posesji nr 5 to dojazd do posesji nr 7 tej samej ulicy to już tranzyt. W powiecie jest ponad 115 000 mieszkańców znaczna część porusza się właśnie drogami codziennie (wspominasz o „tymczasowym” przejeździe – zdaje się że to mieszkańcy okolic prosili /a nawet walczyli/ o wybudowanie tego przejazdu w celu poprawy bezpieczeństwa i swojej wygody – „zapomniał wół jak cielęciem był”, a może chcieli tylko i wyłącznie dla siebie? powtarzam po drodze gminnej może JEŹDZIĆ KAŻDY). Czy to się komuś podoba czy nie to auta jeszcze przez długi czas będą z Nami – w Polsce jeździ ponad 30 milionów aut. To co zwolennicy likwidacji przejazdu wypisują to jakaś paranoja – jeżdżę kwiatową tylko wtedy kiedy tego potrzebuję – jak nie potrzebuję to omijam to miejsce z daleka – co jest niezrozumiałe? Czy mieszkańcy Kwiatowej jeżdżą tylko kwiatową czy wszędzie wg potrzeby? ODPADAM
          P.S. Żeby była jasność dla mnie nie ma znaczenia czy będzie przejazd czy nie, bo sobie i tak poradzę – ale jakieś zasady obowiązują (złość i oburzenie protestujących nie spowoduje że aut ubędzie-chyba, że z kolei ja czegoś nie rozumiem)

        • Moim zdaniem ruch jest głównie lokalny a tranzyt tylko dodatkowo jako omijanie korków na wiadukcie. Już sam dowóz dzieci do szkoły i przedszkola przy Zakopiańskiej generuje spory ruch samochodów (a jest to przecież ruch lokalny mieszkańców miasta do najbliższej tego typu placówki). Podobnie ruchem lokalnym jest przejazd np. do Mig-Maga czy po chińszczyznę przy wiadukcie, etc.
          Nie umiem powiedzieć czy wybudowanie tunelu spowodowałoby znaczne zwiększenie ruchu na osi Polna – Kwiatowa, ale przy udrożnieniu po modernizacji DK61 i wprowadzeniu ograniczeń na przeprawie lokalnej, wydaje się, że nie.
          Jak bardzo potrzebna jest ta lokalna przeprawa to pokazują korki na przejeździe ciągnące się do ul. Zakopiańskiej po jednej stronie i za ul. Wrzosową po drugiej. Nie potrzeba więcej argumentów. Nie sądzę aby ci kierowcy byli masochistami i stali bez potrzeby przez 10-15 minut na zamkniętych rogatkach jeśli nie mają autentycznej potrzeby.
          Na rozwieszonych banerach protesty są pod hasłami „Stop smog” i „Stop autostrada Polna – Kwiatowa”. Porównajmy rozwiązanie oprotestowane z tym co mamy teraz. Czy przy podobnej liczbie przejeżdżających pojazdów lepiej jest jak stoją one na zamkniętym przejeździe przez kilkanaście minut i kopcą czy jak ta sama liczba przejedzie w kilkanaście sekund jak będzie tunel? Czy łatwiej będzie wjechać i wyjechać z posesji przy ul. Kwiatowej jak będzie płynny ruch po wybudowaniu tunelu czy teraz kiedy trzeba trąbić, aby samochody stojące w korku i zastawiające wjazd/wyjazd oraz ograniczające widoczność ustąpiły miejsca? Jeżeli wykonano by spowalniacz przy skrzyżowaniu z ul. Sielankową (np. przejście na wyniesieniu jak przy Zakopiańskiej) to nie byłoby też żadnej autostrady, bo nie byłoby gdzie się rozpędzić.
          Generalnie postrzegam protest jako typowy polski spór tych po „lepszej stronie” i tych co potrzebują się dostać na tę drugą stronę. Jak był planowany most Jabłonna – Łomianki to był protest mieszkańców Łomianek, że ci z Jabłonnej i Legionowa rozjeżdżą im miasto. Jak był planowany most Krasińskiego w Warszawie pomiędzy Pragą a Żoliborzem to był protest mieszkańców z Żoliborza, że ci z Pragi zakorkują im dzielnicę. I tak by można wymieniać. Brak solidarności i umiejętności patrzenia poza czubek własnego nosa.
          Obecnie w szerszym i mniejszym wymiarze (Unia Europejska, regiony w państwach) prowadzi się politykę spójności i wyrównywania szans, poprawy dostępu do infrastruktury. Tak powinno być też w wymiarze miasta. Obecnie wiele miast stara się przyciągnąć młodych, aby tu zamieszkali i płacili podatki bo inaczej miasto nie będzie się rozwijało. Ale żeby chcieli oni tu zamieszkać to muszą mieć dostęp (czytaj też dogodny dojazd) do żłobków, przedszkoli, szkół. Mieszkańcy z za torów płacą podatki, z których opłacane jest m.in. oświetlenie ulic, odśnieżanie ulic, remonty nawierzchni ulic – WSZYSTKICH ulic w mieście.

Dodaj komentarz