Legionowo. Strabag dokończy przebudowę legionowskiej nitki DK61?

stłuczka-dk61-przychodnia-wojskowa_02

Korek na DK nr 61, fot. GP/kg (archiwum)

Aż 4 firmy chcą się podjąć przebudowy legionowskiego odcinka drogi krajowej nr 61 (DK nr 61) . Zarządca krajówki, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Warszawie, wreszcie, bo dopiero po kilku miesiącach „wyczekiwań” otworzyła oferty w drugim etapie konkursu na realizację tej inwestycji. Najtaniej chce ją zrealizować konsorcjum 2 firm z wrocławskim „Strabagiem” na czele.

4 chętnych

Najtaniej, bo za kwotę nieco ponad 41,7 mln zł, to ogromne przedsięwzięcie drogowe chce zrealizować konsorcjum 2 spółek, wrocławskiej „Strabag” i pruszkowskiej „Strabag Infrastruktura Południe”, zaś najdrożej, bo za kwotę przekraczającą 47,2 mln zł warszawska firma „Ids-Bud”. W drugim etapie konkursu na wybór wykonawcy realizującego tą inwestycję, oferty złożyły jeszcze 2 znane firmy. Konsorcjum 2 firm z mińskim „Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów” na czele za modernizację ostatniego legionowskiego 1,8 km odcinka DK nr 61 zażyczyło sobie nieco ponad 43,1 mln zł, zaś warszawska „Skanska” przeszło 45,7 mln zł. Wszystkie wymienione powyżej 4 firmy chcące dokończyć przebudowę legionowskiej nitki DK nr 61 deklarują, że zrealizują tą inwestycję w ciągu nieco ponad 2,5 roku od dnia wejścia ich robotników na budowę, zaś na wykonaną już inwestycję są chętne udzielić 10-letniej gwarancji. – Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu 3 kryteriów – ceny, okresu gwarancji i terminu realizacji. Termin podpisania umowy szacowany jest na połowę 2017r., przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu – czytamy na stronie internetowej GDDKiA w Warszawie. Oznacza to, że kryterium decydującym o wyborze konkretnego wykonawcy dla tej inwestycji, okaże się poniekąd to związane z najatrakcyjniejszą zaproponowaną ceną.

 

Umowa dopiero w czerwcu?

Przybliżmy. Przetarg nieograniczony na wybór wykonawcy modernizacji ostatniej legionowskiej 1,8 km nitki DK nr 61 tj. ulicy Zegrzyńskiej na odcinku od wiaduktu kolejowego w Legionowie do mieszczącej się vis a vis Centrum Szkolenia Policji (CSP) na granicy Legionowa z wieliszewskim Michałowem-Reginowem ulicy Wolskiej, warszawska GDDKiA ogłosiła 1 października 2015r. tuż przed wyborami do parlamentu. Obecnie, po przeszło półtora roku od jego rozpisania, dopiero poznaliśmy szczegóły złożonych w nim ofert, choć formalnie i prawomocnie nie został on jeszcze rozstrzygnięty. Do pierwszego etapu tego konkursu złożonych zostało 13 wniosków o dopuszczenie do udziału w tym postępowaniu przetargowym. – Pozytywną weryfikację przeszli wszyscy i ci wykonawcy otrzymali zaproszenia do składania ofert – zapewnili urzędnicy ze stołecznej GDDKiA na swej firmowej stronie internetowej w miniony poniedziałek (3 kwietnia br.) Finalnie, tylko 4 firmy zdecydowały się na złożenie wiążących ofert. Teraz, ich propozycje zostaną przez urzędników z GDDKiA przeanalizowane, zaś umowa ze zwycięskim wykonawcą podpisana zostanie najprawdopodobniej do końca pierwszej połowy bieżącego roku.

Unowocześniona droga za przeszło 50 milionów

Nadzór inwestorski nad modernizacją legionowskiego odcinka DK nr 61 za przeszło 5 mln zł będą sprawowały warszawskie „Zakłady Budownictwa Mostowego Inwestor Zastępczy S.A.” Warszawska GDDKiA wybrała tę firmę w odrębnym konkursie, rozstrzygniętym jeszcze pod koniec ubiegłego roku. Podsumowując, przebudowa 1,8 km nitki krajówki w Legionowie, na pewno pochłonie aż przeszło 50 mln zł.

Trochę jeszcze poczekamy…

Przedmiotem jeszcze „prawomocnie” nierozstrzygniętego przetargu jest zaprojektowanie i budowa dwujezdniowej drogi wraz z infrastrukturą towarzyszącą, taką jak np. sygnalizacja świetlna, czy też ciągi pieszo-rowerowe w ciągu nieco ponad 2,5 roku od daty podpisania ze zwycięskim wykonawcą umowy. Warto w tym miejscu podkreślić, że do łącznego czasu realizacji budowlanych robót drogowych w ciągu tych „kontraktowych” 34 miesięcy niewliczone zostały okresy zimowe, zaczynające się 15 grudnia, kończące się zaś 15 marca. Podkreślenia wymaga również fakt, że dopiero po „prawomocnym” rozstrzygnięciu tego konkursu, powstanie projekt przedsięwzięcia drogowego, który następnie będzie uzgadniany w konsultacjach społecznych. Potem zaś, ma ruszyć faktyczna przebudowa drogi…

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 18

  1. Oby oby się zaczęło bo to jest masakra!!!

  2. i jak zwykle Pełowiec obiecywał a pisuary zrobły………

    • oj zaraz zadziobią platfusy

    • Ta, pisuary zrobiły – dobre sobie.

      Na razie to przetrzymały w lodówce z niewiadomych powodów przez ponad rok oraz wreszcie łaskawie poinformowały, kto weźmie udział w tym przetargu – a nie kto go wygrał. Czyli jak w dowcipie o rozdawanych samochodach na Placu Czerwonym w Moskwie: nie w Moskwie, a w Erewaniu, nie samochody, a rowery, i nie rozdają, a kradną.

  3. A ile będzie kosztowała odbudowa linii kolejowej do Zegrza? Już wiadomo?

  4. Czy ja dobrze zrozumiałem 1.8 kilometra przez 2,5 roku to czym oni to będą robić łopatkami i kubełkami z piaskownicy. To jakaś masakra a co dalej z tą trasa do ronda Zegrza nadal po jednym pasie w obu kierunkach ???

    • Adam masz zupełną rację. Żyjemy w XXI wieku, a tu nagle około 2 km – i taka cena oraz czas.
      Rząd powiada, że są pieniążki na wszystko ???? . a na kawałek dobrej drogi do ronda Zegrze nie ma.
      No ale zajmujący stołki – ba wygodne fotele w GDDKiA mają się dobrze.

  5. Czy przebudowa zawiera także poszerzenie drogi DK61 od wiaduktu w Legionowie do ronda w Zegrzu ? Żeby nie okazało się, że znowu ktoś pomyli pojęcia, coś wykonawca wykreśli a zamawiający nie sprawdzi i zapłaci. …..

    • od wolskiej do ronda w zegrzu bedzie dalej po 1 pasie. LOL. inwestycja z glowa… a ta firma pelniaca „nadzor inwestorski” za 5 milionow to pewnie ze smogiem powiazana

  6. „Ogromne przedsięwzięcie drogowe” – 1800 metrów. Łał!
    41700000/1800 daje ponad 23 tysiące złotych naszych polskich za JEDEN metr bieżący drogi…

  7. ogromne przedsięwzięcie drogowe bo nam tu będą łuk triumfalny wznosić…..żenada 1,8 km przez 3 lata!!! A co z dalszym odcinkiem drogi do Zegrza???

  8. kolejny sukces PO w powiecie. Oh, wait… wróć, kurde, skomplikowana sprawa, zdaje się do PiS w końcu wybuduje to, co PO obiecała?

  9. 1800 metrów to odcinek od wiaduktu do skrzyżowania ( dokładnie kilkadziesiąt metrów za) z ulicą Polną, za CSP. Rozwiąże to znacznie problem z korkami w Legionowie bo ok 60% ruchu to mieszkańcy Bukowca i osiedla Piaski.
    Problem korków do Zegrza nie zniknie ale chyba jako mieszkańcy Legionowa wiemy dobrze, że można przez Dębe dojechać bez problemu.
    Czas prac dobrze wyliczony otwarcie przed wyborami także ministrant Mariusz będzie mógł się pochwalić.

  10. Kita, przejdź się w godz. 7.30-8.00 do ronda w Zegrzu kilka razy, a zobaczysz skąd nadciąga to 60%, o ile tylko 60%

    • W kierunku Zegrza i Warszawy w godznach szczytu przelewa się cała masa samochodów, ci którzy skręcają w kierunku Osiedla Piaski to ułamek całego generowanego ruchu
      Moim zdaniem korki przesuną się jedynie w stronę Zegrza

      • Zdecydowanie tak. Niestety III odcinek jest tylko przesunięciem zatoru. Teraz korek przesunie się w kierunku Zegrza – z wiaduktu teraz będzie za wiaduktem.

  11. Jest jak jest, lecz zdecydowanie lepszym rozwiązaniem byłoby gdyby III odcinek kończył się chociaż na DW 632 prowadząca do Nasielska, Nowego Miasta i Płońska. Szkoda, że opracowanie kończy się wcześniej. Owszem wymagałoby to budowy odpowiedniego skrzyżowania lub ronda lecz zdecydowanie poprawiłoby sytuację.

  12. Skanska chyba. Do Nowodworskiej przynajmniej powinni poszerzyć; lub skomunikować skrót między Wolską a Nowodworską.

    Ciekawe co z pociągiem do Zegrza.

Dodaj komentarz