Aż 4 firmy chcą się podjąć przebudowy legionowskiego odcinka drogi krajowej nr 61 (DK nr 61) . Zarządca krajówki, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Warszawie, wreszcie, bo dopiero po kilku miesiącach „wyczekiwań” otworzyła oferty w drugim etapie konkursu na realizację tej inwestycji. Najtaniej chce ją zrealizować konsorcjum 2 firm z wrocławskim „Strabagiem” na czele.
4 chętnych
Najtaniej, bo za kwotę nieco ponad 41,7 mln zł, to ogromne przedsięwzięcie drogowe chce zrealizować konsorcjum 2 spółek, wrocławskiej „Strabag” i pruszkowskiej „Strabag Infrastruktura Południe”, zaś najdrożej, bo za kwotę przekraczającą 47,2 mln zł warszawska firma „Ids-Bud”. W drugim etapie konkursu na wybór wykonawcy realizującego tą inwestycję, oferty złożyły jeszcze 2 znane firmy. Konsorcjum 2 firm z mińskim „Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów” na czele za modernizację ostatniego legionowskiego 1,8 km odcinka DK nr 61 zażyczyło sobie nieco ponad 43,1 mln zł, zaś warszawska „Skanska” przeszło 45,7 mln zł. Wszystkie wymienione powyżej 4 firmy chcące dokończyć przebudowę legionowskiej nitki DK nr 61 deklarują, że zrealizują tą inwestycję w ciągu nieco ponad 2,5 roku od dnia wejścia ich robotników na budowę, zaś na wykonaną już inwestycję są chętne udzielić 10-letniej gwarancji. – Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu 3 kryteriów – ceny, okresu gwarancji i terminu realizacji. Termin podpisania umowy szacowany jest na połowę 2017r., przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu – czytamy na stronie internetowej GDDKiA w Warszawie. Oznacza to, że kryterium decydującym o wyborze konkretnego wykonawcy dla tej inwestycji, okaże się poniekąd to związane z najatrakcyjniejszą zaproponowaną ceną.
Umowa dopiero w czerwcu?
Przybliżmy. Przetarg nieograniczony na wybór wykonawcy modernizacji ostatniej legionowskiej 1,8 km nitki DK nr 61 tj. ulicy Zegrzyńskiej na odcinku od wiaduktu kolejowego w Legionowie do mieszczącej się vis a vis Centrum Szkolenia Policji (CSP) na granicy Legionowa z wieliszewskim Michałowem-Reginowem ulicy Wolskiej, warszawska GDDKiA ogłosiła 1 października 2015r. tuż przed wyborami do parlamentu. Obecnie, po przeszło półtora roku od jego rozpisania, dopiero poznaliśmy szczegóły złożonych w nim ofert, choć formalnie i prawomocnie nie został on jeszcze rozstrzygnięty. Do pierwszego etapu tego konkursu złożonych zostało 13 wniosków o dopuszczenie do udziału w tym postępowaniu przetargowym. – Pozytywną weryfikację przeszli wszyscy i ci wykonawcy otrzymali zaproszenia do składania ofert – zapewnili urzędnicy ze stołecznej GDDKiA na swej firmowej stronie internetowej w miniony poniedziałek (3 kwietnia br.) Finalnie, tylko 4 firmy zdecydowały się na złożenie wiążących ofert. Teraz, ich propozycje zostaną przez urzędników z GDDKiA przeanalizowane, zaś umowa ze zwycięskim wykonawcą podpisana zostanie najprawdopodobniej do końca pierwszej połowy bieżącego roku.
Unowocześniona droga za przeszło 50 milionów
Nadzór inwestorski nad modernizacją legionowskiego odcinka DK nr 61 za przeszło 5 mln zł będą sprawowały warszawskie „Zakłady Budownictwa Mostowego Inwestor Zastępczy S.A.” Warszawska GDDKiA wybrała tę firmę w odrębnym konkursie, rozstrzygniętym jeszcze pod koniec ubiegłego roku. Podsumowując, przebudowa 1,8 km nitki krajówki w Legionowie, na pewno pochłonie aż przeszło 50 mln zł.
Trochę jeszcze poczekamy…
Przedmiotem jeszcze „prawomocnie” nierozstrzygniętego przetargu jest zaprojektowanie i budowa dwujezdniowej drogi wraz z infrastrukturą towarzyszącą, taką jak np. sygnalizacja świetlna, czy też ciągi pieszo-rowerowe w ciągu nieco ponad 2,5 roku od daty podpisania ze zwycięskim wykonawcą umowy. Warto w tym miejscu podkreślić, że do łącznego czasu realizacji budowlanych robót drogowych w ciągu tych „kontraktowych” 34 miesięcy niewliczone zostały okresy zimowe, zaczynające się 15 grudnia, kończące się zaś 15 marca. Podkreślenia wymaga również fakt, że dopiero po „prawomocnym” rozstrzygnięciu tego konkursu, powstanie projekt przedsięwzięcia drogowego, który następnie będzie uzgadniany w konsultacjach społecznych. Potem zaś, ma ruszyć faktyczna przebudowa drogi…