Egmont: Nowości komiksowe i planszówkowe dla dzieci i młodzieży w maju

Bez nazwy-1

Czarodzieje i ich dzieje, tom 5

Scenariusz: Matteo Venerus, Luca Barbieri
Rysunki: Emmanuele Baccinelli, Lorenzo Pastrovicchio
Przekład: Jacek Drewnowski
Oprawa: twarda
Objętość: 320 stron
Format: 132×194

 

Ostatni tom serii. Wejdź do świata legend, mitów i przepowiedni, dzielnych bohaterów, wielkich przygód, dalekich wypraw, starożytnych artefaktów, magów, królów, wojowników, smoków… a także znakomitego humoru! Odkryj nowe przygody znanych disnejowskich bohaterów w świecie fantasy! Drużyna Miki i Magowie wyrusza na nową misję. Musi podążać za kometą z aurabastru w mrok i nieznane, żeby poznać tajniki magii i odkryć sens przepowiedni Nibiru, która mówi o tajemniczym niszczycielu światów. Kto jest siewcą zniszczenia? Podejrzenia padają na Mikiego! Dzielny czarodziej zostaje uwięziony na Wyspie Wygnańców. Czy przyjaciołom uda się dowieść jego niewinności i przekonać surowych prawniczych mędrców, żeby go uwolnili? Tymczasem zagrożenie może pojawić się z każdej strony i coraz trudniej określić, kto jest wrogiem, a kto sprzymierzeńcem. Jaką rolę odegrają w tej historii Donald, Grandalf i Jaga? Co knuje Czarny Piotruś?

Album zawiera materiały opublikowane pierwotnie w „Legendary Collection Wizards of Mickey”: 1. „New Misadventures”; 2. „Forbidden Kingdom”.

 

Malutki Lisek i Wielki Dzik – Niezwykłość, tom 9

Scenariusz: Berenika Kołomycka
Rysunki: Berenika Kołomycka
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Objętość: 48 stron
Format: 215×290

Ach, ten Malutki Lisek ciągle coś psoci! Piżmakowy domek rozpadł się w drzazgi, z zapasów Wiewiórek – marmolada, nie wspominając już o myszce. Czy Lisek się opamięta? Chyba słowo „przepraszam” nie przechodzi łatwo przez lisi pyszczek…

Pierwszy tom cyklu został nagrodzony w „Konkursie im. Janusza Christy na komiks dla dzieci”.

Autorką komiksu jest Berenika Kołomycka, graficzka, ilustratorka i projektantka. Stworzyła rysunki do albumów „Wykolejeniec” (scen. Grzegorz Janusz) i „Tej nocy dzika paprotka” (scen. Marzena Sowa). W 2011 roku za krótki komiks „O psie, który czuł się człowiekiem” zdobyła, wraz ze scenarzystą Michałem Narożnikiem, Nagrodę Grand Prix Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi.

Na Wyspie Pyszności.
Tort, ciasteczka czy babeczki?
Tom 1

Scenariusz: Zofia Żelazny
Rysunki: Zofia Żelazny
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Objętość: 52 strony
Format: 215×290

Rodzina Bejkonów mieszka na wyspie pośrodku oceanu i zajmuje się pieczeniem przeróżnych ciast i ciasteczek. Mama sama układa skomplikowane przepisy, bardzo dokładnie odmierza składniki i nigdy niczego nie przypaliła. Aga woli czytać i majstrować w warsztacie dziadka, niż paprać się w mące, kremie czy glazurze. Czy uda jej się wykombinować coś, co wyrwie ją z kuchennej nudy?…

Komiks nagrodzony w 5. edycji „Konkursu im. Janusza Christy na komiks dla dzieci”. Autorką albumu jest Zofia Żelazny, jest to jej debiut w komiksowym świecie.

 

Alemina. Ścigana, tom 1

Scenariusz: Carole Trébor
Rysunki: Gabriele Bagnoli
Przekład: Maria Mosiewicz
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Objętość: 48 stron
Format: 215×290

 

 

Pierwsza część przygodowej opowieści o Wyjątkowych, niesamowitych istotach z dawnych czasów, które dzisiaj żyją w ukryciu.

Muzea archeologiczne nie są miejscami, po których nocą krążą nastolatki, jednak Alemina nie jest zwykłą dziewczyną… To przebudzona mumia egipskiej księżniczki! Opuszcza sarkofag tylko po zmroku, dlatego jest ciekawa, jak wygląda współczesny świat. Nie przypuszcza, że już wkrótce będzie mogła się o tym przekonać, bo okoliczności zmuszą ją do wyruszenia w daleką wędrówkę. Rozpoczyna się opowieść o ucieczce Aleminy przed bezwzględnymi agentami tajnej organizacji, która poluje na takie jak ona niezwykłe istoty!

Autorką scenariusza jest francuska historyczka, pisarka i autorka filmów dokumentalnych Carole Trébor, która została obsypana nagrodami literackimi za cykl powieści o Ninie Volkovitch. Jako scenarzystka komiksowa jest znana z albumu kryminalnego „Rouges estampes” i serii dla dzieci „Paloma”. Gabriele Bagnoli to włoski rysownik i kolorysta pracujący przede wszystkim dla wydawców włoskich, a na rynku francuskim znany z serii fantastycznej „La Bulle”.

Czarownica Zora.
Czarownica idzie do szkoły,
tom 1

Scenariusz: Judith Peignen
Rysunki: Ariane Delrieu
Przekład: Ernest Kacperski
Oprawa: twarda
Objętość: 56 stron
Format: 216×285

 

 

Zora to żywiołowa dwunastolatka, która mieszka ze swoją babcią na dachu jednej z paryskich kamienic, gdzie razem znalazły schronienie w czasie polowania na czarownice. Ich niezwykły dom jest niewidoczny dla ludzkich oczu i otoczony rozległym magicznym ogrodem, który chroni od wszelkich niebezpieczeństw. Beztroskie życie nie trwa jednak długo. Między Zorą a Babuszką wybucha wojna pokoleń. Staruszka nalega, żeby jej wnuczka wiodła zwyczajne życie wśród ludzi, jednak Zora jest uparta. Będzie czarownicą i już! Pragnie rzucić się w wir przygód, ratować świat, prowadzić brawurowe życie i walczyć z potworami! Niestety Babuszka ma inne plany i dzięki potężnym czarom wysyła niepocieszoną wnuczkę do miejscowej szkoły.

W świecie bez zaklęć i magicznych eliksirów Zora poznaje, czym jest przyjaźń, potrzeba niezależności, złośliwe docinki ze strony kolegów i… pierwsza miłość. Jednak wszystkie nowe doświadczenia mają też swoją cenę, której Zora nie jest gotowa zapłacić. Tą ceną jest magia.

 

Louca. E-sport, tom 8

Scenariusz: Bruno Dequier
Rysunki: Bruno Dequier
Przekład: Maria Mosiewicz
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Objętość: 56 stron
Format: 215×290

 

Ósmy tom uwielbianej przez francuskie nastolatki serii o chłopaku chcącym zostać dobrym piłkarzem i o jego przyjacielu nie z tej ziemi.

Przed Loucą, Julią i Adelem trudne wyzwanie: aby zdobyć dwóch świetnych piłkarzy do klubu Feniksów, muszą zajść bardzo wysoko w mistrzowskim turnieju e-sportowym. Nawet nie przypuszczają, na jak trudnych przeciwników natrafią na poszczególnych szczeblach rozgrywek! Rywalizacja w grach komputerowych okaże się równie wymagająca, co w normalnym sporcie. Czy bohaterom uda się osiągnąć cel, mimo że Louca jest urodzonym fajtłapą?

Autorem opowieści jest Bruno Dequier, który pracował przy takich filmach jak „Przygoda w Paryżu” czy „Lorax”. Potem stworzył komiksowy cykl „Louca”, który szybko stał się przebojem rynku frankofońskiego. Trzeci tom serii został w 2014 roku wyróżniony belgijską Nagrodą Saint-Michel w kategorii komiksu dla młodych odbiorców.

 

Wynalazca. Tajemnica Złomiarza, tom 2

Scenariusz: Lars Henrik Eriksen
Rysunki: Lars Henrik Eriksen
Przekład: Mateusz Lis
Oprawa: twarda
Objętość: 184 strony
Format: 148×210

 

 

W niezwykłym mieście Basara może zdarzyć się wszystko. Na każdym rogu kwitnie tu handel, jednak… nie zawsze uczciwy. Głęboko pod ziemią mieszka zaś tajemniczy Złomiarz, który lubuje się w podejrzanych eksperymentach.

To właśnie tu trafia Kobalt Kogg, który opuścił pogrążoną w chaosie wioskę Mata-Mata, żeby odnaleźć swojego dziadka i wspólnymi siłami naprawić wyrządzone przez siebie szkody. Jednak gdy tajemniczy Złomiarz zaczyna nalegać, żeby Kobalt pomógł mu w opracowaniu nowego, potężnego źródła energii, sprawy wymykają się spod kontroli…

Lars Henrik Eriksen z wykształcenia jest inżynierem budownictwa, ale zawsze pasjonował się komiksami i od dzieciństwa próbował swoich sił w rysunku. Tajemnica Złomiarza to drugi tom serii Wynalazca. Pierwszy tom, W poszukiwaniu maszyny nieskończoności, uzyskał nominację do Trollkrittet, norweskiej nagrody dla debiutujących autorów książek dla młodych czytelników.

Mój pierwszy komiks 5+

Pan Borsuk i pani Lisica. Talizman, tom 7

Scenariusz: Brigitte Luciani
Rysunki: Eve Tharlet
Przekład: Ernest Kacperski
Oprawa: twarda z gąbką
Objętość: 32 strony
Format: 216×285
Cena: 39,99

 

Wszyscy zapragnęli mieć talizman przynoszący szczęście. Jedynie Szperaczek nie wierzy w czarodziejskie moce amuletów. Czy dobre i złe przygody, które nas spotykają, to dzieło czystego przypadku lub magii? Czy przedmioty mogą zapewnić nam szczęście? A może trzeba go szukać gdzie indziej?

Ludzkie charaktery w zwierzęcych maskach, zabawne perypetie i próba zmierzenia się z innością, która zamiast dzielić, łączy naszych sympatycznych bohaterów. Według dziennika „Le Monde” historia pana Borsuka i pani Lisicy to „przepełniona humorem i czułością piękna lekcja tolerancji”.

 

Smerfy i zakochany czarownik, tom 32

Scenariusz: Alain Jost, Thierry Culliford
Rysunki: Jeroen De Coninck
Przekład: Maria Mosiewicz
Oprawa: miękka
Objętość: 48 stron
Format: 216×285

 

 

Nowa opowieść o istotach z Zaczarowanego Lasu, które są gotowe na wielkie wyzwania, aby w efekcie mieć święty spokój.

Gargamel ciągle poluje na Smerfy, ale mali bohaterowie zawsze okazują się od niego sprytniejsi. Mimo wszystko są zmęczeni walką o przetrwanie, więc zaczynają się zastanawiać, czy udałoby się im zmienić złego czarownika w dobrego człowieka. Tylko jak tego dokonać? Może siła miłości sprawiłaby, że stałby się lepszy? Kto jednak chciałby pokochać Gargamela, który jest wredny, gburowaty i prawie nigdy się nie myje? Zobaczmy, jak się zakończą wysiłki Smerfów!

Smerfy wymyślił belgijski scenarzysta i grafik Pierre Culliford (1928–1992) używający pseudonimu Peyo. Obecnie autorami serii są następcy Peyo, w tym jego syn Thierry.

Premiera 29 maja 2024 r.

 

Przygody Tintina, tom 4

Scenariusz: Hergé
Rysunki: Hergé
Przekład: Marek Puszczewicz
Oprawa: twarda
Objętość: 260 stron
Format: 216×285

 

Tintin, młody reporter brukselskiej gazety i detektyw amator, zwiedza świat wraz ze swoim pieskiem Milusiem. W trakcie podróży spotykają wiele intrygujących postaci i rozwiązują liczne zagadki. Te pełne emocji oraz humoru historie pozwolą czytelnikom przeżyć niezapomniane przygody.

Oto trzeci tom kolekcji składającej się z sześciu zbiorczych wydań w twardych oprawach. Zawiera on albumy: „Skarb Szkarłatnego Rackhama” (1945 r.), „Siedem kryształowych kul” (1948 r.), „Świątynia Słońca” (1949 r.), „Tintin w krainie czarnego złota” (1951 r.).

Ahoj, przygodo! W pierwszej historii z tomu Tintin wyprawia się wraz z kapitanem Baryłką na poszukiwanie wraku okrętu „Jednorożec” i pirackiego skarbu. W podróży towarzyszy im nowy znajomy: nieco ekscentryczny profesor Lakmus. Czy jego wynalazek, miniaturowa łódź podwodna, okaże się pomocny w badaniu morskich głębin? I czy poszukiwaczom uda się odnaleźć drogocenne klejnoty Szkarłatnego Rackhama?

Kolejne dwa albumy, „Siedem kryształowych kul” i „Świątynia Słońca”, tworzą jedną długą opowieść. Do Europy powraca ekspedycja archeologiczna, która odkryła w Peru grobowiec Inki Rascara Capaca. Wkrótce jej członkowie zaczynają po kolei zapadać w tajemniczą śpiączkę, a jedyną wskazówką są znalezione przy każdym z nich odłamki kryształu. Tintin rozpoczyna śledztwo, ale sprawy komplikują się jeszcze bardziej, gdy jeden z jego przyjaciół zostaje porwany. Aby go uratować i wyjaśnić zagadkę, reporter przemierzy wysokie i mroźne góry oraz parne lasy deszczowe. Może się jednak okazać, że w owianej legendą Świątyni Słońca zamiast odpowiedzi czeka na niego śmiertelne niebezpieczeństwo…

Album zamyka historia „Tintin w krainie czarnego złota”. Kiedy wszędzie wokół niespodziewanie zaczynają wybuchać silniki rozmaitych pojazdów, Tintin domyśla się, że ktoś musi sabotować krajowe dostawy benzyny. Nasz bohater wyrusza tropem niebezpiecznego paliwa do bogatego w złoża ropy arabskiego państwa Khemed. Ku swojemu zdziwieniu w tym odległym i egzotycznym kraju spotka wielu starych znajomych – i nie wszystkie z tych spotkań będą przyjemne!

Seria „Przygody Tintina” weszła już na stałe do kanonu klasyki światowego komiksu. Autorem cyklu jest belgijski artysta Georges Remi ukrywający się pod pseudonimem Hergé. Komiksy zaczęły się ukazywać w 1929 roku i od początku cieszą się uznaniem czytelników, o czym świadczy fakt, że wydrukowano ponad dwieście milionów egzemplarzy w ponad dziewięćdziesięciu językach, a Steven Spielberg wyprodukował na ich podstawie film. Hergé zaliczany jest do najpopularniejszych twórców XX wieku, a „Przygody Tintina” uznawane są za fundamentalne dzieło dla rozwoju komiksu, gdyż autor wprowadził technikę rysowniczą zwaną ligne claire, czyli „czystą linią”, którą naśladowali później liczni twórcy komiksu, zwłaszcza franko-belgijskiego.

 

 

„Zupa z trupa. Gry do plecaka”

Unikaj kart z obrzydliwymi daniami!

Na początku gry każdy dostaje na rękę 12 kart. Zadaniem graczy jest odrzucanie kart zgodnych z kartą warunku (ten sam kolor karty lub taka sama wartość). Ale możemy również w odpowiednim momencie zebrać ze stołu kartę warunku oraz cały stos kart odrzuconych. Wówczas zmienimy tę kartę po to, żeby pozbywać się np. czerwonego koloru kart, których wartości liczą się podwójnie do punktów karnych. Celem gry jest zebranie jak najmniejszej liczby punktów ujemnych.

Nowa propozycja w serii „Gry do plecaka”, poręczny format pudełka w sam raz do zabrania w podróż.

Liczba graczy: 3-7

Wiek: 8+

Czas gry: 20 minut

Elementy gry:

– 100 kart z potwornymi składnikami (5 różnych kolorów kart)

 

„Banda Pand i kawałki bambusa”

Wyszukuj, porównuj i złap pandę!

Zadaniem graczy jest znalezienie wśród kart pandy o konkretnych właściwościach. Różnią się one wzrostem wagą i długością trzymanego bambusa. Jeden z graczy rzuca kością i ustala w ten sposób warunek danej rundy – np. szukamy najwyższej pandy. Następnie gracze starają się jak najszybciej złapać taką kartę z pandą, która ich zdaniem najlepiej spełnia podany warunek. Po wybraniu kart gracze porównują wzrost pand podany na rewersie karty. Celem gry jest zgromadzenie określonej liczby kart z pandami.

Liczba graczy: 2-6

Wiek: 5+

Czas gry: 15 minut

Elementy gry:

– 55 kart

– unikalna kostka.