Do czasów, w których przysmakiem była oranżada w rurce, na szkolnych przerwach żuło się gumę balonową Donald, a najprzyjemniejszą zabawą była opieka nad Tamagotchi. Do momentów, kiedy zasiadało się przed telewizorem, by z całą rodziną oglądać Niewolnicę Isaurę lub z przyjaciółmi Beverly Hills 90210.
To właśnie wtedy powstawały największe fortuny, a nam wydawało się, że doganiamy kolorowy Zachód.
W tę sentymentalną wyprawę zabierze nas Agata Jakóbczak, autorka książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy lat 80. – 90. Transformersi to opowieść o początkach polskiej reklamy telewizyjnej, o ludziach, którzy je tworzyli, o niezwykłych karierach. O czasach, gdy „Mariola okocim spojrzeniu” zachwycała swoimi piwnymi oczami, hasło „z pewną taką nieśmiałością” robiło zawrotną karierę, a połowa Polski nuciła piosenkę „Mydełko Fa”. W tej książce znajdziemy nie tylko ciekawe historie i anegdoty, ale dowiemy się, jak naprawdę wyglądała produkcja kultowych reklam.
O autorce:
Agata Jakóbczak – świat mediów i reklamy jest od lat jej pasją. Poznała go od podszewki, ze wszystkimi blaskami, cieniami oraz tajemnicami. Z wykształcenia geograf, specjalistka od panamskich Indian Kuna. Na początku lat 90. prosto z egzotycznych wysp wpadła do równie kolorowego, rodzącego się właśnie świata reklamy. Została tam na długo. Była świadkiem narodzin telewizyjnych filmów reklamowych w czasach transformacji, odpowiadała za ich produkcję, współpracowała z międzynarodowymi agencjami reklamowymi oraz wybitnymi twórcami. Na co dzień prowadzi agencję reprezentującą dziennikarzy i jest trenerką zarządzania projektami. Kocha podróże, szczególnie na greckie wyspy, które podziwia z pokładu żaglówki, oraz włoskie smaki i klimaty. Współautorka książek Moja Toskania i Moje Dolomity.