Rozpoznawalność konkretnej franczyzy w małym mieście jest uzależniona od tego, w jaki sposób prowadzony jest jej marketing. Poszczególne sieci korzystają z różnych sposobów na promowanie się w mediach.
Jaki biznes warto otworzyć w małym mieście? Stawiając na franczyzę, która jest znana wśród większości mieszkańców każdego małego miasta, można osiągnąć satysfakcjonujące przychody ze sprzedaży.
Dlaczego warto postawić na franczyzę?
Franczyza to popularna forma prowadzenia działalności, w ramach której przedsiębiorcom udostępniane są gotowe rozwiązania. Jest ona doskonałą odpowiedzią na pytanie, jaki biznes warto otworzyć w małym mieście. Właściciel marki nakłada na franczyzobiorców obowiązek prowadzenia określonej działalności gospodarczej zgodnie z jego wytycznymi. W przypadku sklepów franczyzowych dotyczą one m.in. kolorystyki, logo i wyposażenia, stosowanych rozwiązań technicznych czy też systemu zamówień, dystrybucji i rozliczeń. Dzięki takiej unifikacji możliwe jest czerpanie wiedzy o sprawdzonych rozwiązaniach, które dają gwarancję odniesienia sukcesu franczyzy na lokalnym rynku, a więc np. w małym mieście.
Otwarcie franczyzy w małym mieście – ile to kosztuje?
Przed otwarciem franczyzy w małym mieście, wielu przedsiębiorców obawia się o wysokie koszty. Są to jednak wątpliwości nieuzasadnione. Bez względu na to, jaki sklep franczyzy otwiera się w małym mieście, franczyzodawca zapewnia bowiem bogaty pakiet startowy, obejmujący najważniejsze wyposażenie oraz zatowarowanie sklepu. Początkowe koszty tego typu działalności zamykają się przez to zwykle w kwocie kilku-kilkunastu tysięcy złotych. Jaki biznes w małym mieście ma najniższe koszty otwarcia? Wyróżniającą się ofertę posiada popularna franczyza Żabka. Koszt otwarcia pojedynczego sklepu to w jej przypadku maksymalnie 5 tys. złotych. W tej kwocie mieści się opłata za przystąpienie do franczyzy, koncesja na sprzedaż alkoholu oraz koszt zakupu i konfiguracji kasy fiskalnej.
Która franczyza jest najbardziej popularna w Polsce?
Jaki sklep warto otworzyć w małym mieście? Na polskim rynku działa wiele franczyz oferujących sprzedaż produktów spożywczych, chemii i środków czystości. Pierwsze miejsca w rankingach popularności zdobywa jednak Żabka. Charakterystyczna kolorystyka i logo oraz zabawne reklamy telewizyjne ze scenkami sytuacyjnymi, z dodatkowym tłumaczeniem na język ukraiński – to wszystko sprawia, że sklep franczyzy Żabka ma duże szanse na sukces, bez względu na jego lokalizację. Sieć Żabka promuje się także przez marki własne, których doskonałym przykładem są gotowe produkty Szamamm lub Dobra Karma. Cieszą się one dużą popularnością wśród klientów ze względu na smak, ceny i wysoką jakość. Z takimi danymi nie trzeba się już zatem zastanawiać, jaki biznes warto otworzyć w małym mieście.