Prężnie działająca na rynku sponsorskim Fortuna bierze pod skrzydła powracającą do europejskich pucharów po kilku dekadach koszykarską sekcję Legii Warszawa. Umowa sponsorska podpisana została na trzy sezony. Obie strony liczą na wzajemną promocję, a także reklamowanie koszykówki w Polsce.
Fortuna Zakłady Bukmacherskie otwiera się na rynek polskiej koszykówki
Fortuna, czyli jeden z liderów polskiej bukmacherki 4 miesiące temu podpisał umowę sponsorską z warszawskim klubem koszykarskim. Bukmacher na drodze pogłębiania współpracy z Legią Warszawa rozszerzył współpracę o sekcję koszykarską stołecznego klubu.
Dzięki faktowi, że w palecie dostępnej na stronie bukmachera Fortuna znajduje się bardzo obszerna oferta na zakłady wzajemne spotkań koszykarskich z całego świata, zarówno LIVE, jak i „zwykłych”, firma postanowiła podpromować ten sport w Polsce. Liga koszykarska nie cieszy się tak ogromnym zainteresowaniem kibiców, jak zmagania na przykład reprezentacji Polski. Zakłady bukmacherskie Fortuna postanowiły wyjść temu naprzeciw i podpisana została umowa sponsorska z koszykarską sekcją Legii Warszawa. Kontrakt obowiązywać będzie przez trzy lata.
Obejmuje produkcję materiałów promocyjnych z udziałem klubu i zawodników w nim występujących, a także reklamy na bandach LED podczas transmisji domowych występów. Fortuna już od kilku lat mocno angażuje siebie i swoich partnerów na kanałach komunikacji w mediach społecznościowych. Logotyp sponsora przyozdabia też trykoty graczy Legii.
Prezes Fortuny, Konrad Komarczuk, w oficjalnym oświadczeniu tłumaczył, że firma pragnie popularyzować koszykówkę w Polsce, a Legia to idealne środowisko do poznania nowego terenu. Fortuna Zakłady Bukmacherskie prowadzi już bardzo intensywną współpracę z drużyną piłki nożnej. Współpraca ta od kilku lat przynosi świetne efekty, więc naturalne jest zacieśnianie więzi również z innymi gałęziami klubu.
Sekcja koszykarska Legii Warszawa została założona w 1929 roku przy Wojskowym Klubie Sportowym Legia Warszawa. Długo stanowiła o sile polskiej koszykówki, zdobywając 7 razy mistrzostwo kraju i raz wygrywając puchar Polski. Sukcesy Legii to jednak lata 50 i 60 ubiegłego wieku. W ostatnich dekadach forma zespołu trochę podupadła, by teraz wracać na koszykarskie salony. Warto wspomnieć, że Legia ledwie trzy sezony temu po czternastoletniej przerwie wywalczyła awans do Polskiej Ligi Koszykówki.
Bukmacher Fortuna nie jest jedynym sponsorem koszykarskiej Legii. Wśród partnerów klubu można wymienić Miasto Stołeczne Warszawa, czy Lotto.
Podpisana umowa to powrót bukmachera Fortuna do roli sponsora klubu koszykarskiego ze stolicy. W 2015 roku, czyli rok po podpisaniu współpracy z piłkarską Legią, podpisano umowę również z sekcją koszykówki. Trwała ona do końca rundy zasadniczej (o minionym kontrakcie przeczytasz tutaj). Opierała się głównie na organizowaniu przez bukmachera konkursów dla kibiców. Przypominamy, że był to okres jeszcze przed nowelizacją do ustawy o hazardzie z 2016 roku, czyli w epoce, kiedy Fortuna nie była aż tak znaczącym graczem na rynku zakładów bukmacherskich w Polsce i jej możliwości były znacznie mniejsze. Wyżej wspomniana ustawa uniemożliwia większości zagranicznych firm funkcjonowanie w Polsce, na czym skorzystała między innymi Fortuna. Obecnie spółka ta ma drugi najwyższy przychód z polskich organizatorów zakładów wzajemnych i znacznie wyprzedza resztę stawki.
Fortuna rozszerza swoje wpływy na kolejną dyscyplinę. Pozyskanie tak obiecującej drużyny, jaką jest Legia Warszawa w szeregi podopiecznych, jest dla zakładów bukmacherskich nie lada posunięciem marketingowym. Fortuna jest bardzo aktywna jeśli chodzi o kontraktowanie dużych klubów i promocję medialną.