Poważne zmiany w zakupie biletów przez aplikację mobilną. Będzie je trzeba „kasować”

Kod QR w aplikacji mobilnej fot. wtp.waw.pl

Kod QR w aplikacji mobilnej fot. wtp.waw.pl

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie od 2 kwietnia wprowadzi istotne zmiany w korzystaniu z biletów zakupionych przez aplikację mobilną. Będzie można zakupić bilety na zapas, jednak od 2 kwietnia będziemy musieli skasować zakupione przez telefon bilety.

 

 

Obecnie zakupiony bilet przez aplikację mobilną jest kasowany automatycznie. Nie ma możliwości zakupienia większej liczby biletów. Zarząd Transportu Miejskiego zapowiada, że od 2 kwietnia sposób korzystania z tej formy zakupu biletu będzie jeszcze łatwiejszy.

 

 

Istotne zmiany od 2 kwietnia

Pierwszą istotną zmianą będzie możliwość zakupienia kilku biletów różnego rodzaju. Czas ich ważności nie będzie płynął od momentu ich zakupu i będzie je można wykorzystać w każdej chwili.

Kolejną zmianą będzie potrzeba skasowania biletu zakupionego przez aplikację po wejściu do autobusu, pociągu lub tramwaju. Podobnie trzeba będzie uczynić przed przekroczeniu bramek w metrze.

Jak będzie można skasować bilet kupiony w aplikacji?

Żeby skasować bilet zakupiony w aplikacji mobilnej będzie trzeba zeskanować kod QR. Będą one umieszczone w górnej części pojazdu naprzeciwko drzwi wejściowych. W metrze kody QR będą umieszczone przed bramkami biletowymi oraz przy windach. Jak zapewnia ZTM kody QR będzie można zeskanować z odległości 2-3 metrów. Czynność skasowania kodu będziemy musieli wykonać od razu po wejściu do autobusu, pociągu lub tramwaju. Natomiast w metrze czynność tę będziemy musieli wykonać przed przekroczeniem linii bramek.

Przed końcem biletu pasażer zostanie o tym poinformowany

Jak informuje ZTM pasażer po skasowaniu wirtualnego biletu będzie miał na ekranie swojego telefonu podświetlony na czerwono licznik upływającego czasu, a na trzy minuty przed końcem ważności biletu zostanie o tym fakcie poinformowany przez aplikację. Pasażer będzie miał możliwość ustawienia automatycznego przedłużenia biletu, dzięki czemu kolejny bilet z już posiadanych w aplikacji zostanie skasowany. Dzięki temu ustawieniu pasażer nie będzie musiał ponownie skanować kodu QR. Jak zapewnia ZTM ta funkcja będzie bardzo przydatna w metrze.

Jak będzie wyglądała kontrola nowych biletów skasowanych w aplikacji mobilnej?

– Pasażer pokaże kontrolerowi skasowany bilet na urządzeniu mobilnym, a urządzenie kontrolerskie odczyta kod QR –informuje Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie.