Warszawa będzie miała aż pięć linii metra? Możliwe, że jedna z nich będzie biegła aż do ulicy Myśliborskiej

Możliwy przebieg kolejnych linii metra w Warszawie fot. Anna Lewandowska, radna Dzielnicy Ursus

Możliwy przebieg kolejnych linii metra w Warszawie fot. Anna Lewandowska, radna Dzielnicy Ursus

Kolejne linie metra w Warszawie mogą ruszyć z Gocławka do Ursusa i Tarchomina na Wolę oraz Ochotę. Dzięki Annie Lewandowskiej, radnej z Ursusa poznaliśmy szczegóły studium rozwoju miasta i wstępną mapę takich połączeń. Zakończenie prac nad studium rozwoju miasta ma rozpocząć konsultacje społeczne. Dodatkowo Warszawa planuje rozbudowę parkingów Parkuj i Jedź. Według założeń stołecznych urzędników plany te mogą zostać zrealizowane do 2050 roku.

 

 

Prace nad studium rozwoju Warszawy prowadzone są od 2018 roku. Oprócz już powstającej trzeciej linii metra mają powstać jeszcze dwie kolejne, łączące Gocławek z Ususem i Tarchomin z Wolą oraz Ochotą. W sumie Warszawa ma mieć docelowo pięć nitek metra.

 

 

W poniedziałek (7 listopada) Anna Lewandowska, radna z Ursusa zaprezentowała na swoim koncie na Facebooku mapki z tekstu projektu studium rozwoju miasta, które zakładają możliwe trasy nowych linii metra w Warszawie.

– W studium zakłada się, że nadrzędnym środkiem miejskiego transportu zbiorowego w Warszawie pozostanie metro. Ustala się, że docelowo sieć metra będzie składała się z pięciu linii – przekazuje na swoim Facebooku radna Anna Lewandowska.

Według informacji podanych przed radną – linie metra w Warszawie docelowo mogą wyglądać następująco:

  • M1 w relacji Kabaty – Młociny,
  • M2 w relacji Ursus Płn. – Marymont (przez: Ursus Niedźwiadek, Szamoty, Ursus Płn.),
  • M3 w relacji Stadion − Żwirki i Wigury,
  • M4 w relacji Myśliborska – Wilanów,
  • M5 w relacji Ursus Niedźwiadek – Gocławek (przez Szamonty, Ursus, Pl. Tysiąclecia, Skorosze).

Według planów po zakończeniu prac nad studium ruszyć powinny konsultacje społeczne. Ostateczną wersje przebiegu poszczególnych linii powinniśmy poznać w 2023 roku.

Rozwój parkingów Parkuj i Jedź

Jak przekazuje w swoim wpisie na Facebooku radna Anna Lewandowska w celu zapewnienia użytkownikom samochodów możliwości komfortowego, sprawnego i szybkiego dojazdu do centrum miasta z wykorzystaniem transportu zbiorowego, w studium zakłada się, że istotnym elementem systemu parkingowego Warszawy będzie rozbudowany system parkingów Parkuj i Jedź.

Dodatkowo w rejonach, gdzie występuje zbyt duża dostępność miejsc parkingowych może spowodować przeciążenie układu drogowego, a jednocześnie zapewniona jest obsługa komunikacyjna za pomocą wysoko wydajnego transportu zbiorowego, należy dążyć do ograniczania liczby miejsc parkingowych w nowo realizowanych inwestycjach budowlanych.

Według założeń studium autobusy w Warszawie powinny pełnić rolę uzupełniającą dla metra i dowozową do wydajniejszych środków transportu. Radni przewidują również rozwój zaplecza rowerowego miasta. Chcą, żeby podróże jednośladami były sprawne, komfortowe i bezpieczne.