Chemko z nagrodą e-Gazeli Biznesu za rozwój sprzedaży w internecie

chemko-gazela-biznesu

Marka Chemko od przeszło 20 lat obecna jest na rynku materiałów budowlanych i wykończeniowych. Dzięki ciągłym inwestycjom od lat jest liderem w tej dziedzinie. 10 lat temu firma postanowiła sprzedawać także w internecie. Biznes w sieci z roku na rok jest coraz większy, co zostało ostatnio nagrodzone przez dziennik Puls Biznesu.

Co to konkretnie za wyróżnienie, za co zostało przyznane?

W przeprowadzonym przez Puls Biznesu rankingu najlepiej rozwijających się firm e-commarce w Polsce uplasowaliśmy się na 146. miejscu z ponad 100% wzrostem przychodów w stosunku do roku ubiegłego, otrzymując tym samym nagrodę e-GAZELE BIZNESU 2019 roku . W Polsce ranking sporządza dziennik „Puls Biznesu”, nieprzerwanie od 2000 roku. Gazela to firma małej lub średniej wielkości, która dzięki niezwykle dynamicznemu rozwojowi doskonale daje sobie radę nawet wśród znacznie większych konkurentów. To tytuł, który kojarzy się z prestiżem i zarazem świetna rekomendacja mająca niebagatelne znaczenie w kontaktach handlowych z dotychczasowymi i nowymi kontrahentami. Wyróżnienie odzwierciedla dobrą reputację oraz wiarygodność przedsiębiorstwa.

Jaka jest historia tego sklepu, kto i kiedy zadecydował o jego powstaniu, kiedy za jego pomocą sprzedaliście pierwsze towary?

Początki sklepu internetowego sięgają 2009 roku i nie należały do łatwych. Decyzja o powstaniu sklepu została podjęta jednogłośnie przez wspólników Marketu Chemko. Od początku chcieliśmy podejść z pełnym profesjonalizmem i zaangażowaniem, dlatego wybraliśmy sklep, który został skrojony na miarę naszych potrzeb i zintegrowany z systemem tradycyjnym. Była to spora inwestycja, która została boleśnie zdewastowana przez cyberatak. Nie poddaliśmy się jednak i w styczniu 2012 powstał kolejny sklep, który działa do dzisiaj. Po niespełna miesiącu funkcjonowania odnotowaliśmy pierwszą sprzedaż.

Dlaczego zdecydowaliście się tak mocno rozwijać w tym kierunku, robi to niewielu lokalnych przedsiębiorców, ale wielu o tym myśli, co byście Państwo doradzili?

Od zawsze staraliśmy się podążać za rynkiem, właściwie badać, przewidywać, reagować i odpowiadać na potrzeby klientów, dlatego poszerzenie działalności o sprzedaż online stała się sprawą oczywistą i priorytetową. Wiedzieliśmy, że przyszłość należeć będzie to nowoczesnych przedsiębiorstw, a my musimy zrobić wszystko, aby takim właśnie być. Oddaliśmy w ręce klientów gotowe narzędzie w postaci e-sklepu, umożliwiając tym samym dotarcie do znacznie szerszej grupy potencjalnych klientów. Wprowadziliśmy dodatkowe udogodnienia w postaci odbioru zakupów jeszcze tego samego dnia w Markecie, oraz usługę dostawy – transportu Chemko na terenie powiatu, również w dniu dokonania zakupów. Jeśli chodzi o kwestie doradztwa, zawsze jest to sprawa indywidualna. Czy warto? Na pewno warto, jednak jak wszystko, tak i wejście w rynek sprzedaży online wymaga przemyślanej strategii i mnóstwa: czasu, energii, inwestycji, po prostu ciężkiej pracy. Nie da się w ciągu kilku tygodni osiągnąć super sprzedaży, nie da się uniknąć czy zapobiec wszystkim błędom, jednak konsekwencja w dążeniu do wyznaczonego celu w końcu zaczyna przynosić wymierne korzyści chociażby w postaci tego typu wyróżnienia.

Jakich nowości możemy spodziewać się w kolejnych miesiącach, czy latach?

Obecnie powoli wkraczamy ze sprzedażą na najbardziej popularny serwis zakupów online w Polsce, czyli Allegro. Początkowo planujemy umieścić tam kilkaset produktów z naszej oferty. Dodatkowo prowadzimy prace nad uruchomieniem własnej aplikacji mobilnej, a także bardziej nowoczesnej i profesjonalnej platformy sprzedażowej wyposażonej w przejrzysty program rabatowy, dostęp do zarządzania indywidualnym kontem zakupowym, wglądem do historii zamówień, płatności i wszelkich dokumentów związanych z obsługą. Chcielibyśmy docelowo, aby nasze portfolio produktowe dobiło do 100 000 pozycji. Mogę również zdradzić, że coraz uważniej przyglądamy się możliwości wprowadzenia bezobsługowej formy sprzedaży. Nadal będziemy pracować nad poszerzeniem oferty, usprawnieniem i podniesieniem jakości obsługi a także nad ogólnym rozwojem firmy.