Minęły dwa miesiące, kiedy pisaliśmy o burzliwych obradach na sesji Rady Miasta, kiedy to debatowano nad zatwierdzeniem strategii marketingowej i pracami nad nową marką miasta. Radni zatwierdzili slogan pozycjonujący przygotowany przez agencję Metamorphosis, który okazał się być plagiatem hasła juź uźywanego od kilku lat przez Toruń.
5 maja 2011 roku w toruńskim ratuszu odbyło się spotkanie z udziałem wiceprezydenta Torunia Zbigniewa Fiderewicza, p.o. dyrektora Wydziału Promocji Andrzejem Pietrowskim oraz wiceprezydenta Legionowa Piotra Zadroźnego, na którym Anna Szczepłek – kierownik Referatu Marketingu z Urzędu Miasta w Legionowie poruszyła temat feralnego hasła. Rozmowy, jak zapewniają obie strony, toczyły się w przyjaznej atmosferze.
Obejdzie się bez sądów
– Spotkaliśmy się w sprawie naszego hasła „Legionowo. Porusza!”, które jak wszyscy wiemy, nie do końca zostało sprawdzone przez agencję i okazało się, źe niestety wykorzystaliśmy pomysł, którego Toruń juź uźywa od 3 lat – mówi Anna Szczepłek. – Uźywali tego sloganu do innych projektów. Zapewniono nas, źe tego hasła nie zastrzegli i nie roszczą sobie praw do niego. Toruń oświadczył, źe nie będzie wstępował na drogę sądową. Oprócz tej zgody oba miasta mają prowadzić w przyszłości wspólne projekty dla swoich mieszkańców.
Toruń zaprasza
Augustynek Mikołaj prowadzący działania promocyjne w Urzędzie Miasta Torunia potwierdza, źe trwają prace nad połączeniem sił obu wydziałów pracujących nad promocją miast. W najbliźszym czasie wstępnie planowane jest zorganizowanie charytatywnego festynu, na którym mógłby odbyć się mecz pomiędzy Legionowem a Toruniem. Toruń nie ukrywa, źe liczy na ściągnięcie na uroczystości Artura Źmijewskiego oraz Małgorzaty Koźuchowskiej, by gwiazdy nadały blasku imprezie. Póki co oba zespoły usilnie pracują nad tym projektem.
Kiedy zaczniemy poruszać?
– W tym roku planujemy opracowanie programu szczegółowych działań wdraźających, „poruszać” będziemy dopiero za kilka miesięcy – mówi Anna Szczepłek. – Jesteśmy zadowoleni z naszego hasła. Mimo źe firma Metamorphisis zaproponowała nam inne slogany, „Legionowo. Porusza!” wydaje nam się być najbardziej trafione. Wydział Marketingu będzie chciał, by w ramach „zadośćuczynienia” agencja opracowała dla Legionowa jakiś projekt czy szczegółowo jedną z propozycji produktów kampanii reklamowej. Niebawem Urząd Miasta ogłosi konkurs na logotyp i system identyfikacji wizualnej dla marki. Będzie on skierowany tylko do profesjonalistów.
Iwona Wymazał