Happy end afery z hasłem

5204495debcf1.jpg

Minęły dwa miesiące, kiedy pisaliśmy o burzliwych obradach na sesji Rady Miasta, kiedy to debatowano nad zatwierdzeniem strategii marketingowej i pracami nad nową marką miasta. Radni zatwierdzili slogan pozycjonujący przygotowany przez agencję Metamorphosis, który okazał się być plagiatem hasła juź uźywanego od kilku lat przez Toruń.


5 maja 2011 roku w toruńskim ratuszu odbyło się spotkanie z udziałem wiceprezydenta Torunia Zbigniewa Fiderewicza, p.o. dyrektora Wydziału Promocji Andrzejem Pietrowskim oraz wiceprezydenta Legionowa Piotra Zadroźnego, na którym Anna Szczepłek – kierownik Referatu Marketingu z Urzędu Miasta w Legionowie poruszyła temat feralnego hasła. Rozmowy, jak zapewniają obie strony, toczyły się w przyjaznej atmosferze.

Obejdzie się bez sądów

Spotkaliśmy się w sprawie naszego hasła „Legionowo. Porusza!”, które jak wszyscy wiemy, nie do końca zostało sprawdzone przez agencję i okazało się, źe niestety wykorzystaliśmy pomysł, którego Toruń juź uźywa od 3 lat – mówi Anna Szczepłek. – Uźywali tego sloganu do innych projektów. Zapewniono nas, źe tego hasła nie zastrzegli i nie roszczą sobie praw do niego. Toruń oświadczył, źe nie będzie wstępował na drogę sądową. Oprócz tej zgody oba miasta mają prowadzić w przyszłości wspólne projekty dla swoich mieszkańców.

Toruń zaprasza

Augustynek Mikołaj prowadzący działania promocyjne w Urzędzie Miasta Torunia potwierdza, źe trwają prace nad połączeniem sił obu wydziałów pracujących nad promocją miast. W najbliźszym czasie wstępnie planowane jest zorganizowanie charytatywnego festynu, na którym mógłby odbyć się mecz pomiędzy Legionowem a Toruniem. Toruń nie ukrywa, źe liczy na ściągnięcie na uroczystości Artura Źmijewskiego oraz Małgorzaty Koźuchowskiej, by gwiazdy nadały blasku imprezie. Póki co oba zespoły usilnie pracują nad tym projektem.

Kiedy zaczniemy poruszać?

W tym roku planujemy opracowanie programu szczegółowych działań wdraźających, „poruszać” będziemy dopiero za kilka miesięcy – mówi Anna Szczepłek. – Jesteśmy zadowoleni z naszego hasła. Mimo źe firma Metamorphisis zaproponowała nam inne slogany, „Legionowo. Porusza!” wydaje nam się być najbardziej trafione. Wydział Marketingu będzie chciał, by w ramach „zadośćuczynienia” agencja opracowała dla Legionowa jakiś projekt czy szczegółowo jedną z propozycji produktów kampanii reklamowej. Niebawem Urząd Miasta ogłosi konkurs na logotyp i system identyfikacji wizualnej dla marki. Będzie on skierowany tylko do profesjonalistów.

Iwona Wymazał

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 7

  1. No i dzięki Bogu.

  2. Urząd Miasta zanalazł sobie zajęcie ze sloganem pozycjonującym miasto Legionowo! Porusza- plagiat Toruń Porusza.
    Link:
    sejmometr.pl/wypowiedz/lrptS
    Katarzyna Sobierajska
    Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki
    Fragment wypowiedzi:
    Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Panie i Panowie Posłowie! Jest mi niezmiernie miło, że mogę dzisiaj przedstawić informację na temat działań promocyjnych Polski jako atrakcyjnego kierunku turystycznego…..Zgodnie z priorytetami, celami tejże strategii w sektorze turystyki Polska Organizacja Turystyczna wprowadziła i przygotowała nowoczesne elementy wizualizacji, a także nowy slogan promocji turystycznej Polski: „Move Your Imagination”, czyli: Polska porusza wyobraźnię.

    Wystarczy chwilę postukać w google i tych, co chcą „Poruszać” znajdzie się dużo więcej.
    Znany jest powszechnie na przykład slogan: Kraków – porusza zmysły.
    Wystarczy obciąć kawałek wcześniej znanego sloganu lub zamienić nazwę miasta na Legionowo i mamy slogan za darmo, a że darowanemu koniu w zęby nie zagląda się, to nie ma co marudzić.

  3. Przez google można sprawdzić, że „Bydgoszcz porusza” też już było.

  4. „KRAKÓW PORUSZA ZMYSŁY”
    http://www.bip.krakow.pl/?sub_dok_id=18187

  5. Lepiej już schować ten artykuł do archiwum, bo wszyscy już dowiedzieli się, że Legionowo i Toruń to niemalże bliźniacze miasta, jeśli chodzi o historię, teraźniejszość i przyszłość. W takiej sytuacji posługiwanie się przez Legionowo i Toruń identycznym sloganem pozycjonującym jest całkowicie uzasadnione.
    Kończ waść, wstydu oszczędź- urzędnikom z Urzędu Miasta Legionowo.

  6. „Legionowo i Toruń to niemalże bliźniacze miasta”
    Chwilowo Legionowo ma trochę mniej zabytków od Torunia, ale po rewitalizacji kasyna nadgonimy i przegonimy Toruń.
    Kopernikiem nie ma co zawracać sobie głowę, bo urzędnicy znaleźli w Legionowie Dawida wśród Goliatów, a to postać tak historyczna, ważna i mądra, że weszła do historii całej ludzkości.

  7. „Legionowo i Toruń to niemalże bliźniacze miasta”.
    Trzeba zmienić bieg Wisły, żeby płynęła przez Legionowo, tak jak w Toruniu!!!. Tylko trzeba to zrobić po cichu, żeby nie dowiedzieli się za wcześnie w Toruniu!!.

Dodaj komentarz