Będą rozdawać pojemniki na odpady

520468c468dd2.jpg

Od 1 lipca w Gminie Jabłonna rusza nowy system odbioru odpadów komunalnych. W związku z tym, Urząd Gminy Jabłonna informuje, że w dniach od 18 do 21 czerwca będą dostarczane pojemniki na odpady dla właścicieli nieruchomości na terenie gminy.

 

Urząd miał wcześniej dostarczyć pojemniki mieszkańcom, ale jak infomuje na stronie UG Jabłonna – Zmiana w terminie dostarczenia pojemników spowodowana jest znacznymi opóźnieniami w dostarczaniu pojemników przez dostawców. Przepraszamy za utrudnienia.

Przypominamy, że firma, która wygrała przetarg na odbiór śmieci w gminie, ma obowiązek zabierać każdą ilość odpadów komunalnych, które zostaną w odpowiednim czasie wystawione przed posesją. Oprócz tego ma pozostawiać worki na odpady segregowane. W zależności od deklaracji, co miesiąc opłata będzie wynosić albo 10 zł (dla nieruchomości i odpadów segregowanych) albo 20 zł (dla nieruchomości i odpadów niesegregowanych).

iw

fot. foter.com

Etykiety

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 9

  1. To jakieś nieporozumienie, Urząd nigdy nie miał dostarczać pojemników, tylko firma która wygrała przetarg. Nie zostały dotrzymane warunki umowy, mieli dostarczyć do 15-go. Ciekawe jakie gmina naliczy kary. Nadal nie mam zbiornika. Czyżby znowu ktoś przespał?
    Jak tak będzie wyglądało zarządzanie naszymi śmieciami to dziękujemy.

  2. tak po terminie i bałagan w listach sporządzonych przez urząd gminy.Do tej pory brak harmonogramu odbioru śmieci!!!!!Brak informacji spowodował zamieszanie a niektórzy mieszkańcy odmówili przyjęcia pojemnika

  3. W Serocku podobno wogóle ma nie być pojemników.

  4. Panie Burdel i wyszło jak zawsze. Akurat listy sporządzone przez urząd gminy są w jak najlepszym porządku, dowiadywałem się o to u nich. Nie tylko Jabłonna przystępuje do odbioru odpadów, lecz CAŁA POLSKA!!! Dlatego jest problem z terminami, pojemnikami itd.

  5. Panie Polewoski.. to ze od 1 lipca 2013 r bedzie odbiór wiadomo było juz 1.5 roku nazad :), wczoraj pracownicy latali z listami jak kot z pęcherzem bo ten odmówił przyjecia pojemnika bo nic nie wie, inni by chcieli ale nie było ich na listach, a harmnogramu od 31 maj nima :))Panie Polewski.Miłego dnia

  6. o a w Nieporęcie mamy w rękach nosić śmieci 🙁 a tu rozdają kasze

  7. Panie burdel pan to chyba z Leśnej jesteś. Harmonogramu nie ma dokładnego na gabaryty i odpady biodegradowalne. Natomiast od dawna mieszkańcy gminy wiedzieli, że raz w miesiącu segregowane i 2 razy w miesiącu zmieszane.

  8. Szanowny Panie ALbercie…..miesiąc średnio ma 30 dni, i jak nam przyjdzie czekać tak jak na dostawę pojemników bedą wtedy kiedy przyjadą, to gratuluje poczucia czasu i humoru.A co tu ma ul Leśna czy Wesoła ?

  9. Uważam, że gmina nie zdała egzaminu w prostych sprawach.
    1. Odbiór zbiorników jest jednym z elementów, który gmina miała przygotować wspólnie z firmą. Rozumiem brak zbiorników, ale nie rozumiem braku informacji z gminy na ten temat.
    2. Gmina dopiero zamieściła pierwszą informację 3 dni po terminie i to na swojej stronie, który nie jest poczytalnym pismem. Uważam to za nieodpowiedzialne działanie.
    3. Po trzecie również nie dotrzymano terminu przekazania mieszkańcom szczegółowych harmonogramów wywożenia śmieci. Ciekawe czego tu zabrakło, bo również nie ma informacji na ten temat.
    Jeżeli gmina wymaga od mieszkańców odpowiedzialności, terminowego przekazywania deklaracji, później opłat, a przede wszystkim uczciwości w składaniu deklaracji, to sama musi (jako organ stanowiący prawo) tego prawa przestrzegać, który sama ustaliła (oczywiście chodzi o terminy i odpowiedzialność, która jest po stronie gminy). Przypomnę nie dotrzymano tych terminów.
    Przecież harmonogram można przesłać mailem, nie można tu zgonić, że czegoś zabrakło, jeśli czegoś zabrakło to ustaleń terminów, które należy wpisać do harmonogramów.
    Po co my składaliśmy wszystkie informacje w deklaracjach w tym nasze maile do szybkiej komunikacji. Niestety do nikogo mail nie dotarł np. tydzień przed wyznaczonym terminem. Wystarczył np. taki:
    „Przepraszamy, mamy opóźnienie, brak jest zbiorników na rynku, dlatego firma, która wygrała przetarg nie dostarczy zbiorników w terminie. W związku z tym pojemniki będą przekazywane mieszkańcom ulic a,b,c,d,e,f,g w następujących terminach x,y,z. Dodatkowo informujemy, że harmonogramy prześlemy w ciągu najbliższego tygodnia.”
    Nie zrobiono tego. Uważam, że można to zrobić w cywilizowany sposób, gmina zrzuciła to jako obowiązek firmy, ale to gmina jako zarządca i przejmująca obowiązek odbierania śmieci powinna ustalić harmonogram przywiezienia zbiorników wspólnie z firmą i poinformować o tym mieszkańców z wyprzedzeniem w stosownym terminie.
    Czy informacja po terminie jest odpowiedzialnym działaniem? Uważam, że zabrakło koordynacji, a to jeden z elementów zarządzania, który niestety tu szwankuje.
    Należy również dodać, że gmina zrobiła kawał dobrej roboty, przygotowując szereg przedsięwzięć, ale niestety na najprostszych się wyłożyła.
    Na koniec przesłanie – jeśli coś się od nas mieszkańców wymaga, to najpierw powinno się i przede wszystkim wymagać od siebie czyli od urzędu.

Dodaj komentarz