Urzędnicy gminy Jabłonna planują przeprowadzić gruntowny remont połączony z modernizacją budynku Urzędu Gminy. W tym celu ogłoszony został przetarg na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej remontu i modernizacji budynku Urzędu Gminy w Jabłonnie, wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego.
Siedziba Urzędu Gminy Jabłonna została wpisana do rejestru zabytków w 1958 roku. Budynek został wzniesiony przed rokiem 1834 jako karczma z zajazdem i kuźnią. Został spalony podczas działań wojennych w 1944 roku i odbudowany w latach 1953-1954 według projektu Romana Ostapowicza i Haliny Trojanowskiej.
Już w 2019 roku zostały podjęte pierwsze kroki mające na celu przeprowadzenie gruntownego remontu budynku połączone z jego zabezpieczeniem m.in. przed wilgocią. W tym celu wykonano szczegółową ekspertyzę stanu budynku Urzędu Gminy Jabłonna. – Konstrukcja budynku jest wyeksploatowana wskutek zużycia technicznego. Destrukcja budynku występuje w postaci licznych rys na elewacji. Degradacja jest spowodowana także przez wilgoć, miejscami niewłaściwie wykonaną izolację oraz jej brak w pozostałej części budynku. Starzenie się materiałów budowlanych. Największa destrukcja występuje od strony ul. Modlińskiej, gdzie długotrwale oddziaływanie wilgoci należy uznać za niebezpieczne dla obiektu ze względu na stopniowy proces osłabiania parametrów technicznych, jak i rozwój korozji biologicznej (zagrzybienia) przechodzącego z powierzchniowego w strukturalną- trudno usuwalną. Stanowi to zagrożenie dla całego budynku pełniącego funkcję publiczną. – czytamy w przygotowanej ekspertyzie z 2019 roku.
Na podstawie przygotowanej ekspertyzy, mają zostać wykonywane poniższe zamierzenia budowlane:
- opracowanie dokumentacji projektowej na remont i przebudowę budynku we wszystkich branżach, termomodernizację obiektu;
- opracowanie projektu konstrukcyjnego, przebudowy, naprawy lub wymiany części elementów konstrukcyjnych;
- opracowanie projektu na osuszenie i hydroizolację fundamentów i ścian fundamentowych;
- wykonanie koncepcji przebudowy obiektu polegającej na przearanżowaniu pomieszczeń parteru oraz poddasza, przebudowy lub lokalizacji w innej lokalizacji klatki schodowej, rozbudowę budynku o windę osobową;
- pozyskanie dofinansowania ze źródeł zewnętrznych.
– Zamawiający zamierza wykonać roboty osuszające, izolacyjne i renowacyjne w zakresie koniecznym do zabezpieczenia budynku przed wilgocią wraz z wykonaniem drenażu opaskowego, zmianę aranżacji części pomieszczeń, budowę windy osobowej, a także wymianę instalacji c.o., wody i kanalizacyjnej, wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, wymianę instalacji elektrycznej (wraz z zamontowaniem agregatu prądotwórczego) oraz teletechnicznej, wykonanie robót termomodernizacyjnych oraz dostosowanie do obowiązujących przepisów p.poż. – czytamy w ekspertyzie z 2019 roku.
Urzędnicy rozplanowali tę dużą inwestycję na kilka etapów:
- wykonanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej – które ma zająć do 180 dni
- uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę – które ma zająć do 65 dni, ale nie później niż 9 stycznia 2023 roku
- przeprowadzenie prac budowlanych do końca 2023 roku
Wszystkie firmy zainteresowane opracowaniem dokumentacji projektowo-kosztorysowej remontu i modernizacji budynku urzędu gminy w Jabłonnie mogą składać swoje oferty do 18 marca do godz. 10:00.