Z końcem 2019 roku przestała obowiązywać umowa z firmą Partner na odbiór i zagospodarowywanie odpadów od mieszkańców gminy Jabłonna. Firma zabrała użyczone pojemniki na odpady. Mieszkańców informują jednak, że firma zabrała również pojemniki, które zostały już odkupione.
W 2019 roku odbieraniem i zagospodarowywaniem odpadów od mieszkańców gminy Jabłonna zajmowała się warszawska firma PARTNER. Z końcem 2019 przestała obowiązywać umowa między gminą a firmą. Jednak pozostał pewien problem, z którym jak widać mieszkańcy zmagają się do dzisiaj. Firma PARTNER przez okres trwania umowy użyczała gminie Jabłonna własne pojemniki na odpady zmieszane. Urząd Gminy już od kilku miesięcy informował, że mieszkańcy muszą sami zaopatrzyć się w takie pojemniki do końca 2019 roku, ponieważ firma, która dotychczas odbierała odpady, wraz z ostatnim odbiorem nieczystości zabierze również własne pojemniki.
Problemy z pojemnikami
Urząd Gminy przez pewien czas próbował dojść do porozumienia w sprawie odkupu używanych pojemników od firmy i przekazania ich mieszkańcom, jednak do porozumienia nie doszło. Proponowana cena odkupu była zbyt wysoka dla urzędników. Pod koniec listopada Urząd Gminy poinformował, że mieszkańcy indywidualnie mogą odkupywać pojemniki. W tym celu należało skontaktować się firmą i dokonać wpłaty.
Na początku stycznia 2020 roku niektórzy mieszkańcy poinformowali, że firma PARTNER pozabierała pojemniki na odpady, nawet te, które zostały już przez mieszkańców odkupione od firmy.
W celu potwierdzenia, czy takie sytuacje rzeczywiście miały miejsce, skontaktowaliśmy się z Urzędem Gminy Jabłonna. Kierownik Referatu i Marketingu i Komunikacji Społecznej Michał Smoliński poinformował nas, że takie sygnały wpływają od mieszkańców. Urząd Gminy Jabłonna prosi wszystkich mieszkańców, których dotknął ten problem, o bezpośredni kontakt z firmą PARTNER. Z wiedzy, którą dysponuje Urząd Gminy Jabłonna, wynika, że część pojemników zostało już zwróconych mieszkańcom.
Wszystkie zgłoszenia zostaną rozpatrzone
Skontaktowaliśmy się w tej sprawie z firmą PARTNER. Poinformowano nas, że wraz z ostatnim kursem pracowników, którzy odbierali odpady, były również odbierane pojemniki należące do firmy. Kierowcy mieli wykaz adresów, z których odbierali pojemniki. Poinformowano nas, że część mieszkańców zainteresowana odkupem wpłacała pieniądze tego samego dnia, kiedy były odbierane pojemniki lub 30 i 31 grudnia 2019 roku. Według firmy również część mieszkańców po zaopatrzeniu się we własne pojemniki nie poinformowała o takim fakcie. W takiej sytuacji kierowcy nie mając zaktualizowanych informacji, omyłkowo zabierali pojemniki. PARTNER prosi wszystkich, którzy odkupili pojemniki, a zostały one zabrane, o kontakt. Firma zapewnia, że każdy taki przypadek będzie rozpatrzony indywidualnie i w przypadku wyjaśnienia sprawy będzie ustalany termin i forma zwrotu pojemnika.