W siedzibie Urzędu Gminy Jabłonna podpisano umowę na wykonanie przebudowy i modernizacji ulicy Ogrodowej w Chotomowie na ponad kilometrowym odcinku. Prace budowlane w terenie powinny zacząć się już niebawem i mogą potrwać nawet 7 miesięcy. Droga zyska m.in nawierzchnię asfaltową i odwodnienie.
Jak poinformowali w komunikacie jabłonowscy urzędnicy w siedzibie Urzędu Gminy wójt Jarosław Chodorski podpisał umowę na przebudowę i modernizację ulicy Ogrodowej w Chotomowie. Za realizację tej inwestycji odpowiedzialna będzie firma: Roboty Ziemne- Budowlane Janusz Mróz z Legionowa. Zadanie to powyższe przedsiębiorstwo wykona za kwotę blisko 3,1 mln zł. brutto.
Siedem ofert
Przypomnijmy, że Urząd Gminy Jabłonna planował początkowo przeznaczyć maksymalnie na realizację powyższej inwestycji 1,2 mln zł brutto. W wyznaczonym terminie swoje oferty przesłało siedem firm, a ich oferty wynosiły od niecałych 3,1 mln zł do ponad 4,6 mln zł (więcej o przetargu pisaliśmy TUTAJ).
Ostatecznie 31 stycznia br. Urząd Gminy Jabłonna poinformował, że za najkorzystniejszą uznano ofertę firmy: Roboty Ziemne- Budowlane Janusz Mróz z Legionowa na kwotę niecałych 3,1 mln zł.
Zakres inwestycji
Przeprowadzona zostanie modernizacja i przebudowa drogi gminnej ul. Ogrodowej w Chotomowie polegająca na wykonaniu nawierzchni jezdni oraz odwodnienia.
Początek prac związanych z przebudową drogi wewnętrznej ulicy Ogrodowej będzie znajdował się na działce 129/18 oraz 132/23. Jezdnia w części planowanego chodnika została zaprojektowana z pochyleniem jednostronnym poprzecznym 2% w kierunku pobocza, na pozostałym obszarze zaprojektowano pochylenie dwuspadkowe. Wzdłuż projektowanej jezdni wykonane mają zostać dwustronne pobocza o zmiennej szerokości od 0,75 m do 1,00 m ze spadkiem poprzecznym. Prace modernizacyjne zostaną przeprowadzone na długości 1267 m. Nowa jezdnia będzie miała 4 metry szerokości. Dodatkowo wzdłuż przebudowanej ulicy Ogrodowej zostanie posadzonych 56 nowych drzew.
Ulica Ogrodowa doczeka się nawierzchni asfaltowej o następujących parametrach:
- Warstwa ścieralna z mieszanki mineralno- asfaltowej dla KR1, grubości 4 cm;
- Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego, grubości 5 cm;
- Podbudowa zasadnicza z kruszywa naturalnego łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 grubości 20 cm;
- Warstwa pospółki odsączająca o współczynniku infiltracji k>8m/d gr. 40 cm.
Jabłonowscy urzędnicy zakładają, że wszystkie zaplanowane prace uda się zrealizować w ciągu siedmiu miesięcy od wejścia wykonawcy na plac budowy, czyli na przełomie sierpnia i września 2024 roku.