Z końcem 2019 roku kończy się umowa na odbiór odpadów komunalnych przez firmę PARTNER z Warszawy. Od 1 stycznia 2020 roku mieszkańcy gminy Jabłonna będą musieli sami zaopatrzyć się w pojemniki na odpady komunalne zmieszane.
Zgodnie z uchwałą nr VIII/106/2019 z 27 maja 2019 roku podjętą przez Radę Gminy Jabłonna, od 1 stycznia 2020 roku mieszkańcy gminy będą zobowiązani sami do zaopatrzenia się w pojemniki na odpady komunalne zmieszane o objętości 120 lub 240 litrów. Od roku 2013, czyli od wprowadzenia systemu odbioru odpadów komunalnych, obowiązek dostarczania na posesję takich pojemników leżał po stronie gminy. Oczywiście część mieszkańców sama zaopatrywała się w pojemniki, jednak ponad 5 tys. było użyczanych przez zewnętrzne firmy, które odbierały odpady z posesji. Obecnie odpady komunalne od mieszkańców gminy Jabłonna odbiera firma PARTNER Sp. z o.o. z Warszawy. Umowa z tą firmą jest ważna do końca 2019 roku, jednak jak poinformowano nas w Urzędzie Gminy Jabłonna w najbliższych dniach zostanie ogłoszony przetarg na wyłonienie firmy, która będzie odbierać odpady mieszkańców od 1 stycznia 2020 roku.
Możliwe odkupienie pojemników przez mieszkańców
Kontaktowaliśmy się z firmą PARTNER Sp. z o.o. w sprawie odbioru przez nią użyczonych pojemników od mieszkańców gminy Jabłonna. Rzeczywiście firma planuje odbierać od mieszkańców użyczone pojemniki od początku 2020 roku, jednak poinformowano nas, że będzie możliwe odkupienie od firmy PARTNER Sp. z o.o. obecnie użyczonych pojemników. Szczegóły dotyczące możliwości odkupu takich pojemników mają zostać ogłoszone niebawem.