Jabłonna. Urząd Gminy szuka nowego sekretarza. Jakie wymagania trzeba spełnić?

urzad-gminy-jablonna-tablica

Urząd gminy Jabłonna (fot. GP/kg)

Jabłonowski Urząd poszukuje obecnie osoby, która zajęłaby obecnie wolne stanowisko Sekretarza Gminy. Jakie wymagania muszą spełniać osoby chcące złożyć swoją aplikację na powyższe stanowisko kierownicze oraz jaki zakres obowiązków stoi przed taką osobą?

 

 

3 czerwca 2025 roku Urząd Gminy Jabłonna ogłosił nabór na wolne stanowisko Sekretarza Gminy. Dotychczas stanowisko to od lipca 2017 roku zajmowała Agnieszka Sobczak, która skończyła pracę w Urzędzie Gminy w pierwszym kwartale br.

 

 

Wymagania niezbędne, związane z powyższym stanowiskiem:

1) obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z artykułem 11 ustęp 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych);
2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3) niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4) nieposzlakowana opinia;
5) wykształcenie: wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym;
6) co najmniej pięcioletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1135) , w tym co najmniej pięcioletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub co najmniej pięcioletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2024 r. poz.1135), oraz co najmniej pięcioletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych;
7) brak przynależności do partii politycznej;
8) stan zdrowia umożliwiający pracę na ww. stanowisku;
9) znajomość przepisów prawnych dotyczących ustaw:
• o samorządzie gminnym;
• o pracownikach samorządowych;
• o finansach publicznych;
• o ochronie danych osobowych;
• o dostępie do informacji publicznej;
• o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
• Prawo zamówień publicznych;
• Kodeks pracy;
• Kodeks wyborczy;
• Kodeks postępowania administracyjnego;
10)znajomość oprogramowania komputerowego: MS Office;
11) umiejętność: planowania i organizacji własnej pracy oraz pracy w zespole, obsługi urządzeń technicznych wykorzystywanych w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych.

Do zadań sekretarza gminy należy całokształt spraw związanych z zapewnienia sprawnego działania Urzędu, a w szczególności:

1) opracowywanie projektów zmian w Regulaminie;
2) nadzór nad zapewnieniem warunków organizacyjnych i technicznych sprawnego funkcjonowania Urzędu;
3) realizacja zadań Urzędu oraz stworzenie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy;
4) organizowanie i planowanie pracy Urzędu, nadzór nad jego działalnością z uwzględnieniem dbałości o właściwą obsługę interesantów, sprawny obieg dokumentów oraz prowadzenie petycji, skarg i wniosków;
5) wdrażanie nowoczesnych metod organizacji;
6) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad kierownikami komórek organizacyjnych w zakresie organizacji pracy i sprawnego wykonywania zadań;
7) przeprowadzanie planowanych i doraźnych kontroli dotyczących funkcjonowania Urzędu, w szczególności kontrola:
a) przestrzegania zasad terminowości i zgodności z prawem postępowania administracyjnego,
b) przestrzegania regulaminów, zarządzeń oraz poleceń służbowych,
c) realizacji wniosków z kontroli zewnętrznych;
8) przyjmowanie ustnego oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy;
9) nadzór nad przygotowaniem projektów uchwał Rady Gminy Jabłonna;
10) nadzór, we współpracy ze Skarbnikiem, nad racjonalnym gospodarowaniem środkami rzeczowymi Urzędu;
11) nadzór nad funkcjonowaniem środków łączności, systemu informatycznego Urzędu oraz jego ochrony;
12) nadzór nad prowadzoną w Urzędzie działalnością archiwalną;
13) realizacja zadań związanych z prawidłowym funkcjonowaniem kontroli zarządczej w Urzędzie;
14) realizacja zadań związanych z zapewnieniem prawidłowego przebiegu wyborów organów jednostek samorządu terytorialnego, wyborów do Sejmu i Senatu, wyborów Prezydenta RP, wyborów do Parlamentu Europejskiego oraz referendów ogólnokrajowych i lokalnych;
15) zapewnienie prawidłowego publikowania aktów prawa miejscowego;
16) wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy z wyłączeniem nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy;
17) nadzór nad służbą przygotowawczą kandydatów na stanowisko urzędnicze;
18) nadzór nad przygotowywaniem odpowiedzi na kierowane do Wójta interpelacje i wnioski radnych i Komisji;
19) sprawowanie nadzoru nad działalnością:
d) Wydziału Obsługi;
e) Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami;
f) Referatu Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami;
g) Referatu Urbanistyki i Planowania Przestrzennego;
h) Referatu Informatyki;
i) Biura Rady Gminy;
j) Biuro Kadr i Płac;
k) Stanowiska ds. Kontroli Wewnętrznej;
20) wykonywanie innych czynności służbowych zleconych przez Wójta.

Wszystkie osoby zainteresowane objęciem stanowiska Sekretarza Gminy Jabłonna mogą składać swoje oferty w zaklejonej kopercie, z dopiskiem „Dotyczy naboru na kierownicze stanowisko urzędnicze – sekretarz gminy” do dnia 18 czerwca 2025 roku, w siedzibie Urzędu Gminy w Jabłonnie, przy ul. Modlińskiej 152, do Biura Obsługi Mieszkańca (wejście A) lub wrzucić do wrzutni na korespondencję znajdującej się przy wejściu C do urzędu, w przypadku korzystania z tej formy – dokumenty muszą być dostarczone do godziny 15.50 w dniu 18 czerwca 2025 r. Szczegółowe informacje dotyczące naboru na stanowisko Sekretarza Urzędu Gminy Jabłonna można znaleźć pod TYM adresem.