Od 1 stycznia 2020 roku ZTM zwiększy liczbę kursów linii 741 i L34. Zmiany ucieszą zwłaszcza mieszkańców gminy Jabłonna.
Od 1 stycznia 2020r. reorganizacji ulegnie system komunikacji zbiorowej obsługującej gminy powiatu legionowskiego. Zmiany w głównej mierze obejmą linie autobusowe strefowe i uzupełniające, których zarządcą jest ZTM. Reformy komunikacyjne najbardziej odczują mieszkańcy gminy Jabłonna, ponieważ dwa obsługujące ich autobusy tj. linie 741 i L34 mają zwiększyć częstotliwość swojego kursowania. – Chcemy wprowadzić pewne modyfikacje. Linia 741 miałaby zostać zamieniona na linię lokalną. Zmieni się jej numer, ale autobus nadal będzie wjeżdżał do Warszawy. Zostanie również zwiększona liczba jego kursów. Podobnie będzie z linią L34. Tutaj też jest wola zapewnienia większej oferty przewozowej między Chotomowem a Legionowem. Linia ta cieszy się wręcz rekordową popularnością – oznajmił podczas ostatniej powiatowej sesji (25 lipca br.) Daniel Złamal z ZTM. Autobus linii 741 kursuje na trasie między Chotomowem w gminie Jabłonna a warszawskim Tarchominem. Z kolei autobus linii L34 przewozi mieszkańców wieliszewskiej Olszewnicy Starej oraz jabłonowskich Dąbrowy Chotomowskiej i Chotomowa do centrum Legionowa.
Za 2 lata ZTM postawi na hybrydy?
Wszystkie autobusy uzupełniające, potocznie zwane elkami, których zarządcą jest warszawski ZTM, a które obsługują m. in. trzy legionowskie gminy, takie jak Jabłonna, Nieporęt i Wieliszew z początkiem 2020 roku mają jeździć w nieco zmienionej formule. Dotychczasowe kontrakty z samorządami na obsługę tych linii wygasają wraz z końcem br. – Od 2020r. chcielibyśmy wejść w nową formułę tej komunikacji i jedną umową objąć wszystkie gminy powiatu legionowskiego. Zapewni to nam lepszą elastyczność w zarządzaniu tą komunikacją przewozową. Usługi miałyby być rozliczane po jednej stawce, a tabor w zależności od potrzeb byłby przerzucany w miejsca, gdzie w danym momencie jest na niego większe zapotrzebowanie. Te nowe umowy obowiązywałyby przez okres 2 lat – wyjaśniał radnym powiatowym Daniel Złamal, ekspert z ZTM. Fachowiec zdradził następnie plany dotyczące rozwoju komunikacji zbiorowej w aglomeracji warszawskiej w latach kolejnych. Zmiany miałyby polegać na wymianie całego taboru obsługującego linie L w całej aglomeracji na sprzęt fabrycznie nowy i bardziej przyjazny środowisku. Obecnie elki są pojazdami z wieloletnim przebiegiem. – Ma to się zmienić za 2 lata. Potrzebujemy czasu na organizację przetargu i produkcję tych pojazdów – zapewnił goszczący na sesji rady powiatu legionowskiego ekspert. – Za 2 lata na terenie powiatu legionowskiego będą jeździć autobusy fabrycznie nowe, spełniające najbardziej wyśrubowane normy emisji spalin. Być może będą to np. autobusy hybrydowe – dodał po chwili.