Jabłonna. Więcej kursów autobusów L34 i 741 od nowego 2020 roku

l-10

Przystanek autobusu linii L34, fot. GP (archiwum)

Od 1 stycznia 2020 roku ZTM zwiększy liczbę kursów linii 741 i L34. Zmiany ucieszą zwłaszcza mieszkańców gminy Jabłonna.

Od 1 stycznia 2020r. reorganizacji ulegnie system komunikacji zbiorowej obsługującej gminy powiatu legionowskiego. Zmiany w głównej mierze obejmą linie autobusowe strefowe i uzupełniające, których zarządcą jest ZTM. Reformy komunikacyjne najbardziej odczują mieszkańcy gminy Jabłonna, ponieważ dwa obsługujące ich autobusy tj. linie 741 i L34 mają zwiększyć częstotliwość swojego kursowania. – Chcemy wprowadzić pewne modyfikacje. Linia 741 miałaby zostać zamieniona na linię lokalną. Zmieni się jej numer, ale autobus nadal będzie wjeżdżał do Warszawy. Zostanie również zwiększona liczba jego kursów. Podobnie będzie z linią L34. Tutaj też jest wola zapewnienia większej oferty przewozowej między Chotomowem a Legionowem. Linia ta cieszy się wręcz rekordową popularnością – oznajmił podczas ostatniej powiatowej sesji (25 lipca br.) Daniel Złamal z ZTM. Autobus linii 741 kursuje na trasie między Chotomowem w gminie Jabłonna a warszawskim Tarchominem. Z kolei autobus linii L34 przewozi mieszkańców wieliszewskiej Olszewnicy Starej oraz jabłonowskich Dąbrowy Chotomowskiej i Chotomowa do centrum Legionowa.

 

 

Za 2 lata ZTM postawi na hybrydy?

Wszystkie autobusy uzupełniające, potocznie zwane elkami, których zarządcą jest warszawski ZTM, a które obsługują m. in. trzy legionowskie gminy, takie jak Jabłonna, Nieporęt i Wieliszew z początkiem 2020 roku mają jeździć w nieco zmienionej formule. Dotychczasowe kontrakty z samorządami na obsługę tych linii wygasają wraz z końcem br. – Od 2020r. chcielibyśmy wejść w nową formułę tej komunikacji i jedną umową objąć wszystkie gminy powiatu legionowskiego. Zapewni to nam lepszą elastyczność w zarządzaniu tą komunikacją przewozową. Usługi miałyby być rozliczane po jednej stawce, a tabor w zależności od potrzeb byłby przerzucany w miejsca, gdzie w danym momencie jest na niego większe zapotrzebowanie. Te nowe umowy obowiązywałyby przez okres 2 lat – wyjaśniał radnym powiatowym Daniel Złamal, ekspert z ZTM. Fachowiec zdradził następnie plany dotyczące rozwoju komunikacji zbiorowej w aglomeracji warszawskiej w latach kolejnych. Zmiany miałyby polegać na wymianie całego taboru obsługującego linie L w całej aglomeracji na sprzęt fabrycznie nowy i bardziej przyjazny środowisku. Obecnie elki są pojazdami z wieloletnim przebiegiem. – Ma to się zmienić za 2 lata. Potrzebujemy czasu na organizację przetargu i produkcję tych pojazdów – zapewnił goszczący na sesji rady powiatu legionowskiego ekspert. – Za 2 lata na terenie powiatu legionowskiego będą jeździć autobusy fabrycznie nowe, spełniające najbardziej wyśrubowane normy emisji spalin. Być może będą to np. autobusy hybrydowe – dodał po chwili.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 26

  1. 741 zamiana na L. Jaja sobie robią to pomysł który forsował wójt.Sam sobie strzela w kolano, bo byłą to jedyna miejska linia tylko gminy Jabłonna, bo te jeżdżące przez Jabłonnę są Legionowskie. Nadchodzi zaścianek. Jedna z największych gmin w powiecie bez autobusu miejskiego. WSTYD WÓJCIE. CZAS na zminy.

    • Przez to, że nie linia 741 nie wjeżdża do Legionowa, to gmina musi dużą za nią płacić. Gdy linia była obsługiwana przez Mobilis, to gmina płaciła za linię więcej niż ZTM. Gmina Lesznowola o znacznie większych dochodach nie ma żadnej linii podmiejskiej kursującej tylko po jej terenie i terenie Warszawy.

      • gmina Lesznowola nie ma tez burmistrza za te dobre wyniki własnie siedzi, polecam strone CBA

        • CBA jest instytucją widowiskową i efektowną. Być może zarzuty słuszne. Do Gminy Jabłonna CBA też wchodziło. Nie powinno to jednak przeszkadzać w analizie rozwiązań Gminy Lesznowola, która geograficznie jest podobna do Gminy Jabłonna, choć ma większe dochody.

  2. ZTM wodzi za nos p. Chodorkiego, a ten godzi się na wszystko i płaci (bo za linię autobusowe na naszym terenie płacimy, my mieszkańcy). Niestety jak zlikwidujemy jedyną miejską linię to już nigdy do niej nie powrócimy. Łatwo zepsuć, naprawić trudno. Zabawa wciąż trwa. Przyjdzie czas na podsumowanie. Jak się nie umiało przez 5 lat nic zrobić to należy zlikwidować, 🙂 o to cały wynik czynów.

  3. poczekamy zobaczymy, aby nie wyszło ze zwiekszając kursy nocnych poprawimy w komunikacje w szczycie……

  4. Autobusy L z zasady nie wjeżdżają do Warszawy od tego są miejskie/podmiejskie ! To pierwszy krok do całkowitej likwidacji autobusu z Chotomowa do Warszawy. Na Linię miejską już czekają inne podwarszawskie gminy, a mu frajerzy się jej pozbywamy. Liczą się wyczyny.

    • To nieprawda! Uzupełniające linie lokalne się szybciej rozwijają niż linie podmiejskie. Gmina Radzymin pozbyła się linii podmiejskiej z Nadmy zastępując ją uzupełniającą linią lokalną. Gmina Radzymin zamiast zwiększyć liczbę kursów linii 742, utworzyła linię L21 wzdłuż linii 742.

      • Gmina Góra Kalwaria zamiast zwiększyć liczbę kursów linii 742, utworzyła linię L21 wzdłuż linii 742. Przepraszam za pomyłkę.

  5. Wnioskując po komentarzach brak komunikacji publicznej z Chotomowa do miasta wyjdzie Warszawie tylko na lepsze.

    • Na pewno wyjdzie bokiem, bo bura.ctwo znów się bierze za likwidacje nie potrafiąc nic zrobić z zasobami, które już posiada. A jak się nie wie co należy zrobić to trzeba zlikwidować. 🙂 Tak to jest naukę pobierało się na tajnych kompletach i efekty tej wiedzy same przychodzą. 🙂

  6. Proponuję w temacie komunikacji miejskiej zwrócić się do ex-wójta Jabłonny, który miał w tym temacie „niebywałe” sukcesy. On swoimi decyzjami i pomysłami wyprzedzał epokę. Podobno na jego cześć i sposób działania nazwano super szybkie pociągi „pierdolino”.😂👍😃

  7. Widzę że obecny idzie w jego ślady. Co może to likwiduje.

  8. Zorro to taki niewykształcony w sensie ze mutant osobnik cos na ksztalt świder-bareja na zalewie zegrzyńskim

  9. Zamiast zwiększenia liczby kursów linii L34 wystarczyłoby dostosować rozkład do linii SKM S3 i S9. Pisałem o tym do gminy, ale gmina nic nie zrobiła. Rozkład linii L41 jest już lepiej ułożony.

  10. Bo gmina przez 5 lat nic z tym nie zrobiła, a że nie potrafi nic zrobić to chce zlikwidować autobus 741, który już nigdy nie powróci bo przejmą je inne gminy które czekają na taką okazję. To wielka nieodpowiedzialność ze strony wójta. Coraz bardziej dociera do mnie że popełniliśmy wielki błąd podczas wyborów.

  11. Do niedawna radni nie pozwolili na nieodpowiedzialne działania wójtowi, teraz może sobie robić co chce i pozwalać na nonszalancje, bo nasi radni z Chotomowa, szczególnie pan Urbański przewodniczący Komisji Rozwoju nie potrafi powiedzieć nie. Nie wiem z czego to wynika, ale przestaje to być rada która wie czego chce i pilnuje interesów naszej miejscowości, a to doprowadza do absolutnych rządów. Zgodzę się wybór obecnego wójta, był złym posunięciem.

    • Jakie znowu nieodpowiedzialne działania? „inia 741 miałaby zostać zamieniona na linię lokalną. Zmieni się jej numer, ale autobus nadal będzie wjeżdżał do Warszawy. Zostanie również zwiększona liczba jego kursów” – gmina wraz z ZTM wyliczyła, że taniej wyjdzie zamiana linii podmiejskiej na linię lokalną i za oszczędzone pieniądze zostanie uruchomione więcej kursów. Teraz linia 741 jest obsługiwana przez drogi MZA, ale wcześniej była obsługiwana przez Mobilis, a później przez Europa Express City, a i tak gmina płaciła, jakby linia była obsługiwana przez MZA – to jest dopiero nieodpowiedzialne.

      • a co ty wiesz o oszczędzaniu, nocne na pusto co godzine mkna puste i płacisz ty płacę ja i placą oni……

      • Jeśli tak to po Warszawie powinny jeździć same autobusy L bo niby lepsze :), a jak widzimy tak nie jest. 🙂 To jest wymuszanie ZTMu, żeby pozbyć się linii i tyle, a że gmina nie potrafi negocjowac tylko zgadza się na wszystko to tak jest.

  12. Radni są bezradni lub „przyczajeni”. Coraz częściej się mówi, że Radny Urbański z Chotomowa to przyszły kandydat na Wójta Jabłonny z ramienia PiS.

  13. To obecnego PIS odstawił na boczny tor? Też się na nim poznał? Dość już mają Pysiewiczów, którzy dołują ich w sondażach?

    • PIS to porządna partia nie lubią oszustów i złodziejów i chwała im za to

      • Tak to prawda. Nie lubią konkurencji.

  14. Panie Wójcie nie ma zgody na likwidację autobusu 741 !

  15. Panie Wójcie czujemy się oszukani. W kampanii wyborczej nie było mowy o likwidacji linii 741 i zamianie na autobus L. Pana działania stają się mało wiarygodne.

Dodaj komentarz