Wypadek na obwodnicy Jabłonny. Trzy osoby nie żyją (wideo)

wypadek-jablonna-15-07-2014 (2)

Śmiertelny wypadek na obwodnicy Jabłonny (fot. GP/kg)

Dziś (15 lipca) po godzinie 19 na obwodnicy Jabłonny doszło do wypadku. Samochód wypadł ze swojego pasa ruchu i zderzył się z 2 autami jadącymi z naprzeciwka. Trzy osoby nie żyją.

Około godz. 19 volvo jadące obwodnicą z Warszawy w kierunku Legionowa wypadło ze swojego pasa ruchu, bokiem przeleciało przez pas zieleni i niemal prostopadle uderzyło w 2 samochody jadące przeciwległym pasem ruchu (opla i nissana). Najmocniejsze uderzenie przyjął opel, ponieważ to on poruszał się lewym pasem ruchu. Z mniejszą siłą uderzony został nissan.

Nie żyje kierowca volvo. Po ponad półgodzinnej reanimacji zmarł kierowca opla. Pasażerka opla zmarła w drodze do szpitala. Młode osoby podróżujące nissanem nie ucierpiały, to właśnie kierowca tego samochodu wezwał pogotowie ratunkowe.

Ruch w kierunku Warszawy jest zablokowany. Samochody kierowane są na ulicę Modlińską. Przejazd w kierunku Legionowa odbywa się płynnie.

W akcji uczestniczyło 5 zastępów straży pożarnej i 3 karetki pogotowia ratunkowego. Straż pożarna, pogotowie i policja niezwłocznie pojawiły się na miejscu wypadku.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 86

  1. Szybko docierają do Was informacje. Mieszkam blisko. Słyszałam najpierw odgłos hamowania, a potem niesamowity huk. Kilka części auta przeleciało przez „wygłuszacze”. Człowiek nie zna dnia ani godziny… Bardzo wszystkim współczuję.

  2. POWINNI OGRANICZYĆ PRĘDKOŚĆ NA OBWODNICY!CODZIENNIE TAMTĘDY PRZECHODZĘ DO PRACY-NIE CHCĘ MYŚLEĆ CO BY BYŁO GDYBYM TAM PRZECHODZIŁA I JAKIŚ PIRAT DROGOWY ŚMIGNĄŁ BY TAK KOŁO MNIE NA PRZECIWLEGŁY PAS:-(

    • Nie bądź śmieszny ktosiu. Tam już jest ograniczenie do 70 km/h – i co? Ani jeden ani drudzy raczej nie jechali < 70 km/h.

      • Piękny kawałek drogi, jak miałbym jeździc 50km/h całe życie to bym nie robił prawa jazdy. Trzeba być czujnym jak surokatka 😉

        • Takie wypadki to naturalna eliminacja z życia ludzi, którzy nie mają pojęcia o prowadzeniu auta a fizyka w podstawówce była dla nich bzdurą. Nakładanie zakazów i ograniczeń na wszystkich uznając, że są niedorozwinięci i trzeba za nich decydować by zmusić 1% do przeżycia, a oni i tak to olewają jest dalece niemoralne i trąci faszyzmem.

    • Nic nienormalnego w tym nie widzę. Jak się za szybko jedzie to się wjeżdża w niewinne osoby. Czy dla wszystkich jest nowością że kierowcy VOLVO, BMW, MERCEDESÓW, SUBARU są pond innych, jeżdżą za szybko, bez kierunkowskazów, zajeżdzają drogę i parkują gdzie im się podoba? A jak auto jest w kolorze czarnym to głupota modnie ubranego dresa sięga zenitu! RASA PANÓW. A co na to policja? A nic, jepiej „popykć” suszareczką, wiadomo po co… Po co scigać dresiarzy – lepiej normalnego ukarać, nie będzie się burzył i nie da wryj, nie naubliża. Albo o światełko co niechcący zgasło się przyczepić i udawadniać to straszne przestępstwo. A co z plaga idiotów na rowerach wpadających pod nasze auta na przejściach dla pieszych? Ktoś mandacik dostał? Nie potrzeba radarów. Potrzeba konsekwentnej pracy Policji na ulicy a nie pozoracji. I to wobec porąbańców z ciemnymi szybami, tubą w bagażniku, obniżonymi zawieszeniami, ryczącym tłumikiem. Ryczace motory i ich kierujący – to już w ogóle paranoja. Dziwne, tyle patroli jeżdzi po mieście i są ślepi i głusi?

      • Dresiarze przesiedli się do AUDI. BMW teraz ich jeździ coraz mniej. A co do marek to trochę stereotypy. Wczoraj jechałam tą drogą niedługo przed 19, kobieta starszą Toyota Corolla zapierniczała jak wściekła, skakała z pasa na pas bez kierunkowskazu, lawirując między pojazdami. Za nią zapewne kolejny inteligentny, jechał niczym innym jak Peugeotem 206… sądzę, ze urządzali sobie wyścig.

      • zgadzam się w 100 procentach.

  3. Może w końcu zamontują fotoradary, to nie pierwszy wypadek na obwodnicy :/

    • Zamontuj sobie blokadę na głowę, zwaną potocznie chomątem a najlepiej wyrzuć klawiaturę za okno!

      • i odezwał się jeden z inteligentnych dresiarzy >:P

    • akurat fotoradar to jest dobra rzecz w tym miejscu. Kierowcy zwalniali by mimo wszystko aby unikać mandatu. w październiku zeszłego roku zginęła na tym samym odcinku młoda kobieta w bodajże 7 miesiącu ciąży. Wypadek spowodował starszy mężczyzna, który uderzył w prowadzone przez kobietę auto, wjeżdżając na czerwonym świetle. Jednak jej prędkość nie była zapewne najmniejsza, stąd tragedia… Współczuje rodzinom. Straszne tragedie.

  4. Ograniczmy do 40, jak wszędzie. Mam przecież tylko 16pkt a doba nie jest dłuższa.

  5. Szybko tyle że mylne. „Najmocniejsze uderzenie przyjął opel, ponieważ to on poruszał się lewym pasem ruchu. Z mniejszą siłą uderzony został opel” – to ile tych samochodów było 3 czy 4. Dwa Ople, Nissan i Volvo?

  6. Sylwia. Bez sensu. Przecież jest ograniczenie. To od ludzi zależy, a nie od przepisów. Wszędzie ograniczysz do 30/godz. i tak Ci co jeżdżą szybko będą tak jeździć. Ile byś chciała tą obwodnicą jechać ? Tak jak w terenie zabudowanym ?

  7. Na moje oko to był Opel Astra…

  8. Myślę, że ograniczenia niczego tutaj nie zmienią. Poza tym jakie jest uzasadnienie dla 40-50 km/h na tym odcinku, jak postulują co poniektórzy? Mamy prostą, dwupasmową drogę oddzieloną pasem zieleni, do tego obszar niezabudowany, otoczony ekranami, z zakazem poruszania się wozów konnych oraz rowerów pasem jezdni. To właśnie absurdalne ograniczenia stawiane przez polskich drogowców powodują spadek poszanowania dla przepisów. Jeżeli ograniczenia faktycznie miałoby sens i zastosowanie, to ludzie przenosili by to na ogół przepisów i by je respektowali. Wystarczy pojechać za naszą zachodnią granicę żeby się o tym przekonać. Tam każdy szanuje przepisy (nawet my), bo wiemy, że nie są bezzasadne. Taki przykład: alpejska droga w górach, ograniczenie prędkości do 70 km/h (na górskiej, krętej drodze – w Polsce nie do pomyślenia!), wszyscy jadą w przedziale 70-85 km/h, bo można, bo droga dobra, mimo że to góry. Ale dojeżdżamy do ostrzejszego zakrętu, droga zaczyna bardziej lawirować i ograniczenie do 50 km/h. I każdy zwalnia, bo każdy rozumie, że te ograniczenie nie jest bezzasadne. Nakazami i zakazami ludzi niestety nie wychowa.
    A wracając do przedmiotowej sytuacji: jeżdżę codziennie tą drogą i uważam (nie jestem w tym odosobniony), że wina leży po części po stronie źle wyprofilowanego zakrętu na obwodnicy przy rondzie pośrodku obwodnicy. Naprawdę trzeba się pilnować jadąc tamtędy, szczególnie lewym pasem. Nie twierdzę, że wina w dużym stopniu leży po stronie kierowcy, bo skoro „udało” mu się przelecieć przez szeroki pas zieleni, to musiał mieć na liczniku sporo, ale wrzucam ten tekst po rozwagę. Może ktoś się zastanowi i przestanie ślepo krzyczeć, żeby ograniczać, ograniczać, ograniczać!

    • Fakt – ten zakręt jest źle wyprofilowany. Ta opinia nie rozgrzesza sprawcy rzecz jasna. Głupota za kierownicą jest powszechna.

      • Zakręt jest dobrze wyprofilowany do prędkości 70 km/h, takie ograniczenie jest przed rondem.
        Ale po śladach na autach widac że Volvo jechało znacznie szybciej.

  9. Myślę że należało by się głośno zastanowić, dlaczego na takim niedawno wybudowanym odcinku drogi, na którym można pojechać trochę szybciej i jak napisał inny komentujący, dodatkowo łuki wnoszą dodatkowe ryzyko, brakuje barier energochłonnych które oddzielały by oba pasy ruchu. Zawszę gdy tamtędy jadę, a już szczególnie w zimę podczas dużych opadów śniegu, patrzę na owe latarnie – niczym nie oddzielone od jadących pojazdów – z pewną niepewnościa.

  10. Powiem tak. Volvo jechało na pewno grubo ponad 100 km/h co widać po zniszczeniach aut. Ograniczenie do 70 jest tylko w obrębie skrzyżowania. Od ronda do skrzyżowania jest 100, przed i na skrzyżowaniu 70, za skrzyżowaniem do terenu zabudowanego 100. Niezmiernie rzadko widuje się kierowców jadących zgodnie z ograniczeniami prędkości w tych miejscach. Brak poszanowania przepisów oraz innych uczestników dróg prowadzi do takich oto tragedii. Jeszcze dużo po naszym kraju i stwierdzamy z pełna konsekwencja, ze idiotów nie brakuje. Można jechać spokojnie i rozważanie ale w każdej chwili może się trafić, ktoś kto spróbuje cie zabić. Mamy coraz lepsze drogi tylko nasza polska mentalność nadal na poziomie poniżej krytyki.

  11. Ehh..dlaczego prawie zawsze giną ludzie przez głupotę innych… W Oplu jechało dwoje starszych ludzi, a kierowca Volvo młody męźczyzna miał dobrze ok 150 km/h.

    • 150 km/h w tym miejscu? Jest to fizycznie niewykonalne i wbrew prawom fizyki! Kiedyś w nocy zdarzyło mi się 120 w tym miejscu i czułem, że naginam czasoprzestrzeń 😉 Poza tym przy takich prędkościach wynosi na zewnętrzy ekran czyli przeciwległy do kierunku powstania wypadku.

      • Mój mąż był świadkiem i niestety jest możliwe że jechał ok 150 km/h, nie będę osądzać co naprawdę było przyczyną, że wypadł z drogi, ale jedno wiadomo, ludzie przeceniają swoje umiejętności…

        • Zresztą na tym zakręcie za światłami jest wybrzuszenie na jezdni taka mała hopa, wyrzuciło go chciał zrobić kontre i dlatego zaczął mu samochód tańczyć.

          • Oczywiście, ze da się rozwinąć taką prędkość. Są auta, które do 100km/h potrzebują 11 s. Są tez takie, które do 100km/h potrzebują 4,5 s.
            Wszystko zależy od auta oraz kierowcy jak operuje maszyną.
            Posiadam auto w automacie, 163km. Pomimo tego, naprawdę niewiele potrzebuje by rozpędzić się do 180km/h. Kiedyś nocą po naprawie turbiny, przy zerowym ruchu, od ronda przy OBI do pierwszych świateł na obwodnicy, osiągnęłam 170. wiec nie jest to trudne

        • No cóż, skoro tak czuję się zawstydzony. 150km/h w tym miejscu?! Przy tym jazda na rolkach po linie nad Wielkim Kanionem wydaje się dziecinną igraszką. Żeby zdobyć się na coś takiego koleś miał wielkie jaja i mały móżdżek!

          @ aSSn 2014-07-16 10:43:09
          Mam trochę pojęcia o tym co piszę i nie, nie jeżdżę Fiatem CC albo 70 konnym dieslem. Nie wdając się w szczegóły z marką czym, mam auto z tylnym napędem, 200 koni pod maską i ręczną skrzynie co daje 7 sek. 10 setki. I nie mam turbiny. Wiem, że to nie WRC ani też F1, ale daje trochę pojęcia na ten temat. Co do osiągów i wyników, to na obwodnicy też wykręciłem 170km/h w obie strony, ale po zeszłorocznym wypadku kobiety w ciąży przestałem na niej bić rekordy. Natomiast co do rozpędzania kiedyś w nocy wystartowałem wlotem na most północny i grała muzyczka, biegi poszły 1-2-3-4 ja tu patrzę a wskazówka minęła na dobre 180 a nie dojechałem jeszcze do nawet samego wjazdu na most. I wtedy przyszła refleksja: mam wszystkie pasy puste – OK, ale co będzie jak wlecę 200 na most? A nie wiem jakie są warunki na tej otwartej przestrzeni. Zwieje mnie do Wisły jak nic! I nie dość, że zdjąłem nogę z gazu, to jeszcze dohamowałem poniżej 120 i to był mój tam taki ostatni wybryk.
          Koleś z Volvo nie miał dane tyle zwojów mózgowych, by się zastanowić choć sekundę i wybiec na moment w przyszłość, no i zrobił co zrobił . . .

          • smigam tamtędy codziennie ten zakręt przy 160 normalnie się przejeżdza ale na szerokich kapciach i sportowym utwardzonym zawieszeniu. Na serii nie ma opcji. Baran w volvo chciał się pokazać i się pokazał. [*] szkoda starszych osob.

        • Tu nie chodzi o umiejętności, jadąc powyżej setki w takim słabo wyprofilowanym i dość ostrym i krótkim łuku praw fizyki nie oszukasz,i nie ważne co to by było za (normalne) auto.

  12. Rzeczywiście, prędkość Volvo musiała być bardzo duża. W sumie przeleciał kilkadziesiąt metrów na skos po dość szerokim pasie zieleni i prawym bokiem wpadł na czoło astry. Szkoda ludzi. Na pewno skutki mogłyby być mniejsze gdyby była jakaś przegroda na pasie zieleni, np liny jak są na trakcie brzeskim. Tam też często dochodziło do czołówek lub rykoszetów z przeciwległym pasem, teraz jest tam znacznie spokojniej. Takie bariery na takich drogach powinny być standardem.

  13. Pozdrowienia dla policji drogowej w Legionowie i Jabłonnie może ktoś obliczy z włodarzy i redaktorów ile już osób zginęło na drogach powiatu Legionowskiego w ostatnich dwóch latach i które miejsce zajmuje powiat Legionowski.A jeżeli chodzi o Jabłonnę do statystyki wypadków śmiertelnych przez 2 lata to rekord. Pozdrowienia dla policji w Jabłonnie wybudowali im nowy komisariat i tylko tam siedzą.

  14. volvo jechał 28-letni mieszkaniec Legionowa, rodzina przyjechała i lamentowała kto im syna zabił…
    to właśnie on zabił starszego mężczyznę a kobieta w krytycznym stanie trafiła do szpitala

    • Zastanów się co piszesz kobieto . Czy myślisz , że on zrobił to specjalnie ? Nie sprawiaj przykrości bliskim pisząc takie bzdury .

      • Specjalnie tego nie zrobił, ale „najprawdopodobniej” z głupoty i braku wyobraźni…

        • Jeśli jechał przez skrzyżowanie 140km/h to zrobił to specjalnie na własne życzenie – samobójca – słyszałem relację człowieka który jechał zaraz za nim z ZTM badającego natężenie ruchu. Wyprzedzał MOTOCYKLISTE na skrzyżowaniu!, uderzył w krawężnik, odbił się od samochodu i wypadł przez pas zieleni na pas ruchu w przeciwnym kierunku. Policja i drogowcy musza coś z tym skrzyżowaniem zrobic i wiadomo ze predkoscc zabija i głupota, ale dlaczego nie można rozdzielić tego pasa ruchu osłonami lub ekranami ochronnymi???, przeciez JUZ CONAJMNIEJ 20 SAMOCHODOW WYLECIAŁO Z DROGI NA TYM ZAKRECIE. DROGOWCY I ARCHITEKT TEGO SKRZYŻOWANIA POWINIEN PÓJŚĆ SIEDZIEĆ! Niech Bóg okaże miłosierdzie tym ofiarom i sprawcy, ale myślenie ma przyszłość!!!!!!!!!! Można tam zrobić delikatnie wystające progi spowalniające do 70km/h i wszystko będzie ok, ale komu w tym kraju coś chce się jeszcze zrobić. Na pewno nie policji i drogowcom. Pozdrawiam – omijajcie to skrzyżowanie dalekim łukiem. Jestem kierowcą od 25 lat. Za 20 lat pojawi się w tym miejscu CZARNY PUNKT, zabitych 45, 1400 rannych ot tyle… co potrafią nasi drogowi włodarze.

          • Bóg już okazał miłosierdzie, bo przecież uwolnił nas od tego debila w Volvo.

      • Tak, zupełnie przypadkiem miał na liczniku tyle ile miał. I to zupełnie nie jego wina. Rodziców mi szkoda ale mordercy-kamikadze nie.

        • Agie,Mariola, Nikt nie powiedział, że to nie jego wina. Tego faktu nikt nie kwestionuje. Mówi się tylko o innych aspektach, które mogły „dopomóc” tej tragedii. Kim jesteś by oceniać człowieka, który już sam wymierzył sobie karę? Po co to wszystko? Ja jestem osobą, która bardzo ubolewa nad tym co się wydarzyło.. Straciliśmy wspaniałego kolegę, to bardzo przykre, a takimi osądami sprawiacie jeszcze większą przykrość, nie mówiąc już o rodzinie..

        • franek2014 jak jestes szmatlawcu taki madry za ekranu komputera to moze podasz mi swoj adres co?

      • tak, był świadomy, że przekracza dozwoloną prędkość i na pewno wiedział, że przy wysokiej prędkości istnieje większe prawdopodobieństwo, że straci panowanie nad pojazdem i przy okazji może kogoś zabić… TYLE RAZY TRĄBILI W TV żeby dotrzeć do takich lekkomyślnych i podnieconych prędkością typków i co? – 3 osoby zabite przez szpanik.

    • i po co szmato piszesz takie glupoty? jebana hejterko podaj swoj adres to inaczej zalatwimy sprawe

  15. JESTEM kierowcą 20 lat – i powiem krótko w wypadku zawsze bierze udział IDIOTA lub KRETYN – z drugiej strony pechowiec, i tych drugich zawsze mi szkoda najbardziej. ALE JAK WIDZE złodziei „L” którzy uczą nowych kierowców to niczemu się nie dziwię i współczuję dalej tym co mają pecha

    • nowych kierowców? a Ty co jesteś mega doświadczony i wiesz wszystko o konstrukcji auta. 2 lata prawo jazdy ? chłopie mam 27 lat prawko od 9 lat i w dalszym ciągu uważam, że moje umiejętności może nie są takie jak w dniu zdawania prawa jazdy, ale na pewno nie są też na miarę Hołowczyca. Ustawianie jakichkolwiek ograniczeń, fotoradarów nic tu nie da- zawsze trafi się jakiś debil, który swoim nowym 30 letnim bmw e36 stwierdzi, że ten zakręt jest idealny do redukcji i pełnego gazu. Selekcja naturalna, szkoda tylko, że inni za to cierpią.
      Jeszcze jedno spostrzeżenie dla młodych kierowców – nie nie umiecie jeszcze jeździć, nie nie macie żadnego doświadczenia, tak jesteście wariatami tylko jeszcze sobie z tego sprawy nie zdajecie.

  16. wyglądało to tragicznie, świadkiem nie byłam, ale musiało to się zdarzyć kilka minut przed nami. tak w jednym samochodzie było starsze małżeństwo, wyglądało bardziej, że kobieta nie żyje,a jednak nie, byłam pewna że starszy pan przeżył, ale niestety. Ich samochód był zmasakrowany. Przepisy…. Zawsze znajdzie się ktoś to pojedzie szybciej, tylko dlaczego giną niewinne osoby?????

  17. Jechalem za tym volvo na motocyklu.Przed Volvo jechal drugi motocykl.Volvo ewidentnie chcialo dogonic motocykliste.Wiem ze bedziecie chcieli mnie teraz zjesc, ale jechalem z predkoscia ok 160-170 km/h a volvo zdawalo sie przyspieszac.Zwolnilem znacznie przed rondem i obserwowalem auto.Nie widzialem swiatel stopu.Na szczycie ronda kiedy zauwazylem ze woz wychyla sie mocno do zewnetrznej dopiero kierowca wcisnal hamulec.Potem wiadomo.Minalem volvo i w lusterku widzialem co sie stalo.Wspolczuje wszystkim.Brak doswiadczenia.Jestem kierowca z kat A,B,C,D,E.z wieloletnim doswadczeniem.

    • Sam nie jestem święty, więc i Ciebie nie potępiam. Myślisz, że kierowca nie znał topografii ronda i nie wiedział jaki tam jest ostry łuk, będąc podobno mieszkańcem Legionowa, bo padają takie głosy?

  18. Twincam88. skoro tak dobrze wszystko widziałeś.. to mam pytanie ? czy udzieliłeś pomocy uczestnikom wypadku?? czy po prostu pojechałeś sobie jak by niby nic sie nie stało ??

    • Dokładnie Twincam88 . Ztego co mi wiadomo nie udzielenie pomocy jest w naszym kraju karalne . Naprawde możesz być teraz z siebie dumny .

      • Zaraz mi zarzucisz ze jestem morderca.Ze ja polozylem chlopakowi w volvo cegle za pedal gazu.Pomysl chwile.Odsylam do dalszych komentarzy.

  19. Ta kobieta tez zmarla w szpitalu.Razem trzy osoby.
    ZABIL DWIE!!!

  20. Zabił dwie i sobie też wymierzył od razu karę :-(((
    BARIERY ENERGOCHŁONNE ich brak zapewne z powodu oszczędności doprowadził do tragedii. Gdyby były najprawdopodobniej nikt by nie zginął, albo ucierpiałby tylko winny.
    Ja na tym zakręcie max 90 raz weszłam w niego szybciej i nie było za ciekawie
    Pozdrawiam

  21. Skąd te osoby z opla? to ktoś z Legionowa?

    • na filmiku nr rejestracyjny WB… ale to nie ma znaczenia.

  22. obwodnica jabłonny to jednym słowem bubel. światła sa niedostosowane do natężenia ruchu, sama trasa jest bardzo niebezpieczna bo nie zabezpieczono jej barierami zarówno na zewnatrz jak i wewnatrz, dlatego niebezpiecznie moga czuc się kierowcy i piesi. na odcinku od ronda s1 w kierunku legionowa nie ma żadnych barier, jest tylko rów po prawej stronie a zaraz obok droga dojazdowa do szkolnej. jesli tam wypadlby ktos z drogi to na pewno przelecialby na droge dojazdowa i chodnik. trzeba tez podkreslić, ze pomimo wypadkow przy s1 nie zrobiono nic konkretnego w celu poprawy bezpieczenstwa. przejscia dla pieszych w tamtym miejscu sa fatalne. przy s1 stoi sie niemal w srodku obwodnicy i samochody pedza wprost na ludzi, jesli tam doszloby do wypadku to samochody zmiotly by po prostu pieszych jak kurz. przejscie od brzozowej to tez jakas bzdura. wielokrotnie omal mnie ktos nie przejechal bo kierwocy maja zielone od brzozozwej i piesi tez, ale ci drudzy nie są przepuszczani przez tych pierwszych. ta obwodnica to pomyłka. a fakt ze pasy ruchu sa oddzielona jakas trawa, to kpina.

    • Święte słowa i absolutna racja!
      Takich gniotów jest mnóstwo.
      Wspomnę tylko, oprócz rzekomej już obwodnicy na odwal się, tunel w Legionowie pod torami kolejowymi.
      Otóż, zbudowany w bólach tunel otwarty po 6-ciu miesiącach dojrzewania na pusto ma tak idiotyczne wjazdy, że aż głowa boli. Od strony północnej to jeszcze jak cię mogę, chociaż też wyjazd z tunelu nawet 50 na godzinę jest mocno niebezpieczny, no ale południowa strona to już dowód na to, że osoby odpowiedzialne za powstanie tunelu są upośledzone umysłowo!
      Tylko czekam na pierwsze wypadki w tym miejscu a potem na kolejne. Dopiero pewnie po kilku latach i kilkunastu kolizjach tudzież wypadkach, któryś mędrzec podrapie się w głowę i stwierdzi, że tam chyba jest niebezpiecznie, bo droga została źle połączona z wjazdem i pewnie wpadnie na genialny pomysł, iż coś trzeba z tym zrobić, by poprawić bezpieczeństwo.
      Potem zgarnie wysoką premię i różnorakie nagrody za wielki wkład, ale brawa i oklaski dostanie już dziś.
      Brawo, brawo, brawo! Dobra robota!

  23. nikomu nie pomogliśmy… a powiem że wczorajszy wypadek pokazał że świadomość wśród ludzi rośnie akcja była szybko i sprawnie zorganizowana i zanim przyjechały służby każdy z poszkodowanych miał zespół do pomocy złożony z kierowców i świadków, trwała reanimacja kierowcy volvo, osób z astry nie mogliśmy wyjąć ale przy nich byliśmy i byli opatrywani i utrzymywani przy życiu, gaśnice w użyciu i kilka przygotowanych w pogotowiu, miejsce było zabezpieczone wszystko tak jak powinno a mimo to 3xśmierć:((

  24. Czasami lepiej się sprawdzą bariery energochłonne, czasem pas zieleni. Auto, ktore wpadło w poślizg moze się odbić od bariery i zrobić podobną masakrę na swoim pasie. Wszystko zależy od sytuacji.
    Jedyne co może pomóc to ustawienie fotoradarów, ale tych, dla pełnej skuteczności, potrzeba po trzy w każdym kierunku, w okolicach wszytskich trzech skrzyżowań. Absurd.

    Żadne bariery, żadne nakazy, zakazy, doskonała nawierzchnia, idealne łuki nie zastąpią zdrowego rozsądku.

  25. Ja natomiast pozwolę sobie nie zgodzić się z tym, że fotoradary to lekarstwo na wypadki. Należy liczyć się ze stałym wzrostem ilości samochodów w szczególności w naszych okolicach. Światła, fotoradary, itp. niestety mocno tamują ruch i myślę, że każdy to przyzna. Powolny ruch wywołuje frustrację wśród kierowców co również przekłada się na bezpieczeństwo (myślę, że jest to bardzo niedoceniany czynnik). Poprawę bezpieczeństwa należy przeprowadzić systemowo ale nie budując idiotycznych wysepek na środku drogi (tzw. spowolnienie ruchu) a dążąc do rozwiązań bezkolizyjnych. Mam tutaj na myśli kładki dla pieszych, tunele i wiadukty. Rozwiązania dużo droższe ale z pewnością bardziej przyszłościowe i BEZPIECZNE.

    Aha, czy może mi ktoś wytłumaczyć czemu u nas nie istnieje pojęcie „zielonej fali”? Trasa do Warszawy aż błaga o takie rozwiązanie. To dużo bardziej wpłynęłoby na bezpieczeństwo niż fotoradary. Kierowca wiedząc, że jadąc 60km/h będzie łapałć się na kolejnych światłach na zielone nie będzie gazował żeby stać na czerwonym. Niestety widać nikt na tym by nie zarobił 🙁

  26. W oplu nie jechali starsi ludzie tylko ok 30 a dokładnie chłopak miał 28 a dziewczyna nie wiem. Chłopak to syn sąsiadki nie miał ciężkiej nogi mieli dużego pecha. Brak słów.

    • 170 km/h i „nie miał ciężkiej nogi”. Pech, oczywiście.

      • Czytaj ze zrozumieniem.
        Jak za trudne to przepraszam, w takim razie – nie pisz zanim ktoś nie wytłumaczy

    • Tak dla sprostowania to Nissanem jechali młodzi ludzie a Oplem para starszych ludzi którzy zginęli…

    • W oplu jechało starsze małżeństwo. Rodzice bliskiej mi osoby….Jechali przepisowo…Mieli dzieci, wnuki…Przez jakiegoś oszołoma pozostawili po sobie pustkę i rozpacz rodziny….

  27. Nie tak dawno jak w pazdzierniku na tej samej obwodnicy zginęła młoda kobieta w ciązy. Powodem rownież była m.in nadmierna prędkość. Lepiej pomyśleć za te osoby które same nie myślą wsiadając za kółko i zapobiec takim wypadkom. Ktoś wspomniał o progach zwalniających. To nie jest zły pomysł… cokolwiek,,, aby tylko zapobiec takim tragediom,

    • To nieprawda. Kobieta w białym BMW zginęła z paru przyczyn, lecz podstawową z nich było wjechanie na czerwonym świetle przez pojazd, który nie zwrócił uwagi na sygnalizator i uderzył poprzecznie w BMW. Dalsze zdarzenie były wyłącznie konsekwencją tego pierwszego, gdyby ten pojazd nie uderzył, niezależnie od prędkości kierowca BMW wyszła by z tego bez szwanku.

      • Z tego co się orientuję to postępowanie w tej sprawie nie zostało zakończone a kierowca nie przyznaje się do winy. Świadek który pojawia się w postępowaniu może być tą samą osobą która również uczestniczyła w wypadku jako trzeci z pojazdów czyli ten który jechał zaraz za BMW, a więc gdyby to BMW wjechało na czerwonym świetle to pojazd jadący za nim również i logiczne by było że kierowca tego pojazdu chciałby uniknąć odpowiedzialności. W tamtym wypadku pewne jest że ktoś wjechał na czerwonym, a odpowiedź kto to pozostawiłbym dla sądu.

        • Racja. Jestem oczywiście sceptycznie nastawiony do roli legionowskiego prokuratury, ale ok, poczekajmy, alternatywny scenariusz tez jest możliwy.

      • Z tego co mi dobrze wiadomo, to ta kobieta z BMW nie była wcale taka święta, będąc w zaawansowanej ciąży wściekała się za kierownica, dzień przed wypadkiem, policja ją już zatrzymała w Legionowie za szybką jazdę….. i gdzie tu rozum….

    • i nie w tym miejscu – tylko na rondzie

  28. wczoraj wieczorem na s1 doszlo do kolejnego wypadku, tym razem z motocyklistą!!!

    a tunel w Legionowie:) tak to jakiś dziwoląg. pierwszy raz tam jechałam i jakież było moje zdziwienie gdy nagle na drodze pojawiły się betonowe zapory i ostry skret w lewo:/zupełnie nie rozumiem po co zamknięto drogę i zrobiono od niej jakiś zawijaniec.

  29. margines bezpieczeństwa…….160km na liczniku – 70 km na znaku drogowym = 90 km !!!!

  30. Smutne jest to, ze zginęły 3 osoby a w komentarzach skaczemy sobie do oczu. Rola lokalnej gazety winno byc nie tylko zarejestrowanie tragedii ofiar i ich rodzin (bo poprzestanie na tym zostawia nas na poziomie SuperExpresu), ale przede wszystkim docisniecie samorządowców o realną i szybką zmianę, zgodnie z obserwacjami mieszkańców. Wymienione wyżej wskazówki dot. s1 czy S2 są podane jak na tacy, prościej sie juz nie da. Czas to z nami omówić, zatrudnich projektanta i pójść do sciemniajacej pani z GDDKiA z konkretnym zadaniem szybkich zmian. Może czas na pytanie: Gazeto Powiatowa, co możecie zrobić, by nam pomoc? W przyszłym tygodniu mamy nadzwyczajne posiedzenie Rady Powiatu, może to jest ten czas, by Gazeta odegrała aktywna role wobec samorządu i zaczęła zadawać trudne pytania? Czy tez będziemy czekać na następne ofiary?

  31. Przed wyborami pani wójt chwaliła się, że to ona zrobiła obwodnicę, czy dobrze pamiętam?

    • Marcinie…zawsze przy tak nagłej i tragicznej sytuacji reagujemy spontanicznie nerwowo wobec bezradności i bezsilności wobec sytuacji.Teraz potrzeba nam wspólnego i konsekwentnego działania….
      Jonaszu….przegiąłeś….to nie miejsce ani sytuacja na takie dywagacje.

  32. Jak czytam te komentarze to czasami nie wiem, czy ten co piszę ma jakąś świadomość na temat jazdy samochodem. Może i tak jechał za szybko, może głupota go zabiła, może… ale zginął młody chłopak, który nie zamierzał pożegnać się z tym (moderacja) światem!!:-( nie znacie a oceniacie, gdyby zginął ktoś z waszych bliskich nikt by nie oceniał, tylko współczuł. Kierowcy którzy szukają atrakcji jadąc 50 i pchając się przed inny pojazd szybszy, uważając że mają racje bo jadą przepisowo. Jazda przepisowa nie znaczy bezpieczna i zakodujcie to sobie. Zakręt wyrzuca, pewnie wiedział, auto miał dobre i jak mówią bezpieczne. Na każdego przychodzi czas i pora i każdemu jest pisane jak zginie. Więc nie oceniajmy bo to akurat, nie był zły chłopak a może być tak że to właśnie ktoś wyrzucił kierunek i chciał mu wjechać a on odbił, wpadł na krawężnik rozpędzony i przeleciał na drugi pas a tamten spieprzył z klapkami na oczach?! Wiem jak jeżdżą i nie widzą co się dzieje w okół wiec ludzie rozglądajcie się co się dzieję obok was i jak widzicie to się zatrzymaj a nie uciekasz!!!!! [*]

  33. Sobota, dzień na popychanie spraw. Samorząd w randze powiatu jest dziś zajęty nadspodziewaną sesją rady w pon, gdzie ważyć się będą lokalne interesy polityczne (bo Komisarz zakwestionował uchwałę o rozkładzie mandatów radnych; tym w istocie zajmują się radni, czyli kto z kim startuje w wyborach a nie drogami). Nie dbam o to, co kto mówił o obwodnicy. Dla ludzi którzy zginęli, obojętne z Opla, Volvo, BMW, i dla ich najbliższych, i dla nas tak samo nie ma to znaczenia. Problemem do rozwiązania jest bezpieczeństwo na obwodnicy, a nie różnice kto jest przeciwko komu (Jonaszu, powinieneś się wstydzić). Aktywiści podjęli decyzję: dziś rozmawialiśmy i w środę będziemy ustalać szczegóły z katedrą Dróg i Mostów na Wojskowej Akademii Technicznej. Oni napiszą nam fachową analizę układu drogowego S1 i S2 (no, miejmy nadzieję, że będzie nas prywatnie na to stać). Zrobimy to sami, z udziałem naukowców i fachowców. Zrobimy to poza lokalnymi układami. Bo problem w tym, że wiele osób mówi, że obwodnica jest zrobiona źle, ale nikt nie chce nam tego napisać oficjalnie. Audyty robione przez GDDKiA są fikcją. Dlatego analizę i wskazania WAT opublikujemy. Nie będziemy czekać na żadne zgody czy poklepywania. Jeśli samorząd włączy się w nasze działania – super, przyjmiemy tę pomoc. Jeśli nie – zmienimy S1 i S2 bez nich. Nasze bezpieczeństwo jest ZDECYDOWANIE ważniejsze od tego, ile mandatów ma dostać Wieliszew czy Jabłonna czy od samopoczucia panienki z GDDKiA. Jesteśmy otwarci na Wasze sugestie/uwagi i przekażemy je do WAT. [moderacja]

  34. Takiej katedry w WAT już nie ma. Studiowałem na studiach cywilnych w ramach tego instytutu tylko w innym zakładzie. Bodajże trzy lata temu decyzją Dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej i Geodezji nastąpiło przekształcenie struktury z katedralnej w instytutową i teraz, jeśli nic się nie zmieniło jest to (IIL) Instytut Inżynierii Lądowej, a w ramach podległości IIL Zakład Dróg, Mostów i Lotnisk (jeśli czegoś nie pomyliłem). Katedra dróg i mostów to dawniejsze czasy (inna struktura).
    Myślę, że taką opinię mogą wydać, jeśli ktoś ich przekona do realizacji, ponieważ to malutkie zadnie, robili coś podobnego (ekspertyzę) dla lotniska Modlin razem z ITWL. Zajmują się poważniejszymi sprawami niż ronda. Jeśli macie wejście w Instytucie, to może dadzą się namówić, ponieważ realizują zadnia rządowe i ostatnio sporo w ramach współpracy UT3 http://www.pw.edu.pl/Badania-i-nauka/Aktualnosci/Porozumienie-UT32.
    Powodzenia. Musicie pamiętać, że GDKiA ma swoje struktury, które wydają orzecznictwa lub bazują na doradztwie firm, z którymi kooperują.
    Moim zdaniem na obwodnicy zdecydowanie przesadzają z prędkością (jeśli dostaną zielone na każdym rondzie) i nie wiem jak musi być wyprofilowane rondo, żeby mogło utrzymać samochód w swoim pasie ruchu, przy takich przekroczeniach i przeciążeniach. Przeważnie parametry dróg, rond są dopasowane do prędkości (z nadwyżką) i jeśli zostaną przekroczone to trudno się spodziewać utrzymania stabilności jazdy. Nie wiem jak było w tym przypadku i nie chcę oceniać tego przypadku, ponieważ na oceny jest za wcześnie. Policja musi jednoznacznie określić co było przyczyną wypadku, zasłabnięcie, prędkość, czy inny faktor. Warto sprawdzić czy parametry drogi (obwodnicy) dopasowane są do deklarowanej prędkości http://www.kdil.pwr.wroc.pl/Parametry%20drog%20-%20drogi%20i%20ulice%20I%20-%20IM.pdf

    • Bede wiedział dokladnie w środę, dziekuje za podpowiedzi.

  35. NA MOJE OKO PRZED RONDAMI (SKRZYŻOWANIAMI) POWINNY STAĆ ZNAKI OGRANICZENIA PRĘDKOŚCI DO NP. 60 KM/H. ZNAK 70 KM/H STOI MOIM ZDANIEM ZA DALEKO OD RONDA, TEN OD STRONY STOLICY JEST STANOWCZO ZA DALEKO OD S1, CHOĆ PEWNIE ZGODNIE Z PRZEPISAMI.
    POZA TYM SKRĘT W STR. JABŁONNY I DALSZA JEGO CZEŚĆ POWINNY ZOSTAĆ PRZEBUDOWANE – PRZEKONSTRUOWANE, TAK ABY KIEROWCY NIE ŚCIGALI SIĘ PO PRZEJŚCIU DLA PIESZYCH. TUTAJ TEZ MAM TAKĄ MAŁĄ UWAGĘ: OTÓŻ JADĄC TAMTĘDY DOŚĆ NIEBEZPIECZNIE JEST PRZY WJEŹDZIE NA DROGĘ PRZY OBWODNICY ( TUZ PRZY KOMISIE I ZŁOMOWISKU) BO STOI TAM EKRAN DŹWIĘKOCHŁONNY, KTÓRY OGRANICZA WIDOCZNOŚĆ I NIE BARDZO WIDAĆ CZY KTOŚ Z TAMTEJ DROGI NIE WYJEŻDŻA.

  36. Spodziewalem sie oczywiscie ataku.Nie zatrzymalem sie bo;motocyklem nie mialem jak sie zatrzymac na ulicy(motocykl nie ma awaryjnych swiatel a wypadek mial miejsce na odcinku drogi w strone wawy.Wiec gdybym sie zatrzymal, sam spowodowalbym zagrozenie dla siebie i innych).Po drugie obserwowalem co sie dzieje i na miejscu zatrzymalo sie sporo aut(raz ze nie mieli jak jechac bo cala szerokosc drogi byla zatarasowana przez wraki a dwa, zeby udzielic pomocy).Jako jedyny swiadek zdarzenia zglosilem sie do odpowiednich organow w celu zlozenia wyjasnien.Tyle.Nie wypowiadajcie sie madrale nie bedacy na miejscu i nie znajacy sytuacji.

Dodaj komentarz