Ponad 100 osób na spotkaniu z projektantami obwodnicy Jabłonny. Relacja wideo

fot. Mariusz Grzybek

fot. Mariusz Grzybek

We wtorek, 17 czerwca, w Domu Ogrodnika (Gminnym Centrum Kultury) przy ul. Modlińskiej 102 w Jabłonnie odbyło się spotkanie informacyjne poświęcone brakującemu odcinkowi obwodnicy Jabłonny. W wydarzeniu wzięli udział m.in. projektanci II etapu budowy obwodnicy (nowy fragment drogi wojewódzkiej nr 630), wójt Jarosław Chodorski oraz ponad 100 mieszkańców gminy.

Spotkanie cieszyło się dużym zainteresowaniem. Mieszkańcy mieli okazję zapoznać się ze wstępnymi założeniami projektowymi oraz bezpośrednio przekazać swoje opinie i uwagi przedstawicielom firmy projektującej inwestycję na zlecenie Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

W czasie prowadzonej prezentacji przedstawiciele projektanta przedstawiali przebieg planowanej brakującej części obwodnicy Jabłonny

Podczas wtorkowego spotkania projektanci firmy Europrojekt Gdańsk S. A. przekazali poniższe informacje:

  • Brakująca obwodnica (nowy odcinek DW 630) będzie miała swój początek na granicy Jabłonny i Rajszewa przy Lasach Chotomowskich. Powstanie tam rondo turbinowe. Następnie obwodnica będzie biegła między cmentarzem w Jabłonnie a stacją paliw Huzar, aż do ulicy Chotomowskiej, gdzie powstanie kolejne rondo turbinowe. Odcinek ten będzie drogą jednojezdniową z jednym pasem w każdą stronę z pozostawiona rezerwą pod ewentualną przyszłą rozbudowę do przekroju po dwa pasy w każdą stronę.

 

  • Drugi odcinek będzie zaczynał się od skrzyżowania z ulicą Chotomowską do drogi krajowej nr 61 (przy markecie budowlanym OBI). Ten odcinek będzie drogą dwujezdniową mającą po dwa pasy w każdą stronę. Na jego końcu powstanie wyspa centralna z dotychczasowym rondem koło OBI w Jabłonnie (poziom – 0) dla obsługi Drogi Krajowej 61 i ruchu lokalnego oraz estakada nad nim – (poziom 1) tranzyt z DK61 do DW 630 (kierunek Nowy Dwór Mazowiecki).

 

  • Dodatkowo powstanie skrzyżowanie nowego odcinka DW630 z ul. Cichą w sąsiedztwie Medycznego Centrum Zabiegowo Rehabilitacyjnego w Jabłonnie z sygnalizacją świetlną, dla obsługi ruchu lokalnego.

Po obu stronach nowej obwodnicy powstaną chodniki i ścieżki rowerowe. Zamontowane mają zostać również ekrany akustyczne w rejonie skrzyżowania z ul. Cichą, które będą ciągnęły się do połączenia z DK 61. Podczas spotkania projektanci podkreślali, że przedstawiona koncepcja nie jest jeszcze ostateczna, i że uwagi mieszkańców są analizowane i mogą być w pewnym stopniu uwzględnione w końcowym projekcie.

Gazeta Powiatowa zaprasza do relacji wideo z wtorkowego spotkania projektantów brakującej części obwodnicy Jabłonny z mieszkańcami:

Kiedy mają zakończyć się prace projektowe?

Umowę na zaprojektowanie brakującej obwodnicy Jabłonny podpisano 17 kwietnia 2023 r. Usługę tę za 2 mln zł realizuje firma Europrojekt Gdańsk S. A. Początkowo planowano, że projekt dla powyższej inwestycji będzie gotowy na wiosnę 2026 roku, jednak z informacji jakie przekazał w połowie kwietnia radny powiatowy Mariusz Grzybek (przewodniczący Komisji Rozwoju Rady Powiatu w Legionowie) wynika, że zakończenie procesu projektowego wraz z uzyskaniem decyzji ZRID o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, nastąpi nie wcześniej niż w II połowie 2027 roku.

Z uwagi na to, że przedsięwzięcie jest realizowane w ciągu DW nr 630, koszty jego wykonania poniesie Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich (MZDW) w Warszawie. Koszty robót drogowych w tym zakresie w 2024 roku szacowane były na kwotę około 60 mln zł, jednak ich faktyczną wysokość poznamy dopiero wtedy, kiedy rozstrzygnięty zostanie stosowny przetarg.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 11

  1. Znaffcy i inżyniery sprzed monitorów byli i wnieśli swoje cenne uwagi ? Czy nadal będą stękać z wypierdzianych foteli?

  2. Na odcinku od Modlińskiej do Chotomowskiej w projekcie nie ma ekranów akustycznych. Jak to jest zrobić nową drogę w xxi wieku po której będą waliły ciężarówki i cała reszta i nie dać ekranów akustycznych? Na drodze która idzie srodkiem Jabłonny przy której są dziesiątki domów! Jak nie zrobią od razu, to już nigdy ich nie zobaczycie :)) Po 10 latach pisania w tej sprawie ktoś zrobi pomiary, a po następnych 10 ktoś odpisze, że może zrobią. Całe osiedle na tym obszarze niech już przygotowuje się na hałas i widok tirów i całej reszty za 3-4 lata.

    • Zgadzam się, dlatego trzeba pisać do Wójta i radnych w tej sprawie, ostatecznie to Gmina Jabłonna wydaje decyzję środowiskową. Symulacje akustyczne zostały przeprowadzone dla prędkości max 70km/h i w wielu przypadkach wynik był tylko nieznacznie poniżej normy. Wiemy z praktyki, że na drodze szybkiego ruchu prędkość jest wyższa niż 70km/h. Gdyby symulacje były przeprowadzone dla 90km/h, normy zostałyby przekroczone co wymusiłoby zrobienie ekranów.

    • Droga jest zaprojektowana od dziesiątków lat wiec można było sobie MPZP sprawdzić zanim się zdecydowało na mieszkanie w tym rejonie.

    • No nie bardzo ma to związek z tym co napisałem. Skoro buduje się drogę, przepraszam poważną OBWODNICĘ, która przecina wioskę na pół, to chyba buduje się ekrany żeby mieszkańcy tejże wsi nie mieli gorzej. Przecież to jakiś absurd. Jabłonna bedzie znana z pałacu i obwodnicy przez środek wsi z pięknym wielkim wiaduktem. Przygotujcie się na przeniesienie wszelkich wyścigów, testowania motocykli z Modlińskiej na nową drogę 🙂 Wspaniały tor przez środek Jabłonny!

    • A teraz przy zaj…ej Modlinskiej masz ekrany??? Nie można okna uchylić bo ruch jest non stop.

      • Nie życzę nikomu takiej drogi jak teraz zawalona Modlinska środkiem wioski albo miasta (pseudo obwodnica Legionowa). Obwodnica powinna iść terenami niezabudowanymi.

    • Ale o co chodzi? Rozumiem, że jak mieszkasz przy Modlińskiej i nie możesz otworzyć okna, to życzysz tego samego innym, czy co? Idzie środkiem wioski obwodnica i ma nie mieć ekranów? Co tu jest do tłumaczenia??

  3. Witam, 4,5 roku projektowania dla odcinka ok 3km i 4 węzłów. Czy ktoś używa w tej firmie komputer ów nie mówiąc o AI ? Może odkopać jakiś inżynierów co projektowali piramidy w Egipcie ?

  4. Niesamowite jest to że główny bieg drogi krajowej 61 idzie przez niby „rondo” ze światłami a niższej rangi droga wojewódzka 630 idzie bezkolizyjną estakadą. Kto to wymyślił?

    I nadal na planie zapomniana trasa mostowa? To już chyba zakopany pomysł, mimo że zdziałałby cuda dla komunikacji nie tylko naszego powiatu.

    • To wszystko mądre inżyniery projektujo. Tak jak rondo w Zegrzu, czy aktualną rozkopkę DW632 z ruchem wahadłowym w szczycie sezonu letniskowego. Mądre te inżyniery jak but.

Dodaj komentarz