Tunel w ciągu ulic Krakowskiej i Alei Róż z kolejnymi usterkami nawierzchni. O pojawiających się muldach informowaliśmy na przełomie roku. Kilkanaście dni temu w jezdni pojawiła się wyrwa w asfalcie. PKP PLK – zarządca tunelu wnioskuje o ograniczenie prędkości w tunelu i szuka środków na niezbędne naprawy.
Zgodnie z kontrolą, którą PKP PLK przeprowadziła na koniec ubiegłego roku tunel w ciągu ul. Krakowskiej i Alei Róż był w dobrej kondycji. – Przegląd wykazał, że obiekt oraz droga są w dobrym stanie i mogą być bezpiecznie użytkowane. Po analizie nie ma konieczności podejmowania dodatkowych czynności. – poinformował w styczniu bieżącego roku redakcję Gazety Powiatowej Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK S. A.
Z naszych obserwacji wynikało jednak, że wybrzuszenia na asfalcie w tunelu są coraz większe. W ostatnich tygodniach uszkodzenia się pogłębiły a na wylocie tunelu w kierunku Legionowa, niedaleko skrzyżowania z ul. Barską pojawiła się dziura w jezdni. W trakcie długiego weekendu na drogach zarządzanych przez powiat legionowski odtwarzane było znakowanie poziome i dziura została zamalowana białą farbą, co wywołało reakcję naszych czytelników. – Chyba najpierw wypadałoby tę dziurę załatać? – czytamy w mailu przesłanym do redakcji Gazety Powiatowej. Do wiadomości dołączono zdjęcie:
Będzie ograniczenie prędkości?
W ubiegłym tygodniu otrzymaliśmy informacje z PKP PLK – zarządcy obiektu (w tym drogi), jak wygląda aktualna sytuacja z legionowskim tunelem. – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeanalizują możliwości wykonania naprawy jezdni pod warunkiem pozyskania środków na realizację zadania. Do tego czasu, w celu zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zaproponowano zarządcy drogi wprowadzenie ograniczenia prędkości samochodów. Należy przypomnieć, że zakres działalności PLK SA obejmuje zarządzanie liniami kolejowymi polegające na prowadzeniu ruchu kolejowego i administrowaniu liniami kolejowymi. W związku z tym PLK SA dąży do przekazania tunelu jezdni w tunelu drogowym w Legionowie pod linią kolejową do właściwych zarządców, którzy zgodnie z przepisami ustawy o drogach publicznych powinni zarządzać przedmiotowymi obiektami. – poinformował Gazetę Powiatową Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP PLK S.A.
Co na to starostwo?
Ciąg ulic, w którym znajduje się legionowski tunel to drogi zarządzane przez Powiat Legionowski. Przesłaliśmy tam pytania, czy starostwo analizuje możliwość przejęcia tunelu w zarząd i jak odnosi się do sugestii PKP PLK, aby jeszcze zredukować dopuszczalną prędkość w tunelu, która obecnie jest tam ustalona na 40 km/h. – Ograniczenie prędkości w tunelu wprowadziliśmy już w 2018 roku i od tego czasu obowiązuje tam limit prędkości 40 km/h. Ponadto Powiat Legionowski wielokrotnie wyrażał gotowość przejęcia w bieżące utrzymanie jezdni w tunelu, pod warunkiem doprowadzenia jej przez obecnego zarządcę (PKP PLK S.A.) do należytego stanu technicznego. Nie ma planów przejęcia całego obiektu inżynieryjnego, jako że jest on częścią infrastruktury kolejowej linii nr 9, pod którą został wybudowany. – poinformowała redakcję Gazety Powiatowej Joanna Kajdanowicz, rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Legionowie.