Jeszcze dwa tygodnie poczekamy na wynik przetargu PKP PLK, który ma rozstrzygnąć kiedy i jaki wykonawca wejdzie na legionowską budowę.
Umowę na budowę tunelu, który ma połączyć ulicę Krakowską z Aleją Róż w Legionowie trwa od 4 października 2010 roku. Roboty, z problemami, trwały do ostatniego kwartału ubiegłego roku, kiedy główny wykonawca inwestycji firma Budus S.A. ogłosił upadłość. PKP zabezpieczyło plac budowy i zapewniło możliwość przejazdu pociągów.
Nowy przetarg
Na początku bieżącego roku PKP PLK ogłosiło przetarg na wykonanie robót budowlanych mających na celu dokończenie budowy wiaduktu kolejowego w Legionowie. Oferty można było składać do 18 lutego. Do ukończenia zostały prace związane z przebudową sieci sanitarnych i gazowych budową konstrukcji tunelu, przebudową okolicznych dróg, roboty odwodnieniowe konstrukcji tunelu i dróg, budowa oświetlenia, likwidacja przejazdu na ul. Wyszyńskiego.
Ile wytrzyma osłona?
Czas realizacji zadania ustalono na 100 dni. Dokończenie inwestycji w czasie możliwie jak najkrótszym, spowodowane jest koniecznością zachowania ciągłości rozpoczętych procesów technologicznych. Dla spółki kolejowej istotna jest też kontynuacja robót, bowiem ich wstrzymanie rodzi kolejne straty. Niekorzystne warunki atmosferyczne i wodno-gruntowe niszczą niedokończone elementy budowli.
Wyczekiwany tunel
Rozgrzebana budowa budzi sprzeciw okolicznych mieszkańców. Już wysłali skargi do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego na uciążliwości przy budowie, pękające ściany w budynkach i naruszenia konstrukcji budynków. Część ronda Piłsudskiego jest zamknięta dla autobusów, na rondzie wciąż obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu.
Do przetargu PKP PLK miało dopuścić tylko 5 wykonawców, zgłosił się jednak tylko jeden. Spółka ma rozstrzygnąć, czy zdecyduje się na podpisanie umowy z oferentem czy też unieważni przetarg i ogłosi kolejny. Na tę decyzje poczekamy jeszcze dwa tygodnie.
Iwona Wymazał