Kilkaset osób w całej Warszawie skorzystało z oferty zakupów grupowych na kurs prawa jazdy kategorii A i B w Ośrodku Szkolenia Kierowców Mobilek. Zakupów dokonali w portalu Groupon.pl. Problem w tym, że usługodawca nie może wywiązać się z zaproponowanej oferty. Wśród pokrzywdzonych są także mieszkańcy Legionowa, którzy zapisali się na kurs. Pod zawiadomieniem o podejrzeniu popełnienia przestępstwa podpisało się 57 osób. Sprawa trafiła do Prokuratury Rejonowej w Legionowie.
Mobilek poprzez portal Groupon sprzedawał kursy na naukę jazdy kategorii A i B. Ceny, za które oferował naukę były bardzo atrakcyjne – tylko 499 zł za kurs kat. A i 699 zł za kurs kat. B. Atrakcyjna oferta przyciągnęła kilkuset klientów w całej Warszawie. Z oferty można było skorzystać także w ośrodku w Legionowie. Kupiony przez portal kupon ma określony termin, w którym należy ukończyć kurs, aby obowiązywała oferowana cena. – Firma Mobilek uniemożliwia nam ukończenie kursu, ponieważ nie można umówić się na jazdy. Panie w firmie twierdzą, że na dany miesiąc już nie ma wolnych terminów, a na kolejny jeszcze nie prowadzą zapisów. W ten sposób od początku czerwca br. do dziś udało mi się odbyć jedną dwugodzinną jazdę motocyklem – skarży się jeden z kursantów. Rozczarowanych klientów ośrodka przybywa. – Na pierwszą jazdę czekałem 2,5 miesiąca, na drugą miałabym czekać 3 miesiące, ale wtedy kurs się przedawnia. Zresztą prawo jazdy w takim tempie zrobiłbym za najwcześniej 3 lata. Nawet zaświadczenie lekarskie (koszt 100 zł) dostałem na złym druku – opowiada kolejny.
Co na to Groupon?
Początkowo serwis zakupów grupowych Groupon umywał ręce od całego zamieszania. W odpowiedzi na reklamację jednego z klientów napisał: Za wypełnienie postanowień oferty odpowiada wyłącznie Usługodawca firma Mobilek, który ofertę udostępnił. Nasz portal jest tylko pośrednikiem w sprzedaży kuponu rabatowego i nie zajmuje się realizacją zakupionych kuponów ani zamówień. Za treść oferty oraz jej realizację, w tym jakość usługi odpowiada Usługodawca. Umowa o realizację usługi jest zawierana pomiędzy Panem a Usługodawcą. Naszą rolą jest jedynie przesłanie kuponu rabatowego, co zostało już wypełnione. W związku z tym, treść Pani reklamacji powinna zostać skierowana bezpośrednio do Usługodawcy. Ilość reklamacji nasiliła się i sprawa nabrała tempa. Problemem zajęły się też media ogólnopolskie. Zmieniło to stanowisko Groupona. Zawiesił sprzedaż kuponów. – Pragniemy wszystkich zapewnić, iż zajęliśmy się wyjaśnieniem tej sprawy. Podjęliśmy także decyzję o zawieszeniu bieżącej współpracy z OSK Mobilek do momentu uzyskania pewności, że wszyscy klienci są obsługiwani we właściwy sposób lub do znalezienia innego rozwiązania. Grupon zapewnia także, że jest w stałym kontakcie z pracownikami Mobilka i czeka na spotkanie z właścicielem firmy. Wydzielił nawet specjalną część zespołu odpowiedzialną za zgłaszanie problemów i reklamacji. Rozczarowani klienci mogą swoje reklamacje zgłaszać drogą mailową pod adresem: info@groupon.pl. – Gdy tylko uda się ustalić przyczynę problemów wspólnie z właścicielem OSK Mobilek, poinformujemy wszystkich zainteresowanych o przyjętych ustaleniach oraz dalszych działaniach. Dążymy do możliwie szybkiego i pozytywnego rozwiązania sprawy – informuje Zespół Groupon.
Będą walczyć
Zawiedzeni klienci portali zakupów grupowych nie stoją z założonymi rękoma. Założyli na portalu społecznościowym facebook profil „stop mobilek”. Założyciele swoją misję przedstawiają krótko: – Znaleźć ludzi którzy również zostali „oszukani” przez tę firmę! Sprawa 10 września trafiła do Prokuratury Rejonowej w Legionowie. Pod zawiadomieniem o podejrzeniu popełnienia przestępstwa podpisało się 57 osób. Prokuratura Rejonowa potwierdza tę informację. – Postępowanie dopiero jest rozpoczęte. Prowadzimy je w kierunku oszustwa – mówi Ireneusz Ważny, Prokurator Rejonowy w Legionowie.
Mobilek Legionowo
O komentarz w całej sprawie próbowaliśmy poprosić właścicielkę punktu Mobilek w Legionowie. Biuro ośrodka funkcjonuje normalnie, prowadzone są zapisy na jazdy dla kursantów. Niestety nie udało się umówić z właścicielką. Pracownicy ośrodka poinformowali nas, że przyjmują interesantów w pierwsze poniedziałki miesiąca. Pierwszy możliwy termin spotkania to listopad.
Katarzyna Śmierciak
Link do funpage poszkodowanych. http://www.facebook.com/pages /Mobilekpl/192204180881447. – skasować spację po „pages”. Zainteresowanie tematem jest coraz większe, dlatego proszę kolejnych poszkodowanych z Państwa o zgłaszanie się – bezpośrednio do mnie na maila:
katarzyna.smierciak(at)gmail.com
Link do funpage poszkodowanych. http://www.facebook.com/pages/Mobilekpl/192204180881447. Zainteresowanie tematem jest coraz większe, dlatego kolejnych poszkodowanych, a chcących podzielić się z czytelnikami swoją historią, proszę o zgłaszanie się bezpośrednio na maila: katarzyna.smierciak(at)gmail.com.
Katarzyna Śmierciak